English FAQ Výsledky

Zoznam všetkých pridaných komentárov

Ďakujem za spätnú väzbu. Škoda, že ste sa do hodnotenia zapojili len štyria. Ale ukladám si Vaše komentáre do pamäte.

1-MMN-361/15 Nelineárna a stochastická optimalizácia (2):
doc. RNDr. Ivan Kupka, CSc. (prednášajúci a cvičiaci)

Ďakujem za Vaše ohlasy. Ku referátom: mali ste ako kolektív možnosť vybrať si aj Pólyovu knihu o riešení matematických problémov.
Ku optimalizácii: Najprv musíme poznať naše záujmy a potreby vo svetle výziev súčasného a budúceho sveta. Až potom sme schopní klásť si správne ciele. A až potom optimalizovať. Plus v bežnom živote sa heuristické postupy uplatnia lepšie, ako natvrdo definované algoritmy. No možno sa mýlim. Poteší ma, ak mi napíšete svoj názor po tom, ako budete pár rokov v praxi. Moju súkromnú adresu poznáte.
Všetko dobré. I Kupka

2-UMA-111/15 Vybrané partie z matematickej analýzy (1) - doc. RNDr. Ivan Kupka, CSc.:
doc. RNDr. Ivan Kupka, CSc. (prednášajúci a cvičiaci)

Ďakujem, že sa našiel aspoň jeden, ktotý predmet ohodnotil :-)

mMMN manažérska matematika:
doc. RNDr. Ivan Kupka, CSc. ( garant)

Dakujem za Vaše komentáre a určite s nimi oboznámim aj môjho nástupcu, ktorý sa onedlho bude reálne o mMMN starať.
Ivan Kupka

2-EFM-106/15 Finančné deriváty - Mgr. Ján Gašper, DiS.art.:
Mgr. Ján Gašper, DiS.art. (Cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Do budúcna znížim náročnosť domácich úloh. Semestrálnu písomku zameriam viac na praktické príklady, pri ktorých možno viac využiť kód z cvičení.

Ďakujem za komentár. I Kupka

1-EFM-561/14 Metódy voľnej optimalizácie:
Mgr. Ján Gašper, DiS.art. (Cvičiaci)

> Mozno by bolo lepsie pouzit nejaky prog jazyk kde je prirodzenejsia praca s maticami ( v numpy je to take vseliake ). Neviem ci sa R pouziva v takychto aplikaciach, ale keby ano tak tam by sa lepsie robili vypocty.

V zásade sa môže na cvičeniach použiť ľubovoľný programovací jazyk, do budúcnosti to navrhnem študentom ako možnosť. Ak však nepoužijú python, nebudú mať k dispozícii predpripravené kódy. Numpy som zvolil z dôvodu, že Python je dosť rozšírený jazyk v prostredí dátovej vedy a tiež z dôvodu že s týmto jazykom sa už skupina DAV stretla.

Podľa mňa nie je práca s maticami v numpy náročná. Stačí konzistentne používať triedu numpy.array. Aj v samotnej dokumentácii sa píše že numpy.matrix nie je odporúčaná (https://numpy.org/doc/stable/reference/generated/numpy.matrix.html). Možno do prvého cvičenia zaradím základy práce s numpy, aby sa študenti vyhli podobným problémom.

> Nepáčil sa mi proces hodnotenia pána Gašpera. Nedávalo mi to zmysel...
Napríklad, keď časť DU spravím, tak za ňu nedostanem body lebo "to mala byť práca na cvičeniach".

Toto bol jednorázový incident, pri ktorom sa študentka domáha bodového zisku za úlohy, ktoré neboli súčasťou domácej úlohy.

Na cvičení 4 boli zadané úlohy na implementáciu účelových funkcií, gradientu a doplnenie optimalizačných funkcií tak aby zbehli (úlohy 4.2 – 4.5). Tieto úlohy sa mali vypracovať na cvičeniach. V zadaní boli tieto úlohy jasne oddelené od domácej úlohy, jednak číslovaním, jednak nadpisom a napokon aj označením možného bodového zisku domácej úlohy.

Na cvičenie nadväzovala domáca úloha (úlohy 4.6.1 a 4.6.2), ktorá spočívala v porovnaní týchto metód a overenie konvergencie pre hraničné prípady. Ku úlohám 4.6.1 a 4.6.2 boli v zadaní aj počty bodov ktoré sa k nim viažu: 4 body za úlohu 4.6.1 a 2 body za úlohu 4.6.2, dokopy teda 6 bodov.

Ako riešenie domácej úlohy som však dostal iba implementované funkcie, čo bolo riešenie úloh 4.2 – 4.5. V odovzdanom riešení chýbala úloha 4.6.1 aj 4.6.2, nemal som teda za čo udeliť body z domácej úlohy.

Študentka si riadne neprečítala zadanie a myslela si, že úlohy 4.2 – 4.5 tvoria tiež súčasť domácej úlohy.

Je mi tiež ľúto, že študenti pravidelne odchádzali z cvičení skôr, s tým, že si zadanie dokončia doma. Samozrejme túto voľbu rešpektujem, obzvlášť ak je predmet učený vo štvrtok večer po celodennej výuke. Ak však v čase určenom na cvičenia odídu študenti skôr, potom doma robia prácu ktorú mali robiť na cvičení a nestihnú vypracovať domácu úlohu, nevidím dôvod prečo by sa takíto študenti mali domáhať bodov, ktoré im neprináležia.


dBIF biofyzika:
prof. RNDr. Tibor Hianik, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

3-FBF-404/15 Seminár pracoviska v letnom semestri:
prof. RNDr. Tibor Hianik, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-IKVa-113/18 Cognitive Psychology:
Mgr. Martin Marko, PhD. (garant predmetu)

Thank you for your kind feedback. I will adjust the slides to meet the points of concern, you have forwarded. Best, M.

Ďakujem za komentáre a za to, že ste si našli čas na vyplnenie ankety.

K vysvetľovaniu prečo počítame veci, ktoré počítame a prečo ich počítame práve takým spôsobom - existujú na to z môjho pohľadu dve odpovede. Prvá (veľmi pragmatická a asi neuspokojivá) je, lebo máme také príklady, a tak sa to počíta. Druhá (trochu komplexnejšia) je, že hlavne v úvode (prvej polovici semestra) je to zdôvodňovanie (z môjho pohľadu) náročnejšie. Zväčša to technicky vychádza z nejakých vlastností a definícií pojmov a objektov, ktoré pri práci používame. Mal som úprimne pocit, že sa snažím každý krok dostatočne okomentovať. Pokiaľ sa Vám to aj tak zdalo nedostačujúce, stačilo sa opýtať, prípadne prísť na konzultácie. V každom prípade zavážim (ak budem predmet ešte cvičiť), či sa niektoré kroky a postupy nedajú vysvetliť detailnejšie.

K budovaniu intuície - vzhľadom na vyššie opísané sa z môjho pohľadu nejaká intuícia ťažšie buduje v prvej časti semestra. Môže to byť spôsobené tým, že osobne beriem tieto príklady technickejšie, a tak som sa nikdy nenasnažil vybudovať si nejakú silnú intuíciu. Všeobecne sa asi silnejšia intuícia dá budovať v štatistike (osobný názor, nie každý musí súhlasiť). Z tohto dôvodu sa to asi v druhej časti (ku koncu) semestra zlepšilo. Opäť, pokiaľ budem predmet cvičiť aj v budúcnosti (čo nie je isté) zvážim, či sa to nedá zlepšiť.

Všeobecne, naozaj ďakujem za všetky pozitívne komentáre. Potešili a povzbudili ma. Ďakujem za pochvalu môjho progresu v komunikácii (zrejme stačilo, že som si na Vás zvykol - nové tváre vo mne zväčša budia pocit neistoty) ako aj "outfitu" (čo sa človek z tej ankety nedozvie :-D).

Mňa cvičenia s Vami bavili a veľmi rád by som s Vami aj ďalej pokračoval (ale ako hovoria klasici: "Všetko raz začína a končí!" :-) ).

Ďakujem za komentáre a za to, že ste si našli čas na vyplnenie ankety.

K pozitívnym veciam som sa komplexne vyjadril v Cvičeniach z pravdepodobnosti a štatistiky (2). Stále platí, že ma pozitívne komentáre potešili a povzbudili.

K vzorcovníku - zvážime to, nateraz sa k tomu neviem plnohodnotne vyjadriť.

K často náročným písomkám - zväčša boli príklady konzultované s inými cvičiacimi, ktorí buď skorigovali ich náročnosť, resp. zhodnotili, že príklady sú vhodné na rozcvičku. Na druhej strane čo je náročné a čo nie, je zrejme dosť subjektívne. Niektorí študenti mali správne príklady zrátané za pár minút a zvyšok času sa tam evidentne nudili, zatiaľ čo niektorí ešte rátali (nechcem tým povedať, že príklady neboli náročné, chcem len poukázať na to, že naozaj ide o subjektívnu záležitosť). Mne sa príklady náročné nezdali (asi to nie je prekvapivé keďže som ich vymýšľal sám). V každom prípade, snažili sa kopírovať úlohy, ktoré sme spoločne robili na cvičeniach a náročnosťou sa podobať či už semestrálnej alebo skúškovej písomke. Myslím, že vo väčšine prípadoch účel splnili, a tak ste dosiahli pekné výsledky či už na zápočte alebo skúške.

2-EFM-106/15 Finančné deriváty:
Mgr. Ján Gašper, DiS.art. (Cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu. Náročnosť domácich úloh znížim. V semestrálnej písomke do budúcna nahradím teoretické príklady praktickými, hoci nejaká teória v písomke ostane.

> každé dva týždne sme dostali teoretickú domácu úlohu, kde priemerný čas vyriešenia úlohy bol cca 13-15 hodín. Slabší študenti nemali zväčša skoro žiadnu šancu vyriešiť tie domáce úlohy, ak im nepomohli lepší študenti, ktorí sa nad nimi tiež dreli. Častokrát sa stávalo, že ani sme netušili ako máme začať a čím.

Ako študenti ste mali možnosť riešiť domáce úlohy v tímoch. Navyše ste mohli pri riešení používať ľubovoľné zdroje, čo niektoré tímy naozaj využívali. Celý čas bola tiež možnosť využiť konzultácie.

Nesúhlasím celkom s tvrdením, že domáce úlohy boli teoretické. Bonusová domáca úloha bola čiste praktická. V 2. domácej úlohe bol príklad 1a) zameraný na modifikáciu kódu z cvičenia, príklad 1b) bol opakovanie z prednášky. K tejto domácej úlohe sa viazali aj dva praktické bonusové príklady (a dva teoretické) 3. domáca úloha bola čisto praktická, do kódu z cvičenia bolo treba doplniť ohraničenia, aby výpočet sedel na americkú opciu. 4. domáca úloha bola veľmi ťažká a veľmi teoretická, avšak jej vzorové riešenie sa dalo nájsť na internete podľa textu zadania. Toto riešenie stačilo iba pochopiť a spísať.

