English FAQ Výsledky

Zoznam všetkých pridaných komentárov

Ďakujem za spätnú väzbu. Súhlasím, že korektnosť dôkazov je pain. Aj z mojej pozície ako učiteľa je ťažké naučiť niekoho korektne dokazovať. Takze budem nabudúce vedieť, že sa mám na to viac zamerať. A to sa týka aj predmetu Úvod do diskrétnych štruktúr, keďže základné veci o dokazovaní by ste sa mali naučiť tam.

1-AIN-406/22 Kognitívne vedy: jazyk a kognícia:
doc. PhDr. Ján Rybár, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-FTL-115/22 Elektronické obvody - doc. RNDr. František Kundracik, CSc.:
doc. RNDr. František Kundracik, CSc. (prednášajúci)

Ďakujem.

1-DAV-104/20 Lineárna algebra - Mgr. Dávid Wilsch:
Mgr. Dávid Wilsch (Cvičiaci)

Dva komentáre od študentov sa sťažujú na slabú interakciu a málo chodenia k tabuli. Ďalší komentár zase chce menej vyvolávania k tabuli. Takýmto protichodným želaniam sa vyhovieť nedá. Niektorým študentom vyhovuje jeden štýl cvičení a druhým zase iný, teda treba spraviť nejaký kompromis. Na každých cvičeniach som sa snažil vyvolať zopár študentov a zopár príkladov vypočítať sám. Navyše som každého študenta počas semestra vyvolal niekoľko krát. Myslím, že to tak môže pokračovať.

Keď sa ma študenti opýtali otázky počas cvičení, tak som odpovedal najlepšie ako som v tom momente bol schopný a ako čas dovolil. Ak niekto chcel detailnejšiu odpoveď, tak mohol napísať email alebo prísť na konzultáciu. Email s otázkami som dostal jeden alebo dvakrát a na konzultáciu prišli študenti raz.

Viaceré komentáre spomínajú, že sa odvolávam na prednášky, čo je pravda. Na cvičeniach máme obmedzený čas a nemôžem veľa času tráviť opakovaním učiva z prednášok. Od študentov sa očakáva, že aspoň čiastočne ovládajú preberané učivo. Zvyčajne keď sme začali počítať nový typ príkladu, tak som stručne prešiel súvisiacou teóriou a ukázal ju na ľahšom príklade.

Je pravda, že na prednáškach sa preberalo dosť veľa tém. Snažil som sa, aby sme na cvičeniach mali ku každej z nich aspoň niekoľko príkladov. Akurát po poslednej prednáške už neboli cvičenia, takže tie príklady zostali na domácu úlohu. Viaceré zo spomínaných problémov by sa možno dali vyriešiť miernym znížením počtu preberaných tém a toto zoberieme do úvahy v budúcich ročníkoch.

2-AIN-246/15 Multiagentové systémy:
RNDr. Andrej Lúčny, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem všetkým za aktívnu účasť, boli ste dôstojným posledným ročníkom tohto predmetu. Hoci je predmet témou trochu zastaralý, určite sa dalo čo-to si precvičiť. V budúcnosti odporúčam miesto neho Introduction to Robotics.

2-IKVa-138/18 Introduction to Robotics:
RNDr. Andrej Lúčny, PhD. (prednášajúci)

Great job, we need more students present in lectures.

1-AIN-307/22 Game Engines (2):
RNDr. Andrej Lúčny, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem študentom za významný vklad do obsahu predmetu, bolo vidieť, že všetci zúčastnení chcú byť hernými vývojármi.

1-DAV-112/20 Matematická analýza (2):
doc. Mgr. Richard Kollár, PhD. (prednášajúci)

ku komentárom študenta/študentky, ktorá absolvovala menej ako 10% prezenčnej výuky sa neviem veľmi vyjadriť, ale pokúsim sa popísať aspoň niektoré podrobnosti o priebehu kurzu.

Všetky príklady na záverečenej písomnej skúške boli analogické s príkladmi na worksheetoch, ktoré riešili študenti počas semestra aj s cvičiacimi, a ku ktorým dostali riešenia. Zároveň mohli všetky tieto materiály voľne používať počas písomnej skúšky.

Niektoré krátke písomky z cvičení si mohli študenti počas záverečnej skúšky nahradiť.

