Slovensky FAQ Results

List of all responses

Ďakujem za spätnú väzbu.
Vaše pripomienky využijeme v nasledujúcom akademickom roku.

Ďakujem za spätnú väzbu.
Vaše pripomienky využijeme v nasledujúcom akademickom roku.

Ďakujem za pozitívne hodnotenie. Verím, že cvičenia boli pre Vás prínosné a pomohli Vám tak úspešne absolvovať skúšku ako aj zápočet z predmetu Pravdepodobnosť a štatistika (2).

Ďakujeme za viacmenej pozitívne hodnotenie. Veríme, že predmet splnil svoj účel a pripravil Vás tak lepšie na zápočet a skúšku z predmetu Pravdepodobnosť a štatistika (2).

K náročnosti, resp. k množstvu malých písomiek. Písalo sa 5 písomiek, ale rátali sa len 4 najlepšie. Možno do budúcna tento pomer zmeniť. Napríklad by sa mohli písať 4 písomky a rátať sa budú len 3 najlepšie alebo sa budú rátať všetky 4. Avšak cieľom predmetu je čo najlepšie študentov pripraviť na skúšku a zápočet z predmetu Pravdepodobnosť a štatistika (2) čo sa dá len veľmi ťažko docieliť inak ako priebežnými (pripomínam, že pomerne ľahkými) písomkami. Navyše podmienky hodnotenia boli určené na začiatku semestra, a keďže ide o voliteľný predmet, mali študenti možnosť si ho odpísať, ak sa im zdalo množstvo práce neadekvátne k počtu kreditov. Samozrejme nechceme študentov odrádzať si predmet zapisovať, a tak zvážime ako by sa dalo hodnotenie upraviť do budúcna.

Ďakujem za pozitívne hodnotenie. Verím, že aj tieto "povinné" cvičenia boli pre Vás prínosné a pomohli Vám tak úspešne absolvovať skúšku.

Ďakujem Vám za pozitívne hodnotenie ako aj za milé komentáre.

Som rád, že bolo ocenená moja snaha zaradiť namiesto písomky projekt. Nakoniec som bol s tým celkom spokojný a zvážim tak do budúcna zaradenie projektu aj na predmete Markovovské modely (1).

Cvičenia s Vami ma tiež bavili, a teda ostáva mi len veriť, že boli pre Vás prínosné a pomohli Vám pri zápočte ako aj pri skúške.

1-PMA-710/15 Právo a účtovníctvo poisťovní:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenie predmetu. Aj v budúcnosti sa budem snažiť, aby kurz z Práva a účtovníctva poisťovní bol zaujímavý, aktuálny a prínosný.

Ďakujem Vám za hodnotenia a milé slovné komentáre.

2-PMS-135/00 Dôchodkové poistenie a penzijné fondy:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za pozitívne hodnotenia a skvelé komentáre. Veľmi si vážime, že ste si našli čas na vyplnenie fakultnej ankety. Aj v budúcich akademických rokoch sa budeme snažiť, aby predmet Dôchodkové poistenie a penzijné fondy bol aktuálny, prínosný a zaujímavý.

Ďakujem za pozitívne hodnotenia a milé slovné komentáre. :)

2-INF-262/15 Bezpečnosť IT infraštruktúry:
RNDr. Richard Ostertág, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za spätnú väzbu.

Rád by som sa vyjadril ku komentáru „otázky vyzerajú, že tu máš kód v tomto náhodnom jazyku a povedz čo robí keď ho skompiluješ týmto konkrétnym kompilátorom alebo dopíš kus kódu, ... Pričom na tieto otázky treba v princípe perfektne ovládať jazyky C++, SQL, Perl, Java, Python, JavaScript, C#“, keďže asi časť týchto otázok je mojich.

Na prednáškach ukazujeme rôzne bezpečnostné problémy rôznych programovacích jazykov a ich kompilátorov. Preto aj na skúške, keď chceme overiť tieto vedomosti, tak potrebujeme použiť rôzne programovacie jazyky a v niektorých prípadoch treba aj vedieť ako sa práva konkrétny kompilátor. Napríklad, ak na prednáške hovoríme o tom, že niektoré kompilátory môžu počas optimalizačnej fázy odstrániť časť kódu, ktorý je ale dôležitý z bezpečnostného hľadiska, tak aj na skúške potrebujeme dať príklad s konkrétnym kompilátorom, pretože vo všeobecnosti sa kompilátory správajú rôzne. Všetky otázky z tejto časti vychádzajú z odprezentovaných príkladov, ktoré sú dostupné aj v prezentáciách. Mrzí ma, ak študenti vnímajú tieto otázky ako bazírovanie na zbytočných detailoch, ale v praxi sa práve tieto detaily ukazujú ako dôležité z bezpečnostného hľadiska. Skúsim na tieto skutočnosti na prednáške ešte viac poukázať.

2-INF-184/15 Programovacie jazyky:
RNDr. Richard Ostertág, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-INF-184/15 Programovacie jazyky - RNDr. Richard Ostertág, PhD.:
RNDr. Richard Ostertág, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za spätnú väzbu.

Neviem, či som komentár správne pochopil, ale mrzí ma, ak niekto mohol nadobudnúť pocit, že bolo mojím cieľom robiť si z niekoho srandu. Neviem o ktorej situácii hovoríme, ale vo všeobecnosti cieľom otázok mala byť motivácia zamyslieť sa nad problémom, možno aj nad takým, na ktorý som momentálne nevedel odpovedať ani ja, ale potom sme prišli na riešenie. Ak teda niečo mohlo vyznieť ako robenie si srandy na niekoho účet, tak ma to mrzí a ospravedlňujem sa.

Ďakujeme za spätnú väzbu.

Neviem, čo podľa komentára niektorým študentom vadí na prístupe „skúsime – uvidíme“. Cieľom je prakticky demonštrovať preberanú tému alebo zaujať a poukázať na jej dôležitosť. Napríklad sa na prvý pohľad sa môže zdať, že niečo je to triviálne, ale keď to „skúsime“, tak obvykle „uvidíme“, že výsledok je iný než sme očakávali.

2-INF-145/15 Tvorba internetových aplikácií:
RNDr. Richard Ostertág, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za spätnú väzbu.