Chápem že úlohy aj písomka bola náročná, no snažil som sa to vyvažovať možnosťou získať bonusové body. Vďaka tomuto mali traja študenti (z osemnástich) na konci semestra viac ako plný počet bodov z cvičení.


> Semestrálna písomka bola úplne na rovnaký princíp. Väčšina z toho bola teoretická a prišlo mi to ako keby tie cviká strácali význam. Načo sme trávili hodiny cvík programovaním tých metód, keď sme to nikde ani nevyužili?

Toto je pravda. V písomke nahradím niekoľko teoretických príkladov praktickými.

Hodnotenie študentov v ankete ma samozrejme teší. Patrí sa ale povedať že by ich mohlo hlasovať aj viac a aj to, že do budúcna sa už plánujú aj nejaké úpravy (či už množstva alebo obsahu materiálu samotného predmetu). Takže do budúcna je stále na čo sa tešiť!

Veľa krát som sa tiež stretol s názorom, že študenti nevedia čo na tých tuhých látkach vlastne robíme. Bol by som rád, keby si ľudia majúci tento pocit (paradoxne adresujem študentov s ktorými som sa na predmete nestretol), zapísali náš predmet čo najskôr.

S pozdravom
František Herman

Počas choroby p. Matáka som bol, bohužiaľ, chorý tiež.

2-FMK-112/00 Fyzika hraničnej vrstvy atmosféry:
RNDr. Ingrid Damborská, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-EFM-109/00 Optimálne riadenie (2):
doc. RNDr. Margaréta Halická, CSc. (prednášajúca)

Je paradoxné, že moje údajne mechanické čítanie slajdov na prednáške tu oznamujú študenti/tky ktorí/é (podľa štatistiky o účastníkov tejto ankety) pravdepodobne ani na jednej prednáške neboli. A potom interpretujú ako moju pomstu skutočnosť, že sa na skúške pýtam na veci, ktoré na slajdoch ani neboli. Pritom až dvaja zo 4 hlasujúcich venovali predmetu menej ako hodinu týždenne (včítane prípravy na skúšku)!
Ale preč s dohadmi a iróniou. Slajdy som pripravila na základe študijného textu s čase, keď to - kvôli online výuke bolo nevyhnutné na vedenie prednášky. Tieto slajdy som poskytla študentom aj tento semester v dobrej viere, že im to pomôže sledovať prednášku. Naivne som si myslela, že študenti si slajdy dopredu vytlačia, prídu na prednášku a oprostení od odpisovania tabule si budú do vytlačených slajdov pisat svoje poznámky, veci ktoré odzneli na prednáške navyše oproti slajdom, prípadne svoje poznámky pri učení. Slajdy zároveň boli výhodné aj pre mňa, do značnej miery ma viedli, umožnili mi preskočiť niektoré časti počítania príkladov najmä ku koncu prednášky a získať tak čas na interpretáciu výsledkov. Napriek slajdom som však väčšinu odvodzovaní, dôkazov, kreslenia fázových portrétov, ale aj počítania príkladov, písala na tabuľu. Aj tie časti, kde som išla len podľa slajdov, neboli ich mechanickym čítaním. Naštastie, ako dôkaz, mám nahratú jednu svoju online prednášku, ktorú som si dnes pod vplyvom komentov z tejto ankety znovu prehrala. Je všetkým možným, len nie čítanim zo slajdov. Veci tam podrobne vysvetľujem, komentujem, dávam do súvisu s tým, čo bolo v zimnom semestri. Napodiv, napriek niektorým breptom a rozpačitému začiatku, celkom vydarená prednáška.
Viem pochopiť, že mnohí študenti neprídu na jediný predmet vo štvrtok, najmä ak majú k dispozícii kvalitný študijný materiál. Neviem však pochopiť, že sa vôbec nezaujímajú, čo na prednáške skutočne odznelo, aké rady som dávala v súvislosti s prípravou na skúšku a skúškou samotnou. To bolo to sklamanie na mojej strane. Ale prišlo až potom, keď som sa prechádzala počas skúšky pomedzi lavice a videla, čo všetko z toho, čo som zdôrazňovala ako dôležité, teraz robilo problémy. Vrcholom bola sťažnosť jednej študentky počas ústnej na to, že písomná skúška nepozostávala iba z príkladov, ale preverovala aj teoretické poznatky. Je smutné, že takýto názor a možno aj skúsenosť má študentka po skoro štyroch rokoch štúdia na fakulte. Žeby to o tomto hovoril jeden študent v dávnejšej ankete, keď sa kriticky vyjadroval k nízkej náročnosti skúšok založených výlučne na riešení typových príkladov?

1-AIN-406/15 Kognitívne vedy: jazyk a kognícia:
doc. PhDr. Ján Rybár, PhD.

Ďakujem za feedback.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UIN-236/15 Algoritmy a údajové štruktúry:
doc. RNDr. Zuzana Kubincová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UIN-141/15 Programovanie (2):
doc. RNDr. Zuzana Kubincová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-166/11 Programovanie (2) v Jave:
RNDr. Peter Kostolányi, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem všetkým, ktorí sa zapojili do ankety.

Ďakujem všetkým, ktorí sa zapojili do ankety.

1-EFM-556/15 DEA modely - Mgr. Alex Babiš:
Mgr. Alex Babiš (Cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu :)

Samotné DEA je pre mňa veľmi príjemná a zaujímavá aplikácia matematiky a rozhodne ma predmet baví, dokonca aj prednášať. Možno to v daný neskorý čas prednášok vyzeralo trošku inak. Určite by som osobne ale daný predmet odporúčal zapísať si každému druhákovi, keďže po novom už nebude povinný :)

2-AIN-205/15 Algoritmické riešenie ťažkých problémov:
Mgr. Vladimír Boža, PhD. (Prednasajuci)

Dakujem za komentare.
Co sa prakticky uloh tyka zvazime, ci nepridame este niekolko ukazkovych vstupov ku kazdemu prikladu. Ale zase niekedy nie je naskodu sa naucit veci poriadne debugovat (t.j. napisat si generator vstupov, pomale ale urcite dobre riesenie a porovnavat).

1-INF-815/15 Rýchlostné programovanie (2):
Mgr. Vladimír Boža, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-825/15 Rýchlostné programovanie (4):
Mgr. Vladimír Boža, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-DAV-202/20 Manažment dát:
Mgr. Vladimír Boža, PhD. (Prednasajuci)

Dakujem za podnety. Nad ukazkou projektu sa zamyslime.

K jednotlivym komentarom:

"Projekt zabera velmi vela casu, vzhladom na to ake mame predmety tento semester, trochu ho nestiham."
Tuto staznost treba smerovat na garanta programu.

"Mierne sklamanim, taky plytky predmet, az moc na matfyz."
Komentaru rozumiem. Ale prax je miestami este plytsia :)

"Celkovo mám pocit, že by mohli vyučujúci brať tento predmet serióznejšie, opraviť domáce úlohy skôr a s dostatočným feedbackom tie úlohy, pri ktorých nebol úplne jasný postup."
Rozumiem. Tento semester bol mierne "bojovy", kedze 2 z 3 vyucujucich boli v zahranici. Snad to buduce roky bude lepsie.

"preberané témy ma veľmi zaujímali, preto ma zvlášť mrzelo, že sme cez ne celkom leteli."
Na druhej strane nie kazdeho zaujimaju rovnake veci. Preto je tu projekt, aby ste si hlbsie vyskusali to co vas zaujima.

2-IKVa-138/18 Introduction to Robotics:
RNDr. Andrej Lúčny, PhD. (prednášajúci)

Pre viacerých študentov bol predmet príliš ťažký (lepšia znalosť Pythonu, numpy a programovania ako takého by sa hodila), ale snažili sme z nich dostať, čo sa dalo. Verím, že viacerí študenti mali nakoniec z toho pekný zážitok a niečo im to dalo. Do budúceho roku som odporučil garantovi aby po predmete bola ešte hodina voľna pre tých, ktorí majú technické problémy, aby cvičenie dotiahli s pomocou cvičiaceho do funkčného stavu.

Ako hodnotíš študentskú anketu?:
RNDr. Andrej Lúčny, PhD. (vyučujúci)

Navrhujem do ankety zahrnúť aj hodnotenie sekretariátov katedier a študijného oddelenia. Tieto sa významne podieľajú na spokojnosti študentov a preto by mali byť tiež monitorované

2-AIN-246/15 Multiagentové systémy:
RNDr. Andrej Lúčny, PhD. (prednášajúci)

Tento rok nám to šlo veľmi pekne, akurát veľa hodín vinou sviatkov odpadlo a jeden týždeň nám chýbal.

2-prUFYx-114/21 Úvod do školských pokusov:
PaedDr. Peter Horváth, PhD. (vyučujúci)

Vďaka za hodnotenie a komentáre. Potvrdzujem, že predmet bol pokračovaním kurzu z mechaniky zo zimného semestra. Nesúhlasím, že bol predmet nadsadený, dostali sme sa zhruba na úroveň základného, vo viacerých oblastiach ani nie maturitného, kurzu mechaniky na strednej škole. Držím palce v ďalšom pokračovaní štúdia.

1-UFY-132/15 Školská fyzika (1):
PaedDr. Peter Horváth, PhD. (vyučiujúci)

Vďaka za komentáre.

1-INF-283/15 Počítačové siete (1) - Ing. Dušan Bernát, PhD.:
Ing. Dušan Bernát, PhD. (záložný cvičiaci)

Keďže cvičenia boli dištančné a bola len jedna skupina so všetkými študentmi a všetko išlo bez komplikácií, tak cvičenia viedol výhradne dr. Janáček.

Ďakujem za všetky komentáre. Je pravda, že preberaná látka vyžaduje istú úroveň vedomostí, respektíve prípravu. Nie je preto jednoduché zladiť priebeh cvičení tak, aby vyhovoval každému. Určite sa aj v budúcnosti budem snažiť o individuálnejší prístup.

1-INF-171/15 Operačné systémy:
Ing. Dušan Bernát, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za všetky pripomienky vyjadrené v ankete, i počas semestra.

Väčšina sa týkala skúšky. Určite v budúcnosti zvážim rozdelenie skúšky na písomnú časť prevažne s príkladmi s číselnými výsledkami a ústnu s otázkami na princípy.