Výber tém na ústnej skúške bol pomocou generátora náhodných čísel, okrem 2 študentov, ktorí mali najlepšie hodnotenie počas semestra, u ktorých som skúšal len vybrané pokročilé koncepty, mierne za rámec bežnej výučby.

Nastavenie záverečnej skúšky bolo prísnejšie ako v prvom semestri tohto kurzu, kde som nechal prejsť aj viacero študentov, ktorí nemali dostatočné vedomosti, keďže adaptácia na štúdium na vysokej škole môže byť pomalšia a odmietam za to študentov trestať. V druhom semestri boli však nastavenia vyššie, aby študenti, ktorí budú pokračovať v štúdiu zvládali materiál na iných predmetoch, ktoré poznatky z môjho predmetu vyžadujú.

Odmietam tiež tvrdenie, že by som povedal, že niekto z mojich študentov je hlúpy. Slovo "hlúpy" nepoužívam vôbec, ani v súkromí a už vôbec nie v súvislosti s mojimi alebo akýmikoľvek inými študentami. Na začiatku semestra som však opakovane hovoril, že si uvedomujem, že nie všetci študenti tento materiál zvládnu, a keďže ide o stavebné základy pre celé štúdium, v ich prípade bude pravdepodobne lepšie, ak si vyberú inú oblasť štúdia. Prípadne majú druhú možnosť, skúsiť dobehnúť materiál, ktorý neovládajú a bez problémov absolvovať predmet. To si však môže vyžadovať veľmi mimoriadne odhodlanie.

A dodal som, že na zmene štúdia nie je nič zlé, a je to normálne, práveže to neznamená vôbec to, že by bol študent všeobecne horším. Štúdium dátovej vedy však nie je úplne pre každého, a študenti, ktorí s predmetom zápasia, majú stále možnosť sa venovať niečomu, v čom môžu byť v živote úspešnejší.

Je mi ľúto, že študent alebo študentka navštívili len menej ako 10% prezenčnej výuky, čo z cca. 26 prednášok je skutočne málo na úspešné absolvovanie nie najľahšieho predmetu a nie je to až takým dobrým predpokladom na absolvovanie celého študijného programu.

1-UXX-932/22 Seminár k bakalárskej práci (2):
RNDr. Monika Dillingerová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UMA-143/22 Matematická analýza (0):
RNDr. Monika Dillingerová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-FJF-991/16 Obhajoba diplomovej práce:
prof. RNDr. Jozef Masarik, DrSc. (Garant)

Vzhľadom na pozitívne hodnotenia predmetov, ktoré sú súčasťou štátnej skúšky hodnotenie predmetu ako nepochopiteľný nekorešponduje s vyjadreniami o parciálnych predmetoch, a preto sa ním nemienim hlbšie zaoberať.

1-INF-166/11 Programovanie (2) v Jave:
RNDr. Peter Kostolányi, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-KXX-017/20 Základy matematiky (2):
RNDr. Martina Bátorová, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem všetkým za spätnú väzbu, vážim si ju. Hodiny boli aj pre mňa veľmi príjemné, boli ste skvelí :)
Uvedomujem si, že učiva a práce je veľa, popravde, bol to však zámer. Na ďalších predmetoch sa stretnete s mnohými preberanými konceptami v oveľa rýchlejšom a menej podrobnom tempe, chcela som základy matematiky v rámci predmetu Základy matematiky položiť poriadne a podrobne, čo samozrejme znamená veľkú záťaž pre vás :/ :)
Držim vám palce aj v ďalšom štúdiu :)

Ďakujem za komentáre a že ste si našli čas na vyplnenie ankety.

Neviem nakoľko mám brať výsledky ankety za relevantné, keďže sa vyjadrili len 6 z 15 študentov, ktorí mali predmet zapísaní. Ostáva mi veriť, že tí čo sa nevyjadrili, boli ako tak spokojní.

Dvaja študenti boli ako tak s cvičeniami spokojní. To ma samozrejme teší, i keď priznávam, že stále je pomerne veľký priestor na zlepšovanie.