Väčšina študentov ide na prednášku s tým, že už v nižších ročníkoch absolvovala nejaké základy HTML, CSS, PHP. Preto sa na prednáške nevenujeme týmto základným veciam a ideme viac do detailov JavaScriptu, ako hlavného programovacieho jazyka, ktorý je možné použiť pri vývoji webových aplikáciách ako na frontende, tak aj na backende. Ďalej sa venujeme technológiám ako SVG, canvas, audio alebo všeobecne použiteľným frameworkom ako napríklad D3. Na cvičeniach sa zas zmeriavame na konkrétne frameworky, ktoré študenti môžu použiť pre vývoj svojej web aplikácie na projekte. Cieľom je, aby si vyskúšali spraviť „netriviálnu“ aplikáciu, ale zas nechceme, aby aplikácia bola neprimerane náročná. Odtiaľ napríklad pramení aj požiadavka na aspoň štyri tabuľky v databáze, aby nešlo o triviálne, už sto krát implementované todo demo, ale o aplikáciu, kde treba riešiť reálnu situáciu s registráciou a prihlasovaním používateľov, s rôznymi prístupovými právami a obsahom pre rôznych používateľov. Zároveň je to možnosť zužitkovať svoje vedomosti aj z iných predmetov, ako napríklad databáz. S cvičiacou sa zamyslíme, či je možné znížiť rozsah projektu bez toho, aby sa projekt nestal len zbytočnou formalitou. Na druhej strane by sme projekt neradi zrušili, lebo takéto praktické cvičenie v tvorbe softvérového diela využívajúce vedomosti z rôznych predmetov je podľa nás dôležité.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-PMS-135/00 Dôchodkové poistenie a penzijné fondy:
doc. Mgr. Igor Melicherčík, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-166/11 Programovanie (2) v Jave:
RNDr. Peter Kostolányi, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem, teším sa.

2-AIN-138/16 Diskrétne štruktúry v informatike a počítačovej grafike:
doc. RNDr. Tatiana Jajcayová, PhD. (prednasajuca)

Dakujem za postrehy a komentare. tento rok bol kurz velmi prijemny. Atmosfera bola velmi fajn a usilovnost a zaujem studentov si mozme len pochvalovat. Ano, jednym cielom predmetu je aj, aby studenti aktivne pracovali s literaturou. Odporucane ucebnice a monografie (moderne) v kniznici (vdaka tomu, ze sme ich z grantu kupili) mame. Co sa tyka nasho vlastneho textu k predmetu - na tom sa pracuje ;-). Bude.

2-PMS-142/22 Redukcia dimenzie dát:
Mgr. Samuel Rosa, PhD.

Ďakujem za hodnotenia a komentáre. Vidím, že cvičenia budem musieť spomaliť a prerobiť. Paradoxne, práve tento rok som mal pocit, že ako pekne sa na cvičeniach stíha - ale zdá sa, že to bolo len zdanie vyvolané tým, že som tie analyzované dáta videl už príliš veľa krát.

Dakujem za mile komentare. Kurz bol velmi fajn. Vyborna skupina studentov. Kurz bol v anglictine, lebo sme mali aj zahranicnych studentov. Preberany material, ktory podla mna pekne spaja rozne aspekty, toho, co sa studenti doteraz v matematickych a teoretickych predmetoch naucili, logicky plynul a bolo jasne, ze studentov to bavi a zaujima. Dakujem.

Ďakujem za pozitívne hodnotenia aj komentár.

1-AIN-160/22 Diskrétna matematika (2):
doc. RNDr. Tatiana Jajcayová, PhD. (prednasajuca)

Dakujem za komentare a postrehy. Jednu vec, co si z nich odnasam, je ze v buducnosti budem hodnotit elektronicke kvizy nizsim honotenim, lebo uznavam, ze studentm sa mohlo zdat, ze je voci hodnoteniu inych cinnosti vysoke. Logika za tym je, ze kym kviz robi kazdy samostatne, na domacich ulohach studenti spolupracuju a nemam kontrolu, kolko z odovzdaneho je naozaj ich vlastna praca. Preto domacim uloham nechcem dat velmi vysoke hodnotenie. Na druhej strane ulohy nejake hodnotenia mat musia, lebo inac by ich studenti nerobili. Co sa tyka rozdielneho hodnotenia DU roznymi opravovacmi - neda sa zarucit, ze vsetci oppravuju absolutne rovnako, aj ked presne instrukcie ku kazdej ulohe vzdy pripravujeme. Nie je mozne ani, aby vsetky (115) ulohy opravoval jeden clovek. Aby sa tieto rozdiely korigovali, pri kazdej ulohe sme permutovali opravovacov, takze v priebehu semestra mal kazdy student vsetkyc opravovacov.
Komentar o roznom hodnteni cviceni, nie je celkom akuratny, lebo z kadej skupiny cviceni bol rovnaky mozny pocet bodov.
Potesili ma komentare o uzitocnosti Akademickeho podporneho centra a anglickych cviceni. Tiez ma v priebehu celeho semestra velmi tesil vysoky zaujem studentov o tieto anglicke cvicenia, aj ked boli pre mnohych iba dobrovolne.

1-AIN-160/22 Diskrétna matematika (2) - doc. RNDr. Tatiana Jajcayová, PhD.:
doc. RNDr. Tatiana Jajcayová, PhD. (prednasajuca, cviciaca)

Dakujem za mile komentare a postrehy. J
Potesili ma komentare o uzitocnosti Akademickeho podporneho centra a anglickych cviceni. Tiez ma v priebehu celeho semestra velmi tesil vysoky zaujem studentov o tieto anglicke cvicenia, aj ked boli pre mnohych iba dobrovolne.

1-DAV-202/20 Manažment dát:
Mgr. Vladimír Boža, PhD.

"Hlavne v dnešnej dobe, keď veľa vecí z úloh by vedela spraviť AI."

Be careful, what you wish for :)
Nie je problem vymysliet ulohu, ktoru AI nezvladne (zatial). Otazka je, ze ci by to potom bolo iba na par hodin jednoduchej prace.

1-INF-317/22 Testovanie bezpečnosti:
doc. RNDr. Martin Stanek, PhD.

Ďakujem.

2-INF-922/22 Diplomový seminár (4):
doc. RNDr. Martin Stanek, PhD.

Ďakujem.

Ďakujem za hodnotenie a komentár.

Ďakujem za pozitívne hodnotenia aj komentár.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-AIN-406/22 Kognitívne vedy: jazyk a kognícia:
doc. PhDr. Ján Rybár, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Vaše milé slová si veľmi cením, sú pre mňa povzbudením, aby som pokračoval v tomto predmete.

2-UIN-280/19 Didaktický seminár z informatiky (1):
doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.

Ďakujem za Vaše hodnotenie. Cenným je pre nás hlavne záverečný dotazník, ak ste ho vyplnili.
Na hodinách bola príjemná atmosféra. Pracovali ste aktívne a so záujmom.

2-UIN-109/22 Didaktika programovania (2):
doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.

Ďakujem za Vaše hodnotenie. Cenným je pre mňa najmä záverečný dotazník, ak ste ho vyplnili.
Už teraz mám vďaka Vám cenné podnety, ako predmet v budúcnosti viesť lepšie.

1-AIN-189/22 Webové aplikácie (1) - doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.:
doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD. (cvičiaca)

Ďakujem za cennú spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-452/22 Úvod do fyziky tuhých látok:
doc. RNDr. Richard Hlubina, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-122/22 Analýza chýb meraní - štatistika pre fyzikov:
doc. Mgr. Jozef Kristek, DrSc. (prednášajúci, cvičiaci)

Veľmi pekne ďakujem za spätnú väzbu, určite sa ňou budem riadiť v ďalšom semestri.