Predmet som v tejto podobe učil druhýkrát. Z môjho pohľadu je zaujímavé, že pri dištančnom priebehu nebolo výhrad ku skúške toľko ako pri prezenčnom, hoci forma skúšky sa v podstate nemenila.

Mrzí ma negatívne vnímanie vypisovania termínov skúšky, ktoré som nechtiac spôsobil snahou o hľadanie zhody. Všetky termíny však boli vopred komunikované so študentmi. Ak to bolo možné, na podnet študentov som presunul či pridal termíny písomnej i ústej skúšky. Chápem však, že z pohľadu tých ktorým to nakoniec nevyhovovalo, to môže byť vnímané inak. V budúcnosti určite stanovím všetky termíny skôr, aby k podobným nedorozumeniam už nedošlo.

Pridanie cvičení s príkladmi je dobrý nápad. Vznikne tým možno aj priestor na doplnenie prednášok živými ukážkami. Určite to zvážime.

1-INF-171/15 Operačné systémy - Ing. Dušan Bernát, PhD.:
Ing. Dušan Bernát, PhD. (prednášajúci)

V každom komentári je niečo s čím by som súhlasil, hoci nie vždy to vnímam iba negatívne. Určite sa však pokúsim spomenutým problémom nabudúce vyhnúť. Rád by som len niektoré veci upresnil.

Som presvedčený, že každý má nárok vidieť opravenú písomku a konzultovať svoje hodnotenie. A preto túto možnosť (a teda aj možnosť zistiť a opraviť chyby v hodnotení) mal v rámci termínov ústnej skúšky každý, bez ohľadu na dosiahnutý výsledok.

Som tiež presvedčený, že všetci by mali mať rovnaké podmienky. To neznamená, že sa bránim individuálnym riešeniam, čo by mohli viacerí študenti potvrdiť. Nevidím problém v individuálnej dohode pokiaľ je možná a urobená v čase a spôsobom ktoré sú dostupné aj ostatným a teda nikto nie je zvýhodnený.

Pokiaľ ide o hodnotenie, komentár "v prvom rade nenapisat hluposti a druhom rade nic nezabudnut" je vcelku výstižný. Pokiaľ sa stalo, že niekto napísal alebo povedal aj niečo správne a následne niečo protichodné, odpoveď som neakceptoval. Považujem to za správne, lebo ak sa učíme nielen naspamäť, ale veciam naozaj rozumieme, tak by sa to nemalo stať.

Diskutovať o počte papierov zapísaných na skúšte nepovažujem za rozumné. Nedá mi však aby som nespomenul, že niekomu na A stačili 4, na B tri, a na C jeden papier, hoci v priemere to naozaj bolo viac.

> Ak sa mu ale podobá na riešenie spolužiaka (určite nedošlo k opisovaniu), chce mi za tú istú časť strhávať body... Nechápem potom, či to je hodnotené, alebo nie. Nechpem tomu.

Ak dvaja spolužiaci urobia tú istú chybu, rovnako nazvú premenné a majú v kóde rovnaké riadkovanie, je to pre mňa silná indikácia že došlo k opisovaniu. Počas semestra sa to stalo viackrát a viacerým študentom. Pre takéto prípady je tu disciplinárna komisia, ktorá má takéto veci riešiť. Chcel som sa tomu však vyhnúť, preto som dotyčným zakaždým osobne napísal aby mali možnosť vyjadriť sa k nájdenej zhode. Pokiaľ sa od nej obaja zúčastnení dištancovali, zapísal som riadne body.

Ku odovzdaným riešeniam som sa snažil vždy napísať aspoň pár slovami čo sa mi na riešení páčilo a čo nie, aby mali študenti predstavu o tom čo hodnotím. Pokiaľ boli k hodnoteniu nejaké nejasnosti, stačilo mi napísať mail.

Zaujímavé je, že počas semestra som nedostal otázku ohľadom hodnotenia a objavila sa až v ankete.

> Moc napomocny nebol, vyucovanie tohoto predmetu nemalo u neho velku prioritu.

Škoda že tento komentár obsahuje iba všeobecný pocit z vyučovania a nie nejakú konkrétnu udalosť, ku ktorej by bolo možné vyjadriť sa.

Neviem, do akej miery a či vôbec je to chyba cvičiaceho, ale nepáčilo sa mi, že sme počas semestra nerátali žiadne príklady podobné tým skúškovým.

Na obsah a formu cvičení nemám vplyv. Toto je spôsobené nastavením predmetu. Pôvodne sa vyučovali iba prednášky. Neskôr boli k prednáškam pridané cvičenia, aby si študenti mohli sami pri počítači vyskúšať ako dané metódy fungujú. Praktickým úlohám je venovaný projekt.

Úlohou cvičení v zásade nie je pripraviť študenta na skúšku, ale nechať ho použiť znalosti z prednášky. Podľa tejto filozofie boli tvorené aj cvičenia k tomuto predmetu ešte dávno pred tým, ako som tento predmet absolvoval ja.

> Na Janka nemôžem povedať krivého slova. Vždy rýchlo odpisoval na maily a ochotne odpovedal na všetky otázky. Mimo cvičení nám bol k dispozícii na konzultáciách, kde nám veľmi pomohol s prípravou na skúšku. Dokonca aj veci, na ktoré sa spolužiaci sťažovali v zimnom semestri, si Janko zobral "k srdcu" a veľmi sa snažil, aby sme boli spokojní. Moje domáce úlohy opravoval férovo. Celkovo veľká spokojnosť s cvičiacim.

> Predmet bol fajn hlavne vďaka cvičeniam. Cvičenia boli super, cvičiaci veľmi ochotný, nápomocný a dobre vysvetľoval učivo.

> Bolo citit drasticke zlepsenie oproti zimnemu semestru, toto prispelo k lepsej dynamike a tym padom lepsim skusenostiam pre vsetkych. Mohlo to byt sposobene zmenou ocakavani oboch stran, alebo skusenostami zo zimneho semestra.

> Super ochotny cviciaci, vysvetli kludne aj viackrat. Plus si dal neskutocnu pracu s pripravou cviceni a podkladov na ich riesenie (pythonovske template boli super a usetrili vela casu)

> Úplná zmena oproti minulému semestru, bol veľmi milý, ochotný a kvôli nemu ma predmet viac bavil, keďže som sa mohla na neho obrátiť s prosbou o pomoc.

> Janko bol veľmi ochotný dohodnúť si s nami konzultácie aj deň pred skúškou, rýchlo a nápomocne odpovedal na všetky otázky.

Ďakujem za pozitívne komentáre ÷)

1-EFM-561/14 Metódy voľnej optimalizácie:
Mgr. Ján Gašper, DiS.art. (Cvičiaci)

> Do dnes neviem kolko som dostal bodov za projekt. Cviciaci nam udeloval bonusove body, ktore sa nakoniec nepocitali do celkoveho hodnotenia.

Neviem o tom, že by sa nejaké udelené body nezapočítali, okrem jednej výnimky: Z cvičení možno dostať najviac 20 bodov. Ak niekto s pomocou bonusov získal viac, započítalo sa mu iba 20 bodov.
K tomuto komentáru by pomohlo ak by daný študent napísal mail, aby sme mohli jeho prípad posúdiť včas.

Ďakujem za spätnú väzbu.
Vaše pripomienky využijeme v nasledujúcom akademickom roku.

2-INF-186/15 Formálne jazyky a automaty (2):
RNDr. Šimon Sádovský, PhD. (cvičiaci)

Ďakujeme za pozitívne hodnotenia. Budeme sa snažiť udržať vysokú kvalitu predmetu aj do budúcna.

Ďakujem za pozitívne hodnotenie. Som rád, že som aj tento rok mohol učiť FoJa 2. So študentami sa mi spolupracovalo veľmi dobre. Teším sa na ďalšie roky!

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-231/15 Úvod do kvantovej fyziky:
prof. RNDr. Peter Markoš, DrSc. (prednášajúci)

Bakalársky kurz má v programe tri "dvojičky" povinných predmetov: (1) mechanika - teoretická mechanika (2) EMO - TEMPO (3) Úvod do QM - kvantová teória 1,2. Na Mechanike sa nerozpráva o lagranžiánoch, ale preberajú sa "elementárne" fyzikálne javy. EMO sa netrápilo so všeobecným formalizmom téorie elektromagnetického poľa - to patrí to TEMPA. Analogicky Úvod do QM mal vysvetliť kvantové javy, ukázať, v čom sa líšia od klasických a prenechať "presný" formalizmus kvantovej mechaniky Kvantovej teórii 1 a 2.

Obsah prednášok koreluje s osvedčenými učebnicami (Beiser, Serway) - niečo som vynechal (napr. štatistiku, ktorú budete mať v zime), niečo som pridal (podrobnejšie počty jednorozmerných problémov). Sú témy, ktoré by absolvent fyziky počuť mal, a ak neodznejú na povinných predmetoch, k vačšine študentov sa nedostanú.

Myslím, že matematický aparát ťažký nebol, okrem toho sú všetky výpočty do detailov uvedené v skriptách alebo v odporúčanej literatúre. A keď niečo neviete, prečo nejdete na konzultáciu?





1-FYZ-231/15 Úvod do kvantovej fyziky - prof. RNDr. Peter Markoš, DrSc.:
prof. RNDr. Peter Markoš, DrSc. (prednášajúci)

#1254524: sorry.

Nenechajte sa znechutit, kvantová mechanika je naozaj zaujímavá.

BIN bioinformatika:
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (garantka)

Ďakujeme za komentáre. Prvý ročník je naozaj venovaný skôr základom súvisiacich disciplín, ale v druhom a hlavne treťom ročníku budete mať aj vyslovene bioinformatické predmety a vedomosti z prvého ročníka určite využijete.

1-DAV-105/20 Vizualizácia dát:
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za komentáre. Žiaľ som z dôvodu zahraničného pobytu nemohla robiť prednášky prezenčne, ale som rada, že mnohým sa videá zdali užitočné. Predmet je cielene v prvom ročníku, aby ste si vyskúšali dátovú vedu už na začiatku štúdia. Verím, že zručnosti získané na Vizualizácii budete vedieť prepojiť s neskôr nadobudnutými hlbšími základmi pravdepodobnosti a štatistiky.

Ďakujem za spätnú väzbu.

DAV dátová veda:
doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD. (garant)

V prvom rade ďakujeme veľmi pekne za všetky pripomienky.