K druhej úlohe, pri riešení ktorej sa vyžadovalo použiť nejaký software (napríklad R) - Určite som úlohu netvoril s tým úmyslom, aby som dal študentom "zlíznuť" to, že sa zrušila písomka. Úlohu som naprogramoval pomocou štyroch for-cyklov viacmennej okamžite na kolene (to je čo povedať, keďže nie som vôbec programátorsky zdatná osoba). Úloha mi tak prišla viacmennej jednoduchá, avšak to len v prípade, keď študent pochopil základné teoretické výsledky týkajúce sa Markovových reťazcov so spojitým časom (ako reťazec skokov, časy zotrvania, etc.). To že som sa v e-maily vyjadril, že som bol nie milo prekvapený z enormného množstva používaných balíčkov v R-ku, bolo preto, že sa tak strácal význam domácej úlohy. Ak použijeme balíčky, nepoužijeme teoretické vedomosti, ktoré sa na tomto predmete preberali. Úlohy boli podľa môjho názoru jednoduché, nešlo o žiadnu komplexnú programátorskú domácu úlohu, takže použitie balíkov nebolo nevyhnutné. Treba však povedať, že použitie spomínaných balíkov som nijako bodovo nepenalizoval. Ak Váš program robil to čo mal, dostali ste plný počet bodov. Rovnako treba spomenúť, že na moje potešenie, to jeden študent zvládol tak, že nemusel použiť ani jeden balík (takže asi bola moja idea zrealizovateľná). Čo je však dôležitejšie povedať, je, že až na jedného študenta, nikto v súvislosti s úlohou v R-ku nevyužil možnosť konzultácií. V prípade akýchkoľvek nejasností existuje stále (prirodzená) možnosť opýtať sa. Na otázky som sa snažil (aspoň myslím) odpovedať promptne, komplexne a pomerne detailne (a mal som dojem, že to dotyčnému aj značne pomohlo).

K návrhu, že cvičenia by mohli prebiehať spôsobom, že dostaneme vyrátané príklady a na cvičení len diskutujeme o nich, doplníme si poznámky. Bohužiaľ s týmto sa nestotožňujem. Teoreticky by mohli, resp. dokonca (možno) mali, niektoré príklady na cvičeniach rátať študenti, ktorým by v prípade potreby cvičiaci poradil.

To že cvičenia boli chaotické je čiastočne pravda, i keď z môjho pohľadu boli menej chaotické ako cvičenia z Markovovských modelov (1) (ale chápem je to subjektívne). To že sa v dlhších príkladoch pomerne často mýlim, hlavne v úpravách, je žiaľ pravda. Keďže sú riešenia väčšiny príkladov na tomto predmete pomerne rozsiahle, tak sa mi to stáva pomerne často. Budem sa snažiť viesť cvičenia pomalšie, vo výrazne väčšej miere zapájať študentov, a tak prirodzene vznikne väčší priestor na kontrolu už napísaného.

K praktickosti predmetu. Asi je ťažko určiť čo je praktické a čo nie. Pre mňa je praktické a potešujúce, keď napríklad pomocou Markových reťazcov spočítam nejaký netriviálny príklad alebo využijem nejaké staršie výsledky pri dôkaze nejakých nových vlastností. Väčšina reálnych a zmysluplných aplikácií je z môjho pohľadu taká komplexná a tak náročná, že nie som si istý, či je priestor sa tomu venovať na cvičeniach. Pokúsim sa však túto časť prekonzultovať s kompetentnými a v prípade možností to zapracovať do cvičení.

2-UMA-164/22 Úvod do teórie grafov:
doc. RNDr. Martin Mačaj, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MAT-260/00 Algebra (2):
doc. RNDr. Martin Mačaj, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MAT-736/11 Cvičenie z algebry (2):
doc. RNDr. Martin Mačaj, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-MAT-610/09 Algebraická teória čísel:
doc. RNDr. Martin Mačaj, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

3-FBF-113/22 Odborný seminár (3):
prof. RNDr. Tibor Hianik, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

3-FBF-114/22 Odborný seminár (4):
prof. RNDr. Tibor Hianik, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-IKVa-113/18 Cognitive Psychology:
Mgr. Martin Marko, PhD. (Lecturer/Garant)

Thank you for your feedback! For the next year, I will try to reduce the amount of content included in the lectures. Best, M.

2-IKVa-113/18 Cognitive Psychology - Mgr. Martin Marko, PhD.:
Mgr. Martin Marko, PhD. (Lecturer/Garant)

Thank you for your kind feedback!
M.

1-PMA-912/22 Bakalársky seminár:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za priaznivé hodnotenie.