1-FYZ-323/22 Seminár k bakalárskej práci:
doc. Mgr. Jozef Kristek, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-220/22 Seminár z fyziky (2):
doc. Mgr. Jozef Kristek, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za úprimné a milé hodnotenia, môžem z pohľadu cvičiaceho povedať že aj ja som si tieto hodiny užil, a dostať otázky na ktoré som nevedel okamžite reagovať, je asi najlepšia časť učenia. Hovoria Vám to všetci vyučujúci tak sa pridám aj ja, pýtajte sa, nás to teší :D. Ak sa hambíte pred ostatnými tak kľudne aj po hodine alebo mailom.
---------------
Veľa z vašich pripomienok neviem adresovať inak než to že máte pravdu: úlohy sú zastaralé, niekedy možno nie až tak atraktívne pre to čo sa práve učí na TEMPe a pod., a možno by to chcelo kredit navyše ¯\_(ツ)_/¯ . Časová náročnosť protokolu sa už ale nedá nijak znížiť, všetky kapitoly, ktoré má obsahovať, má zmysel sa naučiť robiť efektívne. Nakoľko sa nejak inherentne čaká, že keď budete písať záverečné práce a vedecké články že tieto schopnosti zúžitkujete.

2-FTL-115/22 Elektronické obvody:
doc. RNDr. František Kundracik, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu. Som rád, že nácvik obhajoby bol prospešný. Čo sa týka časového trvania poslednej hodiny, žiaľ natiahla sa, nabudúce sa pokúsim to rozdeliť.

2-UXX-941/22 Seminár k diplomovej práci (2):
PaedDr. Peter Vankúš, PhD. (vyučujúci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-UXX-940/22 Seminár k diplomovej práci (1):
PaedDr. Peter Vankúš, PhD. (vyučujúci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UMA-144/22 Pravdepodobnosť a matematická štatistika (0):
PaedDr. Peter Vankúš, PhD. (vyučujúci)

Ďakujem za spätnú väzbu. Som rád, že sa hodiny páčili.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MAT-150/00 Matematická analýza (2) - PaedDr. Peter Vankúš, PhD.:
PaedDr. Peter Vankúš, PhD. (vyučujúci)

Ďakujem za spätnú väzbu. Súhlasím s tým, že časovo by bolo rýchlejšie, keby vyučujúci študentov viac k riešeniam navádzal. Ale podľa môjho názoru je cennejšie, keď študenti objavujú postup samostatne. Je to vhodnejšie aj ako príprava na skúšku, kde je potrebné objaviť postup riešenia, nie len reprodukovať naučené. Ako bolo uvedené, v konečnom dôsledku sme stihli všetky prednášajúcim zadanú úlohy typovo prejsť. Počítaniu príkladov na doma sa v tomto predmete nedá vyhnúť a táto činnosť bude vždy tvoriť dôležitú časť - ale to sa na vysokej škole očakáva, takže verím, že to nie je prekážkou. A ako bolo v komentári uvedené, študenti majú pocit, že sa veľa naučili, čo nás len teší.

1-UXX-132/22 Teoretické základy výchovy:
Mgr. Lucia Budinská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu a tiež aj spoluprácu na hodinách. Som rada, že sa vám predmet páčil :)

Ďakujem za spätnú väzbu. Súhlasím s tým, že časovo by bolo rýchlejšie, keby vyučujúci študentov viac k riešeniam navádzal. Ale podľa môjho názoru je cennejšie, keď študenti objavujú postup samostatne. Je to vhodnejšie aj ako príprava na skúšku, kde je potrebné objaviť postup riešenia, nie len reprodukovať naučené. Ako bolo uvedené, v konečnom dôsledku sme stihli všetky prednášajúcim zadanú úlohy typovo prejsť. Počítaniu príkladov na doma sa v tomto predmete nedá vyhnúť a táto činnosť bude vždy tvoriť dôležitú časť - ale to sa na vysokej škole očakáva, takže verím, že to nie je prekážkou.

1-MAT-720/00 Cvičenie z matematickej analýzy (2):
PaedDr. Peter Vankúš, PhD. (vyučujúci)

Ďakujem za spätnú väzbu. Súhlasím s tým, že časovo by bolo rýchlejšie, keby vyučujúci študentov viac k riešeniam navádzal. Ale podľa môjho názoru je cennejšie, keď študenti objavujú postup samostatne. Je to vhodnejšie aj ako príprava na skúšku, kde je potrebné objaviť postup riešenia, nie len reprodukovať naučené. Ako bolo uvedené, v konečnom dôsledku sme stihli všetky prednášajúcim zadanú úlohy typovo prejsť. Počítaniu príkladov na doma sa v tomto predmete nedá vyhnúť a táto činnosť bude vždy tvoriť dôležitú časť - ale to sa na vysokej škole očakáva, takže verím, že to nie je prekážkou.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-EFM-250/00 Matematická analýza (4):
prof. RNDr. Daniel Ševčovič, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MAT-250/22 Matematická analýza (4):
prof. RNDr. Daniel Ševčovič, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-UXX-121/22 Pedagogická diagnostika:
Mgr. Lucia Budinská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu a tiež aj spoluprácu na hodinách. Som rada, že sa vám predmet páčil.
Jeho zaradenie k povinným predmetom spoločného základu (a ani kreditové ohodnotenie) nie je v mojej kompetencii. Treba ale podotknúť, že tento predmet je povinný pre všetky učiteľské kombinácie na celej univerzite, čiže nejaký dôvod k takémuto zaradeniu tam je. :) Pre každú*ého z vás sú užitočné, nové, podstatné, potrebné či kľúčové iné predmety, vždy je to tak o kompromisoch.

Ďakujem pekne za odozvu! Logiku cvičím prvý rok, takže tam boli určité obavy, ale taká pozitívna odozva ma príjemne prekvapila :)

2-FJF-107/00 Teória jadra:
Mgr. Rastislav Dvornický, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Mrzí ma, že moje vystupovanie pôsobí ako by som nemal záujem a motiváciu k vyučovaniu. Opak je pravdou a svedčí o tom aj to, že som každému, kto potreboval pomôcť (s domácimi úlohami, prípravou na písomku alebo povoľovaním oneskorených odovzdaní domácich úloh) som takmer okamžite odpovedal aj mimo vyučovacích hodín a poradil, aj v neskorých hodinách. Na cvičeniach som sa snažil venovať všetkým študentom, pomáhať každému individuálne hľadať chyby v kódoch, alebo dovysvetliť, ak niečo bolo nejasné.

Viem, že tie domáce úlohy boli príliš na tesno na záver semestra, ale bohužiaľ počas semestra odpadlo veľa prednášok (3x iba kvôli sviatku) a témy sa posúvali. Alternatívou by bolo zadávať domáce úlohy v predstihu bez preberania danej témy, čo by bolo snáď ešte horšie. Náročnosť domácich úloh klesala postupne, myslím, že tie posledné boli dosť jednoduché, aby sa dali spraviť v relatívne krátkom čase. Ak sa s nimi niekto nevedel poradiť, mohol sa mi ozvať a ja by som ho aspoň nasmeroval (toto bolo komunikované zakaždým počas cvičení a veľa študentov to aj využilo).