Zdá sa, že vo veľa prípadoch sa vyskytujú problémy s nadväznosťou predmetov. Z individuálnych komentárov pri jednotlivých predmetoch mi vychádza, že sa to obvykle týka špecifických tém. Problémy podrobne zmapujeme a konzultáciou s vyučujúcimi doladíme nadväznosti medzi predmetmi. To, že sa niektorá téma preberá na inom študijnom programe celý semester neznamená, že dostatočné základy pre pochopenie nadväzujúceho učiva nie je možné podať aj podstatne kompaktnejšie (niekedy trebárs aj formou odkazu na päťminútové video na youtube). Na to, aby ste pochopili, ako je definovaný Turingov stroj a že informatici ho považujú za univerzálny model výpočtu nepotrebujete celý semester formálnych jazykov (aj keď je určite užitočné ten semester absolvovať).

Pri tomto úsilí nám veľmi pomôže, ak mi pošlete e-mailom veľmi konkrétne, aké konkrétne vedomosti alebo zručnosti vám pri ktorých témach v rámci jednotlivých predmetov chýbali.

Veľakrát sa vyskytuje aj pripomienka, že by bolo lepšie, keby ten ktorý predmet mal DAV zvlášť od iných študijných programov. K tomuto mám nasledujúce komentáre:

- Kvalitných vyučujúcich nie je dostatok. Keby sme predmety nespájali, nebolo by možné vo veľa prípadoch získať tých istých vyučujúcich. Preto sme volili radšej cestu spájania s inými študijnými programami s kvalitnými vyučujúcimi a to aj za cenu toho, že bude treba dolaďovať nadväznosti medzi predmetmi.
- V zahraničí nie je zvykom vytvárať nový predmet pre každú študijnú skupinu, ale radšej robiť predmety pochopiteľné pre čo najširšie publikum. Je mi jasné, že tuto máme vo veľa prípadoch v porovnaní so zahraničím čo doháňať, ale cieľom je radšej spájať a využívať schopnosti najlepších učiteľov a priblížiť sa tak forme výučby v zahraničí.
- V neposlednom rade, kľúčovou schopnosťou dobrého dátového vedca je byť schopný rýchlo sa včleniť do práce v kolektíve, ktorý má iné znalostné zázemie (či už hlbšie alebo naopak povrchnejšie). Spájanie prednášok s inými skupinami je výborným spôsobom, ako takéto schopnosti budovať.

Viacerí ste sa tiež sťažovali na formu tých-ktorých cvičení, najviac sa ozývali tí, ktorým vyhovuje forma, keď sa riešia príklady pri tabuli a chceli by túto formu vidieť na čo najväčšom množstve predmetov. Úspešných spôsobov, ako sa niečo naučiť, je však viacero a každému vyhovuje iný spôsob (niekomu napríklad viac vyhovuje možnosť riešiť príklady vlastným tempom s možnosťou opýtať sa na hint, keď sa zaseknem). Preto by som vás chcel poprosiť, aby ste si nechali otvorenú myseľ aj k iným formám výučby a brali do úvahy aj to, že niektorým vašim spolužiakom môžu tieto iné formy vyhovovať lepšie (napríklad množstvo ľudí pred tabuľou jednoducho nedokáže rozmýšľať vôbec).

Rád príjmem akékoľvek ďalšie pripomienky e-mailom alebo akýmkoľvek ďalším spôsobom.

Thank you for your feedback everyone!

It is certainly the case that this year's edition of this class has left a lot to be desired. This was partially due to things like illness which was difficult to foresee but to a much larger extent due to me failing at planning and executing the semester properly. That then led to many plans being announced but never materializing in the end, which was most visible by the very late grading. Despite it being indeed very late, I can assure you it has been done with care and where appropriate, further comments have also been provided.

To ensure a similar situation to the one that happened this year does not repeat, I plan to do the following in the future:

1. The content for each class is ready well in advance
2. The grading will happen within a week from a deadline
3. There will be always a replacement lecturer in case I will not be able to make it

Despite all the drawbacks (or specifically due to them) I am very thankful that so many of you have showed up each Friday and I hope that you had a chance to learn a few new things in the process (which is also what some of you mentioned in private conversations) and that you might end up doing something interesting with Natural Language Processing in the future.

Thanks again!

--------------------------------------------------

Ďakujeme všetkým za spätnú väzbu!

Určite je to tak, že tohtoročný ročník tohto kurzu bol rozpačitý a nie veľmi dobre zorganizovaný. Čiastočne to bolo spôsobené takými vecami, ako je choroba, ktorú bolo ťažké predvídať, ale v oveľa väčšej miere tým, že sa mi nepodarilo semester správne naplánovať a zrealizovať. To potom viedlo k tomu, že mnohé plány boli ohlásené, ale nakoniec sa nikdy neuskutočnili, čo bolo najviac viditeľné na veľmi neskorom známkovaní. Napriek tomu, že bolo naozaj veľmi neskoro, môžem vás ubezpečiť, že bolo vykonané s náležitou starostlivosťou a tam, kde to bolo vhodné, k samotným známkam boli pridané aj relevantné komentáre.

Aby sa podobná situácia, aká nastala tento rok, neopakovala, plánujem v budúcnosti urobiť nasledovné:

1. Obsah každej triedy je pripravený v dostatočnom predstihu
2. Hodnotenie sa uskutoční do týždňa od termínu
3. Vždy bude k dispozícii náhradný prednášajúci pre prípad, že nebudem môcť prísť

Napriek všetkým nevýhodám (alebo práve kvôli nim) som veľmi vďačný, že vás každý piatok prišlo toľko a dúfam, že ste mali možnosť naučiť sa pri tom pár nových vecí (čo niektorí z vás spomínali aj v súkromných rozhovoroch) a že sa možno v budúcnosti budete venovať spracovaniu prirodzeného jazyka.

Ešte raz ďakujem!

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-PMA-520/00 Teória pravdepodobnosti (1):
doc. Mgr. Pavol Bokes, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-BMF-150/15 Základy matematiky (2):
doc. RNDr. Eugen Viszus, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-PMS-142/19 Redukcia dimenzie dát:
Mgr. Samuel Rosa, PhD.

Ďakujem za hodnotenia a komentáre.
Prejsť na Rstudio nie je problém - ešte o tom popremýšľam a veľmi pravdepodobne naň aj prejdem.

Vďaka za komentáre a celkom pozitívne hodnotenia.

Tendencie priveľa písať na tabuľu som si vedomý a snažím sa v tom postupne zlepšovať. Problém je, že keďže tento predmet nemá skriptá ani nemá jasný vzor v nejakej jednej anglickej knihe, tak treba písať o trochu viac, aby študenti mali spoľahlivý a postačujúci zdroj informácií. Každopádne, posnažím sa redukcii písania na tabuľu dať väčšiu prioritu.

Ďakujem za pozitívne hodnotenia aj komentáre. Som rád, že ste boli s cvičeniami zrejme zväčša spokojní.

dBIF biofyzika:
Mgr. Patrick Mydla (člen RŠP)

Vďaka za vyjadrenia, kolegovia spoluštudenti

Ďakujem za spätnú väzbu a posnažím sa výstupy z nej aplikovať vo svojej časti tohto predmetu (ak ho budem učiť aj naďalej)

1-PMA-912/15 Bakalársky seminár:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu a hodnotenia.

1-PMA-912/15 Bakalársky seminár - Mgr. Gábor Szűcs, PhD.:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenia. Veľmi ste ma potešili. :)

2-PMS-135/00 Dôchodkové poistenie a penzijné fondy:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za hodnotenia a spätnú väzbu.

Ďakujem za hodnotenia.

1-MMN-370/00 Poistná matematika:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za hodnotenia.

1-MMN-370/00 Poistná matematika - Mgr. Gábor Szűcs, PhD.:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenia a vyplnenie ankety.

1-PMA-320/00 Poistná matematika (2):
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za cennú spätnú väzbu. V budúcom akademickom roku sa menej budeme venovať technickým veciam, aby zostalo viac času na nadstavbové aktuárske analýzy.

1-PMA-320/00 Poistná matematika (2) - Mgr. Gábor Szűcs, PhD.:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu a pozitívne komentáre.

1-PMA-570/00 Pravdepodobnostné modely v poisťovníctve:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za hodnotenia a spätnú väzbu.

Ďakujem za Vaše hodnotenia, veľmi si vážim, že ste vyplnili fakultnú anketu.

1-PMA-710/15 Právo a účtovníctvo poisťovní:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za hodnotenia a spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu. Veľmi si vážim, že ste vyplnili fakultnú anketu.

1-EFM-250/00 Matematická analýza (4):
prof. RNDr. Daniel Ševčovič, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

dAPM aplikovaná matematika:
prof. RNDr. Daniel Ševčovič, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-112/15 Mechanika (2) - Mgr. Peter Maták, PhD.:
Mgr. Peter Maták, PhD. (cvičiaci)

Dobrý deň,
mrzí ma, ak boli cvičenia až také zlé. Viacerých chýb som si vedomý a pokúsim sa ich napraviť. V tomto roku sa predmety Mechanika (1) a (2) veľmi zmenili a mne sa za pochodu nepodarilo prebudovať cvičenia ideálnym spôsobom.

Pokiaľ ide o doplnkové cvičenia (Cvičenia z mechaniky (2)), ich význam bol práve v tom, že sme okrem pomocných príkladov riešili aj domáce úlohy, na ktoré potom nadväzovali písomky. Teda ak viete, že nerozumiete domácej úlohe a že nasledujúca písomka bude podobná, je dôležité ísť na doplnkové cvičenia. Ale možno ste v tom komentári mysleli niečo iné, čo Vás nahnevalo.

1-FYZ-119/16 Cvičenie z mechaniky (2):
Mgr. Peter Maták, PhD. (cvičiaci)

Dobrý deň,
ďakujem Vám za vyplnenie ankety. Podobne, ako pri cvičeniach k predmetu Mechanika (2), ku ktorým sú tieto cvičenia doplnkové, prešiel tento predmet v poslednom roku veľkou zmenou. Pokúsim sa nedostatky odstrániť v čo najväčšej miere.

Neskorému termínu písomky môžem ľahko predísť tak, že ho pevne stanovím na začiatku semestra. Potom však môže kolidovať s inými písomkami.

Ďakujem všetkým za hodnotenie a komentáre! :)

1-EFM-380/00 Ekonometria - Mgr. Pál Somogyi:
Mgr. Pál Somogyi (cvičiaci)

Ďakujem všetkým za komentáre! :)

1-UXX-231/18 Pedagogická komunikácia - doc. RNDr. Martin Takáč, PhD.:
doc. RNDr. Martin Takáč, PhD. (prednášajúci / lecturer)

Ďakujem pekne za spätnú väzbu.

1-UXX-231/18 Pedagogická komunikácia:
doc. RNDr. Martin Takáč, PhD. (prednášajúci / lecturer)

Ďakujem pekne za spätnú väzbu.