1-PMA-912/22 Bakalársky seminár - Mgr. Gábor Szűcs, PhD.:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenie, veľmi ma to potešilo.

2-PMS-135/00 Dôchodkové poistenie a penzijné fondy:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za pozitívne hodnotenia.

Ďakujem za pozitívne hodnotenia a spätnú väzbu. :)

2-MAT-920/22 Diplomový seminár:
doc. RNDr. Eugen Viszus, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-BMF-150/15 Základy matematiky (2):
doc. RNDr. Eugen Viszus, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-EFM-106/15 Finančné deriváty:
Mgr. Ján Gašper, DiS.art. (cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu. Milo ma prekvapila vysoká účasť v ankete. Pre porovnanie, ku druhému predmetu ktorý som tento semester cvičil sa v ankete vyjadril iba jeden človek zo 14.

Nižšie odpovedám na niektoré komentáre:

> Cvičeniam by som vytkol trochu náročnosť.
> Cvičenia boli tiež pomerne náročné
> Cvicenia zaberali dost vela casu niekedy lebo sa tam bolo treba kaslat s malickostami
> Fajn predmet, ale kredity nevypovedajú o tom koľko času treba venovať
> Cvičenia boli niekedy nadsadené, ale po diskusii o nich bol viac ústretovejší a náročnosť bola primeraná.

Náročnosť prednášok a skúšky ovplyvniť neviem, ale čo sa týka cvičení, znížim náročnosť viacerými spôsobmi.
Budú sa používať iba 4 účelové funkcie jednej premennej a 4 účelové funkcie viacerých premenných. Nebudú sa teda musieť programovať nové funkcie každé cviko.
Ak sa podarí, tak pribudne jedno cvičenie, na ktorom budeme riešiť pythonovské veci (možno stihneme aj implementáciu účelových funkcií).
Ďalej bude viac metód predprogramovaných: napríklad Cauchyho metóda bude celá hotová. Na cvičení tak bude stačiť metódou Ctrl+C Ctrl+V (a zmenou niekoľkých riadkov kódu) naprogramovať ostatné metódy.
Fibonacciho metóda sa presunie do oblasti bonusových úloh.
Pribudnú automatické testy: kód sa automaticky skontroluje, či neobsahuje nejaké zásadné chyby, ktoré sa tento semester často opakovali.



> Tým, že bolo cvičení menej, býval odstup medzi tým kedy sme tému preberali a kedy sa objavila na cvičení - nie ideálne.

Študentom dám na začiatku semestra k dispozícii harmonogram cvičení.



> Je fajn vedieť si porovnať jednotlivé metódy, ale stráviť polhodinu až hodinu v každom cvičení len tým, že píšem kód, ktorý to bude porovnávať, mi prišlo trochu odveci. Navrhoval by som teda, nech táto časť cvičení je predpripravená a my ju iba spúšťame.

V tomto som sa snažil vyjsť v ústrety tým, že niektoré časti kódu boli pripravené: napríklad konvergenčný graf. Neviem či chcem úplne predpripraviť kód ktorý porovná výstupy funkcií, aby sa iba spustil. Od študentov sa vždy vyžadovalo aby vedeli napísať nielen metódy, ale aby aj vedeli pracovať s ich výstupmi (aspoň formou tabuľky, keď nie grafického znázornenia).



> Čo sa týka cvičení, príde mi, že ich na množstvo učiva preberaného na prednáške bolo primálo. Navyše, keďže písomka bola papierová, dosť by sa zišli aj cviká mierené na úlohy skúškového typu. Teda, že dosť by prospelo, keby boli cviká každý týždeň, pričom by sa striedali „papierové“ (odvodzovačky, jednoduché dôkazy, simulácie algoritmov ručne) a „počítačové“ (naprogramuj metódy).
> Predmet sice ma cvicenia, ale su na pocitaci, pricom skuska je na papieri - velmi fajn na lepsie pochopenie latky a predstavu, co sa vlastne deje, ale hodili by sa aj normalne cvicenia, kde by sa pocitali priklady. (namiesto cviceni kazdy druhy tyzden by mohli byt kazdy tyzden ale kazdy druhy na pocitaci)
> Príprav na skúšku by malo byť jednoznačne viac.
> Na cvikách sa kóduje, ale cviká nás vôbec nepripravujú na skúšku, ktorá je