Čo sa týka samotných testov, tie boli zväčša z prednášok, pričom na cvičeniach sa robili praktické veci (tak, ako to bolo písane, hlavne ukážky a implementovanie metód v MATLABE). Hodnoteniu cvičení zodpovedali iba odovzdané domáce úlohy. Zároveň, na cvičeniach bolo väčšinou povedané načo sa pri učení na semestrálne testy zamerať a všetko čo sa vyskytlo na teste bolo prebrané buď na prednáške alebo na cvičeniach. Verím, že tí študenti, ktorí chodili na cvičenia a prednášky, tie semestrálne písomky zvládli. Všetky materiály z cvičení a prednášok pritom boli dostupné pre každého.

Nakoniec, mrzí ma, že niekto moje správanie bral tak, že som sa niekomu vysmieval, nebodaj sa tváril nadradene nad študentami. Ak sa také vôbec stalo, tak to nebolo rozhodne naschvál, a je mi ľúto, že môj prejav takto pôsobí. Naopak, k cvičeniam pristupujem vždy tak aby boli čo najviac uvoľnené.

1-UIN-101/22 Matematika pre učiteľov informatiky (1):
PaedDr. Daniela Bezáková, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem:-)

Ďakujem za spätnú väzbu. Cvičenia na tomto predmete som mal prvýkrát takže vidím, že sa to ešte dá zlepšovať.

2-EFM-155/22 Analýza sociálnych sietí:
doc. RNDr. Beáta Stehlíková, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-EFM-106/15 Finančné deriváty:
doc. RNDr. Beáta Stehlíková, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-171/15 Operačné systémy - Ing. Dušan Bernát, PhD.:
Ing. Dušan Bernát, PhD. (prednášajúci)

V prvom rade ďakujem za všetky vyjadrené názory a pripomienky, hoci nie vždy vyznievajú priaznivo. Na viaceré z nich som reagoval už počas semestra.

Počet termínov skúšok a ich dátumy boli zverejnené vopred, po dohode so študentami. Každý mal možnosť sa podľa toho zariadiť. Kapacitné obmedzenie (súvisiace najmä s rezervovanou miestnosťou) som na požiadanie vždy zvýšil a nepovažujem ho za reálnu prekážku. V budúcnosti však môžem od toho upustiť, aby sa takýmto nedorozumeniam predišlo.

Predmet s takýmto obsahom sa učí na mnohých univerzitách vo svete a považujem preto za správne uviesť ako odporúčanú literatúru štandardnú učebnicu. Okrem toho je na stránke predmetu viac než 20 odkazov na ďalšie články a iné zdroje k jednotlivým témam. Sklamaný môže byť snáď ten, kto očakáva nejaké minimum potrebné na "prejdenie" predmetu. Slajdy nie sú zamýšľané ako primárny zdroj učenia na skúšku (na čo vždy upozorňujem na prvej prednáške). Nevylučujem v budúcnosti prípravu skrípt pre tento predmet. Staršie nahrávky prednášok existujú.

Pripomienku k chýbajúcim pravidelným praktickým cvičeniam považujem za opodstatnenú. Zvažujem to už dlhšiu dobu, narážalo to zatiaľ na kapacitné možnosti. Rozumiem, že študenti za to nemôžu a oprávnene na to upozorňujú, čo vítam.

Problémy s prístupom k informáciám na web stránke sú spôsobované neplatným certifikátom na serveri. Mrzí ma to. Nie je to však v mojich rukách. V budúcnosti môžem zvážiť presunutie stránok z katedrového servera inam.

K hodnoteniu by som poznamenal len toľko, že hodnotení sú všetci rovnako. Ešte sa nestalo, aby nebolo udelené aspoň jedno A hneď na prvom termíne. Na každej písomnej skúške bol vždy nejaký bonus (body navyše). Každý mal možnosť dosiahnutý výsledok konzultovať.

1-INF-526/15 Systémové programovanie:
Ing. Dušan Bernát, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za všetky vyjadrené názory. Keďže praktické cvičenia pri počítačoch sme robili v tejto podobe (s automatickým testovačom) po prvýkrát, očakával som viacero vecných pripomienok. Môžem však povedať, že cvičenia nepovažujeme za zlyhanie. Naopak, aj pri súčasnom "experimentálnom" nastavení získalo 13% študentov z tejto časti hodnotenia plný počet bodov a spolu takmer 22% študentov malo 9 alebo 10 bodov z 10.

V budúcnosti zrejme prehodnotíme počet príkladov na jednotlivých cvičeniach, lebo zvládnuť ich všetky bolo náročné. Vynasnažíme sa tiež zverejňovať výsledky za jednotlivé cvičenia priebežne.

2-INF-166/15 Magisterský projekt:
Ing. Dušan Bernát, PhD.

Ďakujem za všetky vyjadrené hodnotenia a názory na tento predmet. Moje sa s nimi viac-menej zhodujú tiež.

2-MAT-920/22 Diplomový seminár:
doc. RNDr. Eugen Viszus, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-BMF-150/15 Základy matematiky (2):
doc. RNDr. Eugen Viszus, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-UMA-283/22 Kapitoly z vyučovania matematiky:
RNDr. Monika Dillingerová, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za konštruktívne komentáre.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UMA-143/22 Matematická analýza (0):
RNDr. Monika Dillingerová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-UMA-114/22 Netradičné formy vyučovania:
RNDr. Monika Dillingerová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakuejm za všetky Vaše povzbudivé a veľmi motivujúce ale tiež aj kritické komentáre. Častou výhradou bola nepostačujúca nadväznosť príkladov, splývajúce témy, nesystematickosť a zmätok, chýbajúca zásobáreň príkladov.

Pocit slabej nadväznosti a splývanie tém považujem za slabinu môjho prejavu a následok mojej nedostatočnej prípravy na cvičenie a teda sa na nej posnažím zapracovať. Som si vedomý mnohých bodov, kedy sa na cvičení presedlá z jednej témy na inú, na prvý pohľad nesúvisiacu tému. Cvičenia sa určite dajú u(o)česať - zbaviť sa niektorých príkladov a tematicky zjednotiť.

K vyjadreniu, že by sme mali dať "prednosť praktickejšiemu postupu,
kde by sa rovno od začiatku išlo poriadne s praktickejším matematickým uchopením." sa nezdržím komentára: myslím, že viesť cvičenia v znamení zavedenia rovnice a redukcie všetkého na riešenie tej rovnice môže viesť k dojmu, že príroda sa chová podľa rovnice a nie k dojmu, že rovnica bola uvedená, aby v nejakom priblížení popisovala prírodu. Do tejto (verím, že veľmi komfortnej) pasce, zdá sa, môže padnúť veľa študentov a myslím, že to vedie k neskoršej nepríjemnej kolizií s realitou. Preferujem teda (dokonca v kontexte Modernej fyziky to považujem za absolútne kľúčové) "mávať rukami špecifickým spôsobom" hoc aj potom zistiť, že to v niektorých prípadoch nefunguje (a mať radosť z premýšlania, prečo to tam nefunguje).