2-IKVa-192/19 Science, Technology and Humanity: Opportunities and Risks:
doc. RNDr. Martin Takáč, PhD. (prednášajúci / lecturer)

Ďakujem pekne za spätnú väzbu.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4) - Mgr. Simona Tomášková, PhD.:
Mgr. Simona Tomášková, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu, ako aj za vašu výbornú spoluprácu na hodinách.

1-MXX-152/00 Nemecký jazyk (2) - Mgr. Simona Tomášková, PhD.:
Mgr. Simona Tomášková, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za hodnotenie.

2-FAA-125/00 Galaktická a mimogalaktická astronómia (1):
doc. RNDr. Jozef Klačka, PhD. (prednasajuci )

Ide o prvu cast dvojsemestralneho kurzu Gal. a mimogal. astronomie, GaMA.
Kedze ide o prvu polovicu predmetu, tak dalsie casti budu preberane v ramci GaMA (2).

i)
Preberane ucivo respektuje aktualny stav poznania (v ramci prednasky sa pouzivali clanky z poslednych piatich rokov). Kedze v danej oblasti dodnes nie su zname zakladne poznatky (ako vyzera gravitacna interakcia, ci existuje a co je tmava hmota), tak vyucujuci sa musi venovat zakladom. Hlavne ked sa zda, ze sa po 100 rokoch zacina vyjasnovat.

Samozrejme, v ramci statnic (ale nejde o povinny statnicovy predmet) bude zohladneny aktualny stav poznania. V ramci otazok bude nutny rozbor roznymi pristupmi. Samotna vyuka bola cely semester robena sposobom, ze v ramci preberanej latky sa robili rozbory roznymi pristupmi. Uz ani toto si studenti nepamataju?


ii)
Na zaciatku semestra boli jasne naformulovane poziadavky: V priebehu vyuky budu zadavane priklady na riesenie a tie treba vyriesit. Castokrat to budu priklady, ktore sa vyuziju v nasledujucej vyuke. (predmet je stavany ako kurz, takze nie je deleny na prednasky a cvicenia)


iii)
Studenti hodnotia, ze preberana latka bola akurat alebo nenarocna.
Na jednej strane to svedci o tom, ze prednasajuci vedel podat ucivo jednoducho a teda problematike rozumie (v duchu vyroku "Ked neviete podat jednoduche vysvetlenie, problematike dobre nerozumiete." - Einstein). Na druhej strane je vhodne pripomenut vyrok vyucujuceho matematiku v piatom semestri, ked som ja bol studentom: "Asi sa studentom zda, ze kroky, ktore robime pri upravach na tabuli, su velmi jednoduche. Ale ubezpecujem, ze keby studenti mali sami robit upravy, tak po niekolkych krokoch nebudu vediet pokracovat."

A studenti si myslia, ze ked v skole je vsetko zrozumitelne, tak je to skutocne skoro trivialne a predmetu sa netreba venovat. A studenti sa nezbadali ani vtedy, ked nevedeli urobit ulohy (vid bod ii)).
Mohli prist na konzultaciu. Neprisli. A z vysledkov v studentskej ankete vyplyva, ze ani neboli ochotni tie ulohy robit (podla poctu hodin, ktore tyzdenne venovali predmetu). Asi v duchu, ze nesplnili zakladne kriterium (vid bod ii)), ale vyucujuci predsa nevyhodi vsetkych studentov z rocnika. V takejto uvahe je dost pravdy.
Naviac byvali starsi kolegovia ma upozornili, ze v oblasti teorie musim byt voci studentom mierny, kedze vacsina studentov inklinuje k observacnej astronomii. Tak dobre, bud robia pozorovania alebo spracuvaju observacne data a teda teoreticke ulohy nezvladaju. Naviac GaMA nie je povinny statnicovy predmet.


iv)
Vo vseobecnosti studenti nezvladali ulohy, ktore vyzadovali analyticke myslenie a v ramci teoretickych uvah sa mali dopracovat k nejakemu vyslednemu vztahu, ktory by sa dal pouzit v dalsich uvahach. A to dokonca ani ked mali urobit ulohy spadajuce pod predmety, z ktorych uz maju urobene skusky a su povinne statnicovymi predmetmi. Zeby prislusne skusky takmer nikto z nich neurobil? To ma velmi zarazilo, ved v ramci tyzdennej domacej ulohy mohli pouzit, samozrejme, aj poznamky z prednasok daneho predmetu, aj rozne ucebnice, aj rozne informacie najdene na internete. Ked mali trebars dva dni na ulohu, tak som sa od studentov dozvedel, ze nemali dost casu na ulohu.

Studenti vedeli urobit ulohy, u ktorych bol detailne vysvetleny postup a vyzadovalo sa uz len numericke riesenie (ci na pocitaci alebo kalkulacke).

v)
Ani na skuske studenti neboli schopni vyriesit teoreticke ulohy. A to aj napriek tomu, ze mohli pouzivat literaturu a niektore ulohy mohli najst priamo vyriesene v poznamkach z prednasok.
Tak som vysvetlil riesenia na tabuli a dal som studentom navod na numericke doriesenia niektorych uloh. A tie mi mali poslat e-mailom.
Takze znamka zo skusky zodpoveda len numerickemu dopocitaniu zadanych uloh (ved nemozem nechat opakovat cely rocnik magisterskeho studia a naviac z predmetu, ktory nie je povinne statnicovy).

vi)
Keby sa studenti poriadne venovali rieseniu uloh zdanych pocas semestra, tak by s ulohami stravili dost vela casu. Napriklad uz len v ramci ulohy, na ktorej riesenie mali cely tyzden, mohli vykazat cas potrebny na riesenie trebars 7 x 12 hodin (alebo viac), takze priemerne na semester asi 7 (ci viac) hodin tyzdenne. Isto vela casu tejto ulohe venovala najsikovnejsia studentka, ktora sa aj k spravnemu rieseniu velmi priblizila. Ale dvaja studenti do ankety napisali, ze predmetu tyzdenne venovali omnoho menej casu. Takze z toho vyplyva, ze oni sa vobec ani len nesnazili riesit ulohy a predmetu sa pocas semestra prakticky vobec nevenovali. Tak tymto sa vyjasnuju dve veci: a) na skuske nevedeli vobec nic, a, b) vedome neplnili zakladne kriterium stanovene na zaciatku semestra, ze musia priebezne riesit zadane ulohy. Z toho plynie ponaucenie, ze vyucujuci musi vyzadovat od studentov aj neuspesne riesenia zadanych uloh. Ked budem vidiet, ze student k rieseniu spisal trebars 20 stran, tak sa snazil ulohu/priklad vyriesit a aj ked ju nevyriesil spravne, tak mozem prihladnut na snahu a zakladne kriterium pre pracu pocas semestra (bod ii)) nemusim striktne aplikovat. Tak uvidim, ze aj ked je student orientovany observacne, aspon sa snazil urobit aj teoreticku ulohu.

vii)
Najsikovnejsia studentka z rocnika sa snazila riesit vsetky ulohy.
A okrem prvej (casti) skusky dost vela urobila. A v diskusiach bolo
hned jasne, ze sa problemom venovala a velmi dobre "do nich videla". A vzdy je to tak, ze ti studenti (studentky), ktori sa venuju predmetu, venuju mu vela casu a energie a hned je jasne, ze problematike rozumeju.

Pre studentov, ktori sa zapojili do studentskej ankety, bolo skoda casu a energie venovat sa predmetu.

Jeden zo studentov robil na temu z GaMA SVOC-ku, ktoru som recenzoval - na najblizsej vyuke som musel znova vysvetlovat veci, ktore som uz asi 2-3 tyzdne predtym vysvetloval, lebo v SVOC sa ukazalo, ze student nerozumie niektorym skutocnostiam. Takze dalsi priklad, ze v skole sa preberane ucivo zda skoro trivialne a studenti si ho poriadne nepremyslia. A ked sa studenti priebezne neucia a nerobia ulohy (nanestastie sa im to podarilo, napriek mojej poziadavke - vid bod ii) - ponaucenie pre mna: ked nebude mat dve ulohy nacas, tak bude musiet opakovat rocnik ... dufam, ze uz nikdy nebude taky rocnik, ze by som mal nechat opakovat takmer vsetkych studentov), tak velmi rychlo zabudaju nielen podrobnosti, ale aj vseobecne pristupy (vid napr. aj koniec bodu i) alebo bod ii)).

Dobrý deň.

Ďakujem za vyplnenie ankety a poskytnutie určitej, aj keď limitovanej, spätnej väzby. Na základe ankety budem klásť väčší dôraz na ústny prejav a prezentáciu, ale určite by sa zišlo aj konkrétnejšie usmernenie, či už v podobe vyplneného komentára v ankete, e-mailom, alebo aj osobne a to už aj počas semestra.

Ďakujem, s pozdravom

Pavol Neilinger

1-AIN-244/15 Webové aplikácie (2):
RNDr. Marek Nagy, PhD. (prednášajúci+cvičiaci)

Ďakujem za komentáre.

Ohľadom cvičení sa mi tiež zdá, že odovzdávanie úloh z cvičení by mohlo mať aj možnosť individuálneho odovzdania do istého času. (Podobne ako na kurzoch z Linuxu.) Možno sa podarí dorobiť do MMčítanky aj nejakú automatiku na hodnotenie...

Ďakujem
Marek Nagy.

1-AIN-500/00 Linux pre používateľov:
RNDr. Marek Nagy, PhD. (prednášajúci+cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Záznamy prednášok ako screencast video súbor je zatiaľ len "dočasným" riešením. Ale video sa dá určite spustiť priamo vo webovom prehliadači.

S tým pôvodným termínom prednášky ma to mrzí. Očakával som, že problém s univerzitným WIFI sa na základe minuloročných pripomienok vyrieši... Najbližšie musím dať na to pozor. (A počul som, že sa ťahajú nejaké nové káble...)

MMčítanka sa stále vylepšuje, tak hádam bude časom jej prostredie vyhovovať všetkým.

Ďakujem
Marek Nagy.

2-INF-500/11 Databázy:
doc. Mgr. Tomáš Plachetka, Dr.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-265/00 Ročníkový projekt (2):
doc. Mgr. Tomáš Plachetka, Dr.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-920/15 Bakalársky seminár (2):
doc. Mgr. Tomáš Plachetka, Dr.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UIN-102/15 Matematika pre učiteľov informatiky (2):
PaedDr. Daniela Bezáková, PhD. (prednášajúci a cvičiaci)

Ďakujem za komentáre, zamyslím sa nad nimi.