Zostaviť zbierku úloh je dobrý podnet, aj keď v súčastnosti boli takmer všetky príklady prebraté z odporúčanej literatúry, kde bolo množstvo ďalších príkladov.

2-EFM-117/12 Konvexná optimalizácia:
doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu a konštrktívne komentáre. Nižšie reagujem na konkrétne z nich.

K domácim úlohám:
Nie som si istá, či sa dá náročnosť úloh posúdiť bez toho, aby sa najskôr nevyriešili. Ako pedagóg, ktorý úlohy riešil, to viem zhodnotiť asi najobjektívnejšie. Ak sa niektorá domáca úloha obsadí skôr, to ešte to neznamená, že je ľahké ju korektne vyriešiť. To napokon pocítili mnohí študentí, ktorí si úlohy vybrali, keďže riešenia opakovanie vraciam s komentárom a hintami, až kým úloha nie je správne. Celkovo bolo vypísaných úloh za 30x(počet študentov) + 20 bodov rezerva, čo bolo postačujúce. Času tiež bolo dosť vzhľadom na májové sviatky ktoré padli na deň prednášok. Úlohy mali vopred známe bodové hodnotenie, študentí si podľa toho vyberali. Za úlohu spravidla získali plný počet (pokiaľ sa snažili úlohu doriešiť do konca a opravovať nedostatky) alebo 0, pokiaľ úlohu nevyriešili.

"Stačilo by úlohy vždy zverejňovať o tom istom čase a tento cas oznámiť a bude to vyrovnané pre všetkých študentov."

Toto je konštruktívna pripomenka, a pokiaľ to bude možné, budem sa návrh snažiť aplikovať.

Projekty:
"Téma mi prišla zaujímavá, no keďže ma znechutila a demotivovala náročnosť, potom som to už celé robil iba z čistej povinnosti. A teda nakoniec stačilo, aby človek iba prepísal riešenie z článku a projekt bol vyriešený."

Súhlasím, že téma bola zaujímavá. Tie zaujímavé témy bývajú často náročné. Preto bol súčasťou zadania aj článok, kde sa dalo inšpirovať postupom. Aj to je zaujímavá skúsenosť a aj takto sa dá niečomu priučiť.

"Viaceré skupiny však dostali buď zvláštne zadané projekty alebo také, kde bola chyba v zadaní. To je potom už naozaj lepšie tam takéto témy nedávať a radšej vypísať taký počet projektov koľko je skupín čo sú správne zadané a využívajú v nich študenti znalosti nadobudnuté počas semestra."

Myslím, že všetky prípadné nezrovnalosti v zadaní boli odkonzultované a všetky projekty sa napokon uspokojivo zvládli. Chyby v zadaniach sa pokúsime eliminovať.
Projekt nemusí len testovať získané vedomosti zo semestra, môže ich aj oohacovať a dopĺňať.

Prednášky:

"Rôzne SDP formulácie a podobne, ktoré nám boli oznámené, že sú ľahko riešiteľné (asi cez cvx v matlabe) aj keď sme ani jeden taký príklad nevyriešili inak než na papieri. Naozaj by bolo vhodné pridať aj ukážku práce s cvx pre skutočné pochopenie látky a prečo to má vlastne zmysel."

Nechcela by som, aby sa to zvrhlo na predstaovanie cvx manuálu, ale skúsim pouvažovať, akým spôsobom oživiť prednášky niečim podobným. Ďakujem.

2-EFM-117/12 Konvexná optimalizácia - doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD.:
doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Uvedomujem si, že tento letný semester sa mi nepodarilo venovať toľko energie študentom, ako by bolo treba... pouvažujem nad návrhom.

1-EFM-561/14 Metódy voľnej optimalizácie:
doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu, nižšie reagujem na niektoré konkrétne komentáre.

Častou témou v komentároch sú kredity a toto nie je v mojej moci zmeniť. Je otázne, či to je vôbec možné zmeniť, asi len za cenu zníženia kreditov
iným predmetom (za DAV a EFM).


"Netušila som o čom je tento predmet a naučila som sa to za dva dni. Extrémne množstvo práce za 3 kredity. "

Ak Vám stačili dva dni na skúšku, asi to nebolo až také množstvo práce :) Predmet je nastavený tak, že 40% hodnotenia je možné získať počas semestra a na abslovovanie
stačí 51%. Je na študentoch, ako si prácu rozložia, ale ak pracujú počas semestra, pri skúške nie sú pod veľkým tlakom... čo je podľa mňa fajn.

"Naviac netuším prečo má dav mať programovacie cvika a efm rátať priklady keď skúška sú príklady. Ani som nevedela ako sa to má rátať ešte 3 dni pred skúškou ..."

Mnohé vzorové príklady boli súčasťou prednášok. Stačilo dávať pozor.

"Ani sme nemali oficialny pristup k žiadnemu príkladu len čo nám poslali študenti z predchádzajúcich rokov. "

Zadania starých skúšok nezverejňujem a nemyslím si, že je to samozrejmosť. V google triede bol k téme interpolácia rozsiahly zoznam príkladov, z nich som čerpala na skúške.
Niektoré ďalšie príklady boli súčasťou doplnkových textov k prednáškam, tiež v google triede. Takže tvrdenie vyššie nie je pravdivé.

"Škoda len, že typ skúšky nemal veľmi veľa spoločného s tým, čo by sme počas semestra riešili, tým pádom pripraviť sa na ňu bol viac-menej výstrel do neznáma."

Asi to nemalo vela spoločného s cvičeniami, ale s prednáškami áno -- ako som písala v reakcii vyššie.

"Obsah predmetu je podľa mňa veľmi dobre nastavený, veľmi vhodné pre DAV štúdium. Matika je zaujímavá, miestami pomerne náročná, ale nič nezvládnuteľné. Páčilo sa mi, že pani docentka sa často snažila prepájať témy a vybudovať v nás nejakú matematickú intuíciu, čo pri väčšinou abstraktných optimalizačných algoritmoch nie je ľahké."

Veľmi si vážim tento komentár. Ďakujem.

"Namiesto cvičení kaŽdý druhý týždeň, by sa mohli striedať programovacie a matematické cvičenia každý týždeň (ak sa zvýši počet kreditov)."

To by asi pomohlo, nie som si však istá ako sa to dá v praxi zrealizovať. Zvýšenie kreditov a objemu výuky nie je jednoducho zrealizovateľné. Bez toho by mohli byť riešením
doplnkové cvičenia ako výberový predmet. Len neviem, koľko študntov by si ich zapísalo.

1-EFM-561/14 Metódy voľnej optimalizácie - doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD.:
doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za komentáre.

"Nepáčilo sa mi, že docentka nezverejnila bodový stav projektov a ani skúšky a boli sme nútení cestovať späť do BA. Pre mňa to nebolo až tak problémové lebo 2h tam a späť som prežila, ale viem si predstaviť, že to nebolo úplne ideálne pre všetkých."

Bodový stav projektov a skúšky bez záujmu nahliadnuť do písomky resp. konzultovať projekt má približne rovnakú informačnú hodnotu, ako známka.
Študenti neboli nútení cestovať, mali na výber.
So študentami, ktorí mi vysvetlili "neideálnu situáciu" som sa dohodla na alternatívnom termíne. Nemuseli cestovať späť do Ba v ten istý deň.
Iní si nechali zapísať známku do AISu.


"Od prvej prednášky je absolútne jasné, že pani docentka o tom, čo prednáša, vie úplne všetko a mala by čo prednášat, aj keby MVO má štvornásobný počet prednášok. To síce občas štažuje stíhanie za jej výkladom, no aspoň viem, že za roky prednášania všetko, čo je povedané, je tam z nejakého dôvodu a každá maličkosť vie prispieť k celkovému porozumeniu tematiky. Na jej štýl prednášania (ak sa spýta otázku, tak prednáška nepokračuje, kým nezaznie správna odpoveď od študentov) si treba zvyknúť, ale potom núti študenta dávať pozor celú hodinu a pol a hlavne rozmýšlať."

Ďakujem za komentár. Bola by som rada, keby sa študenti viac pýtali, keď nerozumejú. To pomáha aj ostatným "stíhať" porozumieť Keď sa nepýtate vy, tak sa pýtam aspoň ja. :)

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4) - PhDr. Alena Zemanová:
PhDr. Alena Zemanová (vyučujúca)

Ďakujem za komentáre. Veľmi oceňujem aj pieseň o operačných systémoch, určite použijem na hodine. :-)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu a Vašu aktívnu účasť počas semestra.

1-MXX-152/00 Nemecký jazyk (2):
Mgr. Simona Tomášková, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za hodnotenie a komentár ku kurzu pre pokročilých.

1-MXX-152/00 Nemecký jazyk (2) - Mgr. Simona Tomášková, PhD.:
Mgr. Simona Tomášková, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za komentár. Teší ma, že hodiny boli zaujímavé.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4) - Mgr. Simona Tomášková, PhD.:
Mgr. Simona Tomášková, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem všetkým za hodnotenie, ale hlavne za veľmi dobrú spoluprácu na hodinách, Vašu ochotu klásť zaujímavé otázky a viesť spoločne diskusie.

1-UDG-141/22 Projektívna geometria (1):
Mgr. Tomáš Rusin, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenie.

Som vďačný za hodnotenie.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Velmi pekne dakujem za rozsiahlu spatnu vazbu. Vyhrady beriem na zretel a cvicenia sa pokusim do buducna este vylepsit.

1-FYZ-451/15 Úvod do fyziky plazmy a elektrických výbojov:
doc. Mgr. Dušan Kováčik, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu. Budem sa snažiť aj naďalej, aby bola prednáška pre študentov zaujímavá a vnímali ju ako prínosnú.

dFEM environmentálna fyzika a meteorológia:
prof. RNDr. Peter Babinec, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-AIN-211/22 Programovanie Shader programov:
Mgr. Andrej Mihálik, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-FJF-202/22 Jadrové reakcie - Mgr. Boris Andel, PhD.:
Mgr. Boris Andel, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za hodnotenia.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4):
Mgr. Alexandra Maďarová (cvičiaci)

Ďakujem všetkým študentom, ktorí si našli čas a vyjadrili svoj názor a pripomienky k predmetu Anglický jazyk.
1) Jedna poznámka ku komentárom ohľadom používaných materiálov. Kritika učebných materiálov vychádza z nepochopenia cieľov a formy výučby odborného jazyka na VŠ. Treba si uvedomiť, že sa nejedná o akési pokračovanie vo výučbe angličtiny tak, ako sú naň študenti zvyknutí zo stredných škôl a preto ani nie je možné porovnávať používané materiály s jazykovými učebnicami svetových vydavateľstiev ako Oxford University Press, Cambridge University Press, Collins, Macmillan a pod. Ak majú študenti záujem učiť sa z týchto učebníc, môžu svoje jazykové vedomosti ďalej rozvíjať v akejkoľvek jazykovej škole. Všetky materiály, s ktorými sa na cvičeniach pracuje zohľadňujú špecifické potreby študentov FMFI UK a učivo, ktoré musia zvládnuť v rámci svojho študijného programu. Nejedná sa o jednotnú učebnicu, rovnakú pre všetkých študentov. Materiály sú špecifické pre študentov z odboru fyzika, informatika, matematika, aplikovaná matematika a manažérska matematika, rovnako tak i pre mierne pokročilých študentov. Jedná sa o obsahovo úzko špecializované vysokoškolské učebné materiály, ktoré boli vytvorené s ohľadom na potreby štúdia na FMFI UK a nie je ich teda možné porovnávať s akoukoľvek na trhu voľne dostupnou jazykovou učebnicou (na trhu sa ani nenachádza učebnica, ktorá by zodpovedala týmto špecifickým potrebám).
2) Poznámka ku komentárom: "Trochu chýbala učebnica, ktorej by sa dalo držať" a "keďže sú digitálne tak je aj náročné zapisovanie toho čo sme robili" – ku každému kurzu je na stránke katedry sprístupnená učebnica v digitálnej podobe (ktorú je možné si aj vytlačiť – a vyučujúci to vždy i dôrazne odporúčajú )

2-FOZ-203/10 Izotopové metódy v environmentálnej fyzike:
RNDr. Martin Bulko, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za povzbudivé a motivujúce slová, veľmi si to vážim.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UXX-138/22 Softvér pre moderného učiteľa:
Mgr. Mária Čujdíková, PhD.

ďakujem za hodnotenia aj za super semester :)

1-KXX-013/20 Laboratórne cvičenia z fyziky (2):
PaedDr. Peter Horváth, PhD. (cvičiaci)

Vďaka za odpovede. Peter Horváth

2-UFY-165/22 Pokročilé praktikum školských pokusov z fyziky:
PaedDr. Peter Horváth, PhD. (cvičiaci)

Vďaka za odpovede. Peter Horváth

Ďakujem za pozitívne hodnotenie a milé komentáre.

2-EFM-237/15 Spracovanie digitálnych signálov:
Mgr. Miriam Kristeková, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem Vám za pozitívnu spätnú odozvu, je to pre mňa motivácia do ďalšej práce. Bolo mi potešením učiť Vašu skupinu :)

Ďakujem, že ste si našli čas a vyplnili anketu. Ďakujem aj za vcelku pozitívne hodnotenie. Cením si vašu spätnú väzbu!

Ďakujem, že ste si našli čas a vyplnili anketu. Cením si vašu spätnú väzbu!

Ďakujem, že ste si našli čas a vyplnili anketu. Ďakujem aj za vaše pozitívne hodnotenie. Cením si vašu spätnú väzbu!