1-UIN-102/15 Matematika pre učiteľov informatiky (2) - PaedDr. Daniela Bezáková, PhD.:
PaedDr. Daniela Bezáková, PhD. (prednášajúci a cvičiaci)

Ďakujem za komentár, určite sa nad ním zamyslím a pokúsim sa prehodnotiť svoj prístup.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-EFM-140/19 Databázy - SQL:
doc. Mgr. Róbert Breier, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu. Určite Váš komentár bude tiež použitý na dalšie zdokonalovanie kvality predmentu

2-EFM-140/19 Databázy - SQL - doc. Mgr. Róbert Breier, PhD.:
doc. Mgr. Róbert Breier, PhD. (prednašajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu. Určite bude použitá na zdokonalovanie kvality predmetu.

1-UIN-351/17 Programovanie v JavaScripte:
doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4):
PhDr. Alena Zemanová (vedúca Katedry jazykovej prípravy)

Ďakujem všetkým študentom. ktorí sa na ankete zúčastnili.
Odpoviem na podnety, ktoré sa opakujú:
- Rôzne testy: na skúške z predmetu Anglický jazyk 4 používajú všetci učitelia rovnaký súbor testov, ktoré sú pre daný odbor rovnaké rozsahom aj typom cvičení. Nie je možné, aby študenti v paralelných skupinách absolvovali diametrálne odlišné testy. Skúška má pre všetky skupiny jednotné podmienky a stupnicu pre hodnotenie, ktoré sú uvedené aj na webovej stránke KJP. Jediné vysvetlenie pre rozdiely, popisované v komentároch, je to, že sa navzájom porovnávali študenti, absolvujúci Anglický jazyk 2 (mierne pokročilá úroveň) a Anglický jazyk 4. To, že opravný test sa zdá byť jednoduchší, je prirodzený a obvyklý jav.
- Rôzne požiadavky na absolvovanie predmetu: skúška je rovnaká pre všetkých študentov, ale požiadavky učiteľa počas semestra sa môžu líšiť podľa úrovne skupiny. Rozdiely v znalosti angličtiny medzi skupinami sú v niektorých prípadoch značné, preto učiteľ môže voliť odlišné postupy.
- DAV: v prípade skupín zložených výlučne zo študentov DAV budú učitelia dopĺňať materiály z kurzu pre matematikov.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4) - PhDr. Alena Zemanová:
PhDr. Alena Zemanová (vyučujúca)

Ďakujem študentom, ktorí si našli čas a zúčastnili sa na ankete. Som veľmi rada, že znalosťou angličtiny som vyhovela :-)

Ďakujem za hodnotenia aj komentáre.

3-MXX-102/15 Anglický jazyk pre doktorandov (2):
PhDr. Alena Zemanová (vyučujúca)

Ďakujem za hodnotenia a komentáre.

2-AIN-133/15 Extrémne programovanie:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Prednášajúci, aj cvičiaci)

Ďakujem za pozitívne prijatie predmetu XP.

Najväčší problém tohto predmetu je to, že je až príliš praktický a najlepšie ho ocenia programátori po niekoľkých rokoch praxe, kedy už na užitočnosť princípov XP prichádzajú sami.

Na škole ešte študenti väčšinou nemajú dosť skúseností s projektami presahujúcimi človekomesiace práce.

Ale to nevadí. Ak sa v študentoch zaháčknu princípy, ako jednotkové testy, refaktorizácia, mockovanie, práca so zdedeným kódom, čistý kód a prehrešky voči nemu, raz si na ne spomenú a možno ich aj začnú používať.

2-AIN-133/15 Extrémne programovanie - Ing. František Gyarfaš, CSc.:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Prednášajúci, aj cvičiaci)

Ďakujem.

1-AIN-675/00 Filozofia internetu:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenie a hoci to možno sem celkom nepatrí, ďakujem aj za nadštandardnú a aktívnu účasť študentov na prednáškach. Mal som pocit, že ich to naozaj zaujalo.

Som hlboko presvedčený, že pozerať sa na vývoj informačných technológií (v tomto prípade na internet) aj z iného, ako čisto informatického hľadiska) je v súčasnosti veľmi dôležité, pokiaľ sa nechceme zmieriť s čisto technokratickou spoločenskou naivitou, až slepotou.

1-AIN-675/00 Filozofia internetu - Ing. František Gyarfaš, CSc.:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Prednášajúci)

Ďakujem.

Aj za ocenenie filmových vsuviek. Často vedia vysvetliť zložité fenomény lepšie (a aj zábavnejšie), ako množsto slov. :-)

1-AIN-611/00 Tvorivé písanie:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Vedúci)

Ďakujem.

1-AIN-611/00 Tvorivé písanie - Ing. František Gyarfaš, CSc.:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Vedúci)

Ďakujem.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-EFM-360/14 Numerické metódy - Mgr. Radoslav Hurtiš, PhD.:
Mgr. Radoslav Hurtiš, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-452/18 Úvod do fyziky tuhých látok:
doc. RNDr. Richard Hlubina, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu. Od budúceho semestra budú niektoré témy pokryté v novom predmete "Kvantová mechanika - atómy, molekuly a symetrie", takže tempo výkladu budem môcť trochu spomaliť.

Ďakujem za spätnú väzbu. Od budúceho semestra budú niektoré témy pokryté v novom predmete "Kvantová mechanika - atómy, molekuly a symetrie", takže tempo výkladu budem môcť trochu spomaliť.

2-AIN-116/14 Funkcionálne programovanie:
RNDr. Peter Borovanský, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-AIN-172/00 Programovanie (4):
RNDr. Peter Borovanský, PhD. (prednášajúci)

Keďže ide o silno tímovú prácu, vďaka patrí celému j-teamu, že neľutovali svoj čas a venovali sa vašim riešeniam (code review je must-have), a nezriedka aj vymysleli nové zadanie. Online cvičenia boli poznačené neochotou o zdieľané kódenie, čo mi príde veľká škoda. Snáď už online nepríde, inak by sme do toho išli inak...
Prvýkrát prišli študenti so skúsenosťami s konkurenciou. Alebo to nie je úplne pravda, alebo som to nevedel v kurze využiť (pri vláknach). JavaFx je každoročná téma v ankete, zatiaľ sme neprišli na lepšiu voľbu, a nie to tým, že o tom neuvažujeme. Projekty chceme v predmete nechať, veľakrát sa vo vašich riešeniach ukážu vaše silné stránky, niekto sa vyhrá s grafikou, iný s logikou hry. Konzolovky by nebolo to "makové-orechové"...

EFM ekonomická a finančná matematika:
doc. RNDr. Margaréta Halická, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-EFM-556/15 DEA modely:
doc. RNDr. Margaréta Halická, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-INF-262/15 Bezpečnosť IT infraštruktúry:
RNDr. Jaroslav Janáček, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-283/15 Počítačové siete (1):
RNDr. Jaroslav Janáček, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätrnú väzbu. Piatkový večerný čas konania predmetu ma tiež nijak extra netešil, ale keďže bolo potrebné to nasadiť online (a v súlade s pravidlami dostatočne separované od prezenčnej výučby), nebola veľmi iná možnosť.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-INF-266/15 Pokročilá administrácia Linuxu:
RNDr. Jaroslav Janáček, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-526/15 Systémové programovanie - RNDr. Jaroslav Janáček, PhD.:
RNDr. Jaroslav Janáček, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-526/15 Systémové programovanie:
RNDr. Jaroslav Janáček, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu. Počítačové siete naozaj netreba mať pred systémovým programovaním - tých vedomostí o sieťach tu bolo treba naozaj len trošku, a myslím, že tú trošku sme nemali problém vysvetliť. Pokiaľ ide o projekty, stále si myslím, že sa dajú akceptovateľné projekty spraviť naozaj pomerne rýchlo, ale zrejme to závisí aj od konkrétneho projektu, ktorý si kto vyberie a od predchádzajúcich skúseností z programovania v C (pri C projektoch).

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-EFM-106/15 Finančné deriváty:
doc. RNDr. Beáta Stehlíková, PhD. (prednášajúci)

Predmet nie je triviálny, teoretické príklady, ktoré sa počítali pochádzajú napríklad zo skúšok Society of Actuaries v USA, pracovných pohovorov na pozície typu quant a pod., z viacerých kvalitných univerzít (mnohé napríklad z Oxfordu). Je však určite zvládnuteľný. Má zmysel zamýšľať sa nad tým, ako sa k tejto úrovni dopracovať (pre tých, ktorí ašpirujú na lepšie hodnotenia), resp. ako získať slušné základy problematiky (na nižšie hodnotenie). Teda čomu sa venovať viac a čomu menej, čo riešiť na cvičeniach a čo v domácich úlohách, čo mať na priebežnej písomke cez semester. Nesúhlasím s názorom, že cieľom domácej úlohy je len zopakovať si učivo. Domáca úloha ho *môže* aj rozširovať, samozrejme, znovu sme pri otázke, aké rozšírenie je užitočné, v akom rozsahu a pod. Tvrdenie o 10 článkoch potrebných k pochopeniu zadania je v každom prípade hyperbola. Zišlo by sa viac odpovedí a názorov študentov (môžu si aj protirečiť), môžete sa s nimi ozvať aj teraz, po skončení ankety, počas zimného semestra.

2-3 zadania z kostry spolu tvoria jednu štátnicovú otázku, takže je nevyhnutné zhrnúť to, čo je v danej téme podstatné a 30 minút na zodpovedanie otázky netreba. Cieľom nie je zopakovať celú prednášku. Doplňujúce otázky sú potrebné, aby sa kostra predmetu nezvrhla na "prehliadku papagájov". Pri odvodení modelu treba vedieť povedať, kde sa využili jednotlivé predpoklady uvedené na začiatku. Ak poviem, že "toto vyplýva z Itóovej lemy", musím ju vedieť sformulovať. Ak poviem, že "tento člen je nulový", musím vedieť odvodiť, prečo. Atď.

Ak nie je jasné, ako by mala vyzerať odpoveď na otázku z kostry alebo ako môžu vyzerať doplňujúce otázky (chcem ale zdôrazniť, že sa nedá vytvoriť nejaký zoznam týchto otázok), treba sa spýtať - mailom, osobne po prednáške, dohodnúť si konzultácie. Tieto možnosti tu sú, nie je dôvod čakať na skúšku, aby sa to človek dozvedel.

2-EFM-155/21 Analýza sociálnych sietí:
doc. RNDr. Beáta Stehlíková, PhD.