1-MMN-261/10 Obyčajné diferenciálne rovnice - RNDr. František Jaroš, PhD.:
RNDr. František Jaroš, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Ďakujem, že ste si našli čas a vyplnili anketu. Cením si vašu spätnú väzbu! Ak som vás (očividne niekoho áno) sklamal, veľmi ma to mrzí :( budem sa snažiť odstraňovať naďalej svoje nedostatky.

1-MAT-310/00 Obyčajné diferenciálne rovnice (1) - RNDr. František Jaroš, PhD.:
RNDr. František Jaroš, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Ďakujem za vcelku pozitívne hodnotenie. Cením si vašu spätnú väzbu!

1-MXX-132/00 Anglický jazyk (2):
Mgr. Aneta Barnes (prednášajúca- cvičiaca)

Ďakujem všetkým študentom za spätnú väzbu.

1-MXX-234/13 Konverzačný kurz anglického jazyka (2):
Mgr. Aneta Barnes (prednášajúca- cvičiaca)

Thank you to all the students who took time to express their views on the course. They are greatly appreciated. Wishing you all the best for your future endevours.
Aneta Barnes

1-MXX-172/20 Slovenský jazyk pre zahraničných študentov (2):
Mgr. Aneta Barnes (prednášajúca- cvičiaca)

Veľmi pekne ďakujem za čas strávený vyplnením ankety.
Prajem všetko dobré.
Aneta Barnes

1-MXX-272/20 Slovenský jazyk pre zahraničných študentov (4):
Mgr. Aneta Barnes (prednášajúca- cvičiaca)

Veľmi pekne ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu.
Aneta Barnes

2-PMS-921/22 Diplomový seminár (2):
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem veľmi pekne za hodnotenia a komentár. Ide o seminár rozsahu tri hodiny za týždeň, takže prípravy majú študenti možno trochu viac. Ale snažím sa do zoznamu tém zahŕňať aj také, ktoré sú menej technické, no zaujímavé z hľadiska vedy či celej spoločnosti (samozrejme týkajúce sa štatistiky). Myslím, že sme sa všeličo spoločne naučili.

2-PMS-921/22 Diplomový seminár (2) - doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD.:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem veľmi pekne za spätnú väzbu a pozitívne hodnotenia.

1-INF-616/14 Matematická propedeutika (2):
doc. RNDr. Ján Mazák, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-AIN-172/22 Programovanie (4):
RNDr. Peter Borovanský, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Úvodom ďakujem všetkým za vaše komentár v ankete, mnohé z nich boli detailne, rozsiahle. Vážim si to. Sumárne sa vyjadrím k spomínaným témam:
- matematika v úlohách bola totálny zabijak - vyučujúci je presvedčený, že matematika je dôležitou súčasťou programovania, a odlišuje programátorské remeslo (po ktorom viacerí volajú) a umenie programovať. Okrem toho si myslí, že matematika v vo všetkých príkladoch bola maximálne stredoškolská látka. Ak aj niekto nemal šťastie na strednej škole na matiku, tak diskrétka vám musí stačiť. Ak máte iný pocit, konfrontujte má s konkrétnym príkladom.
- malo to byť radšej Spring Boot - na predmet nadväzuje predmet Java EE, ktorý po akreditácii je až v magisterskom kurze. Poznámku o nedočkavosti zaujímavejšej látky chápem, ale v bakalárskom kurze má byť úvodný kurze do Javy, lebo drvivá väčšina študentov v ňom neprogramovala. Nemám pocit, že by sme nepreberali dôležité vlastnosti jazyka Java, nakoniec v praxi uvidíte, že sa používa často staršia verzia Javy, ako ste používali v riešeniach.
- JavaFX je príklad, v ktorom nakoniec robíte projekty. Predmet chce končiť vlastným projektom, lebo niekomu vyhovujú povinné jazdy - domáce úlohy a cvičenia, inému viac voľnosti, a možnosť sa kreatívne prejaviť. Predmet bude končiť projektami aj v budúcnosti. Ak by som vedel o rozumnej alternatíve k JavaFx, skúsim ju. OpenGL nie je alternatíva, lebo úvod do knižnice by zabral výraznú časť semestra. Pozn: OpenGL sa kedysi prednášalo celý semester pre grafických študentov.
- poznámka k vláknam sa v ankete opakuje pravidelne. Tento raz ale podľa mojich informácií ste mali pomerne náročný výcvik s vláknami aj v jazyku C na operačných systémoch. A zdá sa, že nepomohlo, takže netuším, čo robím(e) zlé. O threadoch platí, že sú to threaty, ich pochopenie chce nejaký čas a trochu si veci prečítať. Žiaden dub nepadne jednou ranou... To neznamená, že to nechápem ako vecnú kritiku.
- chatGPT, copilot a pod. - vyučujúci je presvedčený, že žijete revolučnú dobu. Tak ako google zmenil svet, tak aj nástroje AI zmenia pohľad na prácu, minimálne IT-čára. Riešenie vyprodukované (s pomocou) AI nie je možné, resp. neviem, kontrolovať-detegovať. Preto moja filozofia je, že čo sa nedá skontrolovať, nemá sa zakazovať. Pravda je, že to čo na tomto kurze niektorí jedinci predviedli na Quad1, Midterme, to nás za katedrou hodne šokovalo. Takže pravdepodobne budúci rok bude AI na písomkách zakázane. A teraz k možným implementáciám: 1) triviálna - nebude prístup na internet, čo je dokonalo korektné riešenie, ale poznáte moje tvrdenie, že programátor bez internetu je ako kvetinka bez vody. 2) Sofistikovanejšie riešenie - verbálne sa to zakáže a budeme "jastrabím" pohľadom sledovať, kto to náhodou použije. Keďže pluginy budú čoraz dokonalejšie a nenápadnejšie, mali by byť veľké testy ako Quadterm a Midterm na školských počítačoch. To myslím môže byť ale väčší šok ako Java samotná. Poznámka na okraj: pamätáte si, ako vyzerali terminály v prvý týždeň letného semestra 2024? Takže zákaz používania AI nástrojov bude taký, že odhadom 80% zúčastnených to pochopí ako pravidlo a rešpektuje, na odhalenie tých 20% my minieme 80% našej energie. Chcem len naznačiť, že nad problémom sa zamýšľame, hľadáme najrozumnejšie a zároveň najzvädnutejšie riešenie, ale aj nás tento ročník presvedčiť, že status quo sa zmení, presne informácie budú jasné v LS 2025.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-AIN-116/14 Funkcionálne programovanie:
RNDr. Peter Borovanský, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Ďakujem za komentár, kedysi na kurze bývalo viac študentov z informatiky, a bolo to (si myslím) veľmi inšpiratívne pre obe skupiny informatických študentov ale najmä pre mňa ako prednášajúceho. Treba asi popracovať na marketingu, aby sa staré časy vrátili... Mňa by to potešilo.

1-UIN-351/17 Programovanie v JavaScripte:
doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za hodnotenie.
Cieľom predmetu je dať (budúcemu) učiteľovi také základy JS, aby bol schopný vytvárať malé grafické edukačné aplikácie pre svojich žiakov na základnej, resp. strednej škole vďaka šablónam, ktoré dostane na seminári, resp. si ich naprogramuje. Ak študent pociťuje potrebu ísť v JS do hĺbky, ďalšie informácie si vyhľadáva na internete.

Ďakujem za spätnú väzbu.

upINAN učiteľstvo informatiky a anglického jazyka a literatúry:
doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

upMAIN učiteľstvo predmetov matematika a informatika:
doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-AIN-150/22 Vývoj natívnych aplikácií pre Cloud:
RNDr. Ľubor Šešera, PhD. (Garant predmetu)

V prvom rade ďakujem všetkým študentom, ktorí napísali svoje názory do Ankety na tento predmet. Privítal by som, keď by sa v budúcnosti vyjadrilo viacero študentov. Ako som spomínal aj na prednáškach, ja považujem každý názor študentov za dôležitý: tie pochvalné preposielam mojím kolegom a nad návrhmi na zlepšenie sa spolu s kolegami zamýšľame a snažíme sa ich riešiť.

V druhom rade, samozrejme, ďakujem za každé kladné hodnotenie.

K pripomienke #1380968.
Toto je dlhodobý problém FMFI UK, ktorý sa v poslednej dobe zlepšil, ale ako píšete, zjavne nie dostatočne. V minulosti na moju žiadosť, bol predmet explicitne premiestnený do posluchárne C, ktorá má na FMFI UK najlepšiu WIFI. Tento rok už mali byť akváriá kvalitne pokryté WIFI, ale zjavne neboli. Ďalší školský rok opäť požiadam o výnimočný presun do posluchárne C, snáď sa to podarí. Ohľadom počítačovej miestnosti: sami ste videli, aký high-tech softvér (a nie jeden) ste si inštalovali na svojich počítačoch. Inštalácia a údržba takéhoto softvéru na školských počítačoch je nereálna.

2-AIN-149/22 Techniky softvérovej analýzy:
RNDr. Ľubor Šešera, PhD. (prednášajúci+cvičiaci)

V prvom rade ďakujem všetkým študentom, ktorí napísali spätné hodnotenie do Ankety na tento predmet. A, samozrejme, ďakujem za všetky pozitívne hodnotenia.

K pripomienke #1380292:
Naozaj som tento rok spravil iba stručné písomné hodnotenia študentských zadaní. Minulý rok sme zadania aj slovne diskutovali na cvičeniach, tento rok som, žiaľ, v zamestnaní nestíhal. Pripomienku beriem, budúci rok sa v tomto smere zlepším.

2-PMS-108/19 Navrhovanie experimentov:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme veľmi pekne za pozitívne hodnotenia; sú pre nás motiváciou do ďalšej práce. Ide o pokročilejší predmet, preto sa snažíme kombinovať aplikácie, analýzu, maticovú algebru aj geometriu do jedného celku. Ak nám v budúcnosti zvýši čas, chceli by sme predmet prerobiť, pričom hlavný posun ba mal byť skutočne k exaktným návrhom experimentov, ako navrhuje v komentári jeden z Vás.

2-PMS-108/19 Navrhovanie experimentov - doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD.:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem naozaj veľmi pekne za pozitívne komentáre; spokojnosť študentov je dôležitou súčasťou mojej motivácie.

2-PMS-116/19 Analýza zhlukov a klasifikácia dát:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem veľmi pekne za pozitívne komentáre; dávajú mi motiváciu v tomto predmete pokračovať. Na oplátku by som aj chcel pochváliť Vás, študentov.

Čo sa týka opakovania a Rka: Ďakujem za spätnú väzbu; tento rok boli DAV-isti prvýkrát prítomní na tomto predmete. Niečo samozrejme musím zopakovať pre väčšinu študentov, ktorí zatiaľ nemali základy strojového učenia, ale je pravda, že by som mohol niektoré metódy vysvetliť viac ho hĺbky, na čo by som si mohol nájsť čas napríklad tým, že niektoré vysvetlenia v Rku skrátim.

Veľmi pekne ďakujem!

mPMS pravdepodobnosť a matematická štatistika:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (garant)

Ďakujeme veľmi pekne za všetky pozitívne komentáre. Snažíme sa tento študijný program neustále vylepšovať (aj tým, že priebežne sledujeme trendy vyučovania a aplikácií PaŠ vo svete).

Čo sa týka kritickejších komentárov k štátniciam: Už počas štátnic sme sa (my skúšajúci) rozprávali, že počet otázok by sme mali zredukovať. Dohodli sme sa tiež už na mierne odlišnom zložení štátnicovej komisie pre budúce roky.

Redukciu reálnej záťaže v poslednom ročníku taktiež prediskutujeme, ale žiaľ len tak pridať počet kreditov nejakému predmetu sa nedá (sme na hornej povolenej hranici).

2-PMS-952/15 Pravdepodobnosť a matematická štatistika:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (garant)

Ďakujeme veľmi pekne za spätnú väzbu. Súhlasíme, že počet otázok by bolo vhodné zredukovať, k čomu pristúpime už budúci školský rok. Taktiež sme sa dohodli do budúcnosti na mierne inom zložení skúšobnej komisie.

1-FYZ-112/15 Mechanika (2) - Mgr. Peter Maták, PhD.:
Mgr. Peter Maták, PhD. (cvičiaci)

Milí študenti/študentky,
ďakujeme Vám za dôležitú spätnú väzbu.

Vnímame, že spôsob vedenia cvičení viacerí z Vás nepovažujú za vyhovujúci. Zároveň sme však pevne rozhodnutí jeho základ ponechať nezmenený. Ťažisko cvičení k prednáškam Mechanika (1) a (2) bude aj naďalej spočívať v riešení úloh, pri ktorom bude cvičiaci pomáhať, no nebude počítať pri tabuli.

Ako teda plánujeme reagovať na Vaše kritické ohlasy? Uvedomujeme si, že musíme pracovať na tesnejšom previazaní prednášky a cvičení. Toto je pre nás cieľ v nasledujúcom semestri. Ako cvičiaci sa tiež budem snažiť aktívnejšie pomáhať tím, ktorí sú na cvičení bezradní.

Ak niektorí z Vás budú tieto cvičenia navštevovať opakovane, chcel by som Vás povzbudiť, aby ste sa nebáli byť iniciatívny a vždy, keď niečomu nerozumiete, položiť cvičiacim otázku.

1-FYZ-119/16 Cvičenie z mechaniky (2):
Mgr. Peter Maták, PhD. (cvičiaci)

Milí študenti/študentky,
ďakujeme Vám za Vaše pochvalné i kritické komentáre. Na ich základe sa budeme snažiť o zlepšenie predmetu, a to aj zmenou cvičiacich, alebo prerozdelením úloh medzi samotné cvičenie a opravovanie písomiek.

Pozdravuje Vás
Peter Maták