Požiadavky na projekt nepovažujem za nadsadené. Bol to trojkreditový predmet, pričom projekt tvoril 80 percent hodnotenia a bola potrebná len jeho prezentácia (bez písania semestrálnej práce). Je teda prirodzené, že požiadavky naň sú vyššie (v porovnaní napr. s predmetom, kde sa odovzdáva aj súvislý spracovaný text a projekt má menšiu váhu). A keďže v sociálnych sieťach je možné s vedomosťami z tohto predmetu vymyslieť niečo nové (nie pri každom predmete to ide), chcem túto príležitosť využiť a umožniť tak získanie aj takejto skúsenosti. Som presvedčená o tom, že študenti sú schopní toto spraviť.

V novej akreditácii má tento predmet 2 kredity, preto bude k dispozícii zoznam tém na výber (s povinnými časťami aj s námetmi na samostatnú prácu, ktorá aj teraz prinesie originálne výsledky), čím sa zníži časová náročnosť, keď ubudne vyhľadávanie vhodnej témy.

Na cvičeniach nebolo len skúšanie balíkov R-ka. Konkrétne - robili sme aj výpočty z publikovaného článku (centrality pre sieť mafie, určovanie presnosti pri ich využití pri klasifikácii vrcholov), pre iný článok sme samostatne naprogramovali v ňom navrhnutý algoritmus pre výpočet novej centrality.

V tejto problematike je naozaj možné spraviť vlastné originálne rozšírenia toho, čo je aktuálne spravené v literatúre. Mnohým sa to aj podarilo. Kto sa ozval s nejakým predbežným nápadom, dostal spätnú väzbu, nápady, čo robiť ďalej, čo by mohlo byť požadovaným rozšírením a pod.

Veľká časť projektov bola o nejakej miere centrality (čo je v poriadku a je to aj prirodzené, je to vďačná téma), takže nebolo potrebné čakať na koniec semestra, stačilo niekoľko prvých cvičení, na ktorých sa téma centralít preberala. Viackrát som to počas semestra opakovala, snažila som sa začať hodinu diskusiou o aktuálnom stave projektov (čo by slúžilo ako inšpirácia ostatným a na získanie lepšej predstavy o tom, čo sa dá robiť a čo sa požaduje, čo stačí a čo nestačí). Otázka o projektoch bez však ostávala bez odozvy, neskôr s minimálnou odozvou. Na projektoch to bolo vidieť, že chýbal čas na ich dokončenie, a počas semestra by ho bolo dosť. V budúcnosti bude skoršie prezentovanie povinné, od čoho očakávam, že to povedie k lepším projektom, aj k lepšiemu celkovému priebehu semestra (na konci semestra viac času na ostatné predmety).

1-INF-156/10 Algebra (2):
RNDr. Martin Sleziak, PhD. (prednášajúci)

Určite nemám problém priznať, že ja tiež nie som celkom spokojný s tým, ako som odprednášal tento semester Algebru 2. (Hlavne som chcel viac času venovať rozšíreniam polí - to sa mi nepodarilo.)
Verím tomu, že keď sa v novej akreditácii veľa vecí z tohto predmetu presunie do Algebry 3 (a naopak na Algebre 2 pribudnú napríklad vlastné hodnoty, vlastné vektory a veci, ktoré s tým súvisia), tak to bude zmena k lepšiemu.

1-INF-210/21 Úvod do matematickej logiky - Mgr. Ján Kľuka, PhD.:
Mgr. Ján Kľuka, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za hodnotenie od inej skupiny študentov, akej som prednášal doteraz. Škoda, že najkritickejší komentár (Prednášky boli možno aj najslabšia časť tohto predmetu kvôli ich obsahu.) je pomerne nekonkrétny. V prednášaní sa plánujeme striedať s doc. Mazákom a predpokladám, že časom nájdeme kompromisný štýl a obsah prednášok, aby vyhovoval obom študijným programom.

1-AIN-412/15 Matematika (4) - Logika pre informatikov - Mgr. Ján Kľuka, PhD.:
Mgr. Ján Kľuka, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Ďakujem za prevažne pozitívne hodnotenie. Potešilo ma, aj keď si myslím, že je stále na čom pracovať.

2-PMS-116/19 Analýza zhlukov a klasifikácia dát:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu. V ďalšom školskom roku by nemal byť predmet poznačený mojimi zdravotnými problémami.

Ďakujem za spätnú väzbu. V ďalšom školskom roku by nemal byť predmet poznačený mojimi zdravotnými problémami.

1-PMA-551/14 Rozdelenia pravdepodobnosti:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenia. Čo sa týka tých negatívnych, tak predmet bol žiaľ poznačený mojimi zdravotnými problémami. V novom školskom roku už tento predmet bude vyučovať Dr. Lívia Rosová.

1-PMA-551/14 Rozdelenia pravdepodobnosti - doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD.:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem veľmi pekne za pozitívne hodnotenia. Sú pre mňa povzbudením do ďalšej práce.

2-AIN-185/00 Formálne metódy tvorby softvéru:
doc. RNDr. Damas Gruska, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za všetky hodnotenia a za spätnú vezbu. Úlohy neboli hodnotené ale každý sa mohol spýtať (a aj to viacerí robili) buď v ramci prenášky alebo písomne či je jeho riešenie dobre. Hodnotil som teda len všeobecne, aké sa vyskytovali chyby, čo bolo zlé. Ak som videl že majú viacerí problém s riešením, vrátil som sa k tomu na prednáške prípadne dal podobnú úlohu ešte raz.

2-AIN-109/15 Programovanie paralelných a distribuovaných systémov:
doc. RNDr. Damas Gruska, PhD. (prednášajúci)

ďakujem za hodnotenie a spätnú väzbu. ak to budú rozvrhové možnosti tak by sa prednáška rozdelila na dve časti.

AIN aplikovaná informatika:
doc. RNDr. Damas Gruska, PhD. (garant)

ďakujeme za spätnú väzbu. Nová akreditácia rieši väčšinu z pripomienok (rozloženie štúdia na semestre, štátnice atď.) Predmety z matematiky považujeme za dôležité najmä ako prostredok naučiť vás abstrakatne myslieť, vedieť sa na problém pozrieť z rôznych strán a podobne, čo bola vždy prednosť matfyzákov. Nehlľadiac na to, že bez matematickej prípravy by ste asi nemohli ani pokračovať na magisterskom stupni, či už doma alebo v zahraničí, ani riešiť naročnejšie úlohy.

mIKV kognitívna veda:
prof. Ing. Igor Farkaš, Dr. (program director)

What a pity there was only one response.

2-IKVa-137/18 Modern Methods in Brain Research:
RNDr. Barbora Cimrová, PhD. (Lecturer)

Thank you for your lovely feedback :)

Aký je Tvoj celkový dojem z priestorov fakulty a ďalších súčastí univerzity?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia fakulty: Ďakujeme za hodnotnú spätnú väzbu. Teší nás, že väčšina študentov pozitívne vníma rekonštrukcie priestorov fakulty, ktoré postupne prebiehajú, či už v predchádzajúcom období, alebo v súčasnosti vďaka projektu ACCORD. Viaceré najčastejšie sťažnosti sa podarí vyriešiť práve v súčasnom období, kedy prebiehajú rekonštrukcie posluchární. Niekoľko z nich už bolo odovzdaných do prevádzky od začiatku ZS 2022/2023. Po dokončení bude tvrdé sedenie v posluchárňach minulosťou, zároveň budú posluchárne celkovo zrenovované, vrátane vzduchotechniky, klimatizácie a ďalšieho technického vybavenia. Prebieha aj dlho potrebná rekonštrukcia striech, teda nemalo by nám už zatekať. Vedenie je momentálne plne vyťažené zabezpečením realizácie projektu ACCORD ako aj jeho celého dofinancovania cez Ministerstvo školstva. Budova fakulty má už svoje roky a vidíme, že študenti vnímajú aj ďalšie problémy, ku ktorým sa dostaneme postupne, keďže nie všetko sa dá financovať z projektu ACCORD.

Teší nás aj popularita novovzniknutých oddychových/pracovných priestorov pre študentov a zároveň vítame aj viacero návrhov na ich zlepšenie. Budeme jednať s ich prevádzkou a všetku spätnú väzbu im odovzdáme.

Tiež vybavenie počítačových miestností fakulta obmieňa priebežne. V najbližšom období sa zameriame aj na pripomienky, ktoré sme obdržali. Pokiaľ ide o projektory v prednáškových miestnostiach, časť sa vymenila alebo vymení vďaka projektu ACCORD, zvyšné dáme do poriadku.

Systém AIS2 používa jednotne celá univerzita. Ako fakulta na to máme menší dosah. Plán na nákup nového systému sa nerealizoval z dôvodu prílišných nákladov. Miesto toho UK bude presadzovať ďalší vývoj a zmeny v AIS2 smerom k zlepšeniu používateľských rozhraní.

Ďakujeme aj za ďalšie pripomienky a spätnú väzbu, budeme s ňou pracovať. K pripomienkam ku stravovaniu sa vyjadríme pri otázke o stravovaní.

Ako hodnotíš služby poskytované priamo fakultou?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia fakulty:

Komunikácia so ŠO a RDRŠ:
Teší nás, že mnohí študenti sú s komunikáciou a prácou ŠO spokojní. V ankete je však aj niekoľko sťažností na profesionalitu komunikácie ŠO a RDRŠ. Tieto odkomunikujeme vedúcej ŠO ako aj pracovníkom RDRŠ (ostatne, robíme to každý rok). Komunikácie ohľadne novej akreditácie stála najmä na garantoch jednotlivých študijných programov, niektorí svoju úlohu zvládli lepšie, niektorí trochu slabšie, ale veríme, že v konečnom dôsledku zmena na novú akreditáciu prebehla v poriadku a prípadné problémy sa vyriešili v prospech študentov. Ak sa tak v individuálnych prípadoch nestalo, dotknutí študenti sa môžu obrátiť na prodekanku pre štúdium.

Relevantná komunikácia smerom k zahraničným študentom je už v súčasnosti zasielaná aj v angličtine. Oddelenie RDRŠ bolo v ostatnom roku posilnené o novú pracovníčku, ktorá komunikuje v angličtine. E-mailovú komunikáciu na adresy ŠO a RDRŠ je možné zasielať aj v angličtine. Rovnako je možné v angličtine komunikovať s Erasmus koordinátorom. Pokúsime sa však aj o ďalšie zlepšenia v tomto smere.

Školitelia PhD štúdia:
Novinkou v novej akreditácii sú rady študijných programov. Tieto rady majú povinnosť ročne vyhodnocovať každý program, vrátane vyhodnotenia školiteľov a celkovej súčinnosti medzi školiteľmi a doktorandmi. Rada vášho študijného programu má aj študentských zástupcov, na ktorých sa môžete obrátiť. Rovnako sa každý doktorand v prípade problémov so školiteľom môže obrátiť priamo na prodekana pre postgraduálne štúdium.

Rassismus a diskriminácia:
Na fakulte nebudeme takéto správanie zo strany kohokoľvek tolerovať. Nie je možné však riešiť sťažnosť na základe anonymného podnetu, keď nevieme o ktorých pracovníkov fakulty ide. Ak sa s niečim podobným stretnete, obráťte sa na prodekana pre (pregraduálne alebo postrgraduálne) štúdium alebo na ambasádorku pre rodovú rovnosť doc. Brejovú.

K rozvrhom:
Tvorba rozvrhov je náročná a rozvrhári sa vždy snažia prihliadať najviac na potreby študentov, Študijné programy sú však značne flexibilné a študenti majú veľké možnosti výberu povinne voliteľných a výberových predmetov, nie preto vždy možné vyhovieť každému. Treba si uvedomiť aj obmedzené kapacitné možnosti miestností. Zároveň upozorňujeme, že denné štúdium je ekvivalentom plného úväzku, preto nemožno očakávať že bude rozvrhované len na časť pracovných dní v týždni.

Ďakujeme aj za ďalšie pripomienky a spätnú väzbu, budeme s ňou pracovať. K pripomienkam ku stravovaniu a možnostiam zakúpiť občerstvenie a ďalšie veci dennej potreby sa vyjadríme pri otázke o stravovaní.

Ako hodnotíš úroveň stravovacích služieb?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia: Na stravovanie sú už tradične v ankete veľmi rôzne, až protichodné názory.
Mnohí študenti sú so stravovaním spokojní, iní sa sťažujú na nízku kvalitu a obmedzenú ponuku. Niektorí sú ochotní za vyššiu kvalitu priplatiť, mnohí ale už teraz považujú stravovanie za príliš drahé. Počas posledného obdobia žiaľ došlo k výraznému zdražovaniu potravín a služieb, čo sa odrazilo aj opakovanom zvyšovaní cien v stravovaní, nielen v jedálňach na fakulte. Tento problém je žiaľ globálny a nevieme ho ovplyvniť.

Vedenie bude zozbieranú spätnú väzbu komunikovať prevádzkovateľom jedální. Budeme pritom klásť dôraz predovšetkým na problémy dietetického stravovania, ako aj otváracej doby a dostupnosti obedov v neskoršom čase, ktoré rezonovali najviac.

Ako hodnotíš študentskú anketu?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia: Ďakujeme za reakcie aj k tejto otázke. Je vidieť, že veľa študentov je s anketou spokojných, čo nás teší. V aktuálnom semestri bola účasť nižšia (25%). Napr. v predchádzajúcom semestri bola účasť 41%, čo považujeme za primerané. Treba si uvedomiť, že nie každý má potrebu komunikovať fakulte spätnú väzbu. Návrhy urobiť anketu povinnou, či zverejňovať ju aj mimo akademickú obec fakulty nepovažujeme za správne, navyše bolo by to aj nad rámec povinnosti, ktorú nám ukladá Zákon o vysokých školách.

Za najpálčivejší problém považujeme, ak sa niektoré sťažnosti vyskytujú opakovane, a študenti môžu mať pocit, že opätovne ich komunikovať je zbytočné. Opak je pravdou. Nie všetko sa dá vyriešiť za jeden semester, ale postupne na nich pracujeme a je vidieť, že niektoré sa podarilo vyriešiť. Napr. množstvo konkrétnych podnetov z ankety ohľadne interiéru fakulty bolo zohľadnených pri projekte ACCORD ale tiež nás viedli k vybudovaniu oddychových a coworkingových priestorov.

Niekoľko semestrov vidíme, že študenti cítia potrebu vyjadriť sa ku garantom a tútorom študijných programov, zaradenie tejto možnosti medzi všeobecné otázky je však neadresné preto zvažujeme jej zaradenie k otázka o študijnom programe. Zohľadníme aj ďalšie postrehy k priebehu ankety a forme otázok, ktoré sme obdržali.

Reakcia vedenia: Ďakujeme za množstvo užitočných podentov, organizátori ŠVK ich kriticky vyhodnotia a budú na ne budú prihliadať v nasledovných ročníkoch.

Ak sa chceš vyjadriť k čomukoľvek ďalšiemu, napíš to, prosím, sem.:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia: Ďakujeme za ďalšie podnetné komentáre. K väčšine z nich sme sa už vyjadrili pri ostatných otázkach ankety. Pokiaľ ide o možnosť vetovať rektorské voľno, fakulty takúto možnosť nemajú. Rovnako nie je možné bojkotovať rektorské či dekanské voľno ani individuálne zo strany učiteľa a to ani po dohode so študentami. Pokiaľ sa s tým stretnete, bezodkladne to nahláste prodekanke pre štúdium.

Aký je Tvoj celkový dojem z priestorov fakulty a ďalších súčastí univerzity?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response: Thank you for the valuable feedback. We are pleased that the majority of students have a positive perception of the continual renovations of the faculty's premises, currently thanks to the ACCORD project. Many of the most frequent complaints will now be addressed, when the auditoriums and the lecture rooms are being renovated. Several of them have already been put into operation since the beginning of 2022/2023. After completion, hard seating will be a thing of the past, and auditoriums will be completely renovated, including air conditioning, air conditioning and other technical equipment. The long-needed reconstruction of the roofs is also underway, so we shouldn't experience leaks anymore. The management is currently fully occupied with the implementation of the ACCORD project as well as its entire co-financing through the Ministry of Education. The faculty building has its age and we see that the students also perceive other problems, which we will address gradually, since not everything can be financed from the ACCORD project.

We are also pleased with the popularity of the newly created spaces for students, and at the same time we also welcome suggestions for their improvement.

Also, the equipment of the computer rooms is continuously upgraded by the faculty. In the near future, we will also focus on the comments we received. As for the beamers in the lecture rooms, a part has been replaced or will be replaced thanks to the ACCORD project, we will fix the rest.

The AIS2 system is used uniformly by the entire university. As a faculty, we have little influence on this. The plan to purchase a new system was not implemented due to excessive costs. Instead, the university will push for further development and changes in AIS2 towards improving user interfaces.

Thank you also for other comments and feedback, we will work with it. We will comment on the cafeterias under the respective question.

Ako hodnotíš služby poskytované priamo fakultou?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response:

Communication with Undergraduate and Doctoral Studies Offices:
We are pleased that many students are satisfied with the communication and work of the School of Education. However, the survey also contains several complaints about the professionalism of communication with students. We will communicate these to both Studies Offices management. Communication regarding the new accreditation was mainly up to the directors of individual study programs, some did their job better, some a little less, but we believe that in the end the change to the new accreditation went well and any problems were solved to the benefit of the students. If this has not happened in individual cases, the affected students can contact the vice-deans for studies.

Relevant communication towards foreign students is already sent in English. Last year, the Doctoral studies Office was strengthened by a new employee who communicates in English. E-mail communication with both offices can also be sent in English. It is also possible to communicate with the Erasmus coordinator in English. In the future we will implement further improvements in this direction.

Supervisors of the PhD students:
As a novelty in the new accreditation, each study program is now governed by an appointed board. These boards are required to evaluate each program annually, including the evaluation of supervisors and the overall cooperation between supervisors and doctoral students. Your study program board also has student representatives you can contact. Likewise, in case of problems with the supervisor, every doctoral student can contact the vice-dean for postgraduate studies directly.

Racism and discrimination:
We will not tolerate such behaviour on the part of anyone at the faculty. However, it is not possible to resolve anonymous complaints when we do not know which employees are involved. If you encounter any such behaviour, contact the vice-dean for (undergraduate or postgraduate) studies or the ambassador for gender equality doc. Brejová.

Schedules:
Creating the schedules is difficult and the responsible staff always try to take the students' needs into account as much as possible. However, study programs are quite flexible and students have a wide choice of elective and optional subjects, so it is not always possible to satisfy everyone. Also the lecture-room capacity is limited. At the same time, we point out that regular study is equivalent to a full-time job, so it cannot be expected that it will be scheduled only for a part of the working days of the week.

Thank you also for other comments and feedback, we will work with it. We will comment on food and the possibility to buy snacks and other daily necessities when asking about food.

Ako hodnotíš úroveň stravovacích služieb?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

The management's response: There are traditionally very different, even contradictory, opinions on food and the canteens in the polls. Many students are satisfied with the options, others complain about the low quality and limited offer. Some are willing to pay extra for higher quality, but many already consider the options too expensive. During the last period, unfortunately, there was a significant increase in the prices of food and services, which was also reflected in the repeated price increases in restaurants, not only in the canteens at the faculty. Unfortunately, this problem is global and we cannot influence it.

Management will communicate the collected feedback to canteen operators. We will focus primarily on the dietetic options, as well as opening hours and the availability of lunches at a later time, which resonated the most.

Management's response: Thank you for the many useful speakers, the organizers of the student's conference will critically evaluate them and will take them into account in the following years.

Ako hodnotíš študentskú anketu?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Management’s response: Thank you for your responses to this question. It can be seen that many students are satisfied with the survey, which makes us happy. In the current semester, participation was lower (25%). For example in the previous semester, participation was 41%, which we consider adequate. It should be remembered that not everyone has the need to communicate feedback. We do not consider the proposals to make the survey mandatory or to publish it outside the academic community of the faculty correct, moreover, it would also go beyond the obligation imposed on us by the law.

We consider repeated complaints the most pressing issue, and students may feel that it is unnecessary to communicate them again. The opposite is true. Not everything can be solved in one semester, but we are gradually working on these problems and it can be seen that some have been solved. For example a number of concrete suggestions from the survey regarding the interior of the faculty were taken into account in the ACCORD project, but they also led us to build the student spaces.

For several semesters, we see that students feel the need to comment on the directors and tutors of the study programs. Inclusion of the respective question in the general questions was inappropriate, so we will consider moving it in the questions about the study program.

Ak sa chceš vyjadriť k čomukoľvek ďalšiemu, napíš to, prosím, sem.:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Management’s response: Thank you for further stimulating comments. We have already commented on most of them in the other poll questions. Regarding the possibility to veto the Rector's day off, the faculties do not have such an option. Likewise, it is not possible to boycott the Rector's or Dean's day off even individually by the teachers, even upon students’ agreement. If you encounter this, immediately report it to the vice-dean for studies.

1-MAT-282/00 Pravdepodobnosť a štatistika (2):
doc. RNDr. Katarína Janková, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

PMA poistná matematika:
doc. RNDr. Katarína Janková, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-PMA-540/00 Modely v zdravotnom poistení:
doc. RNDr. Katarína Janková, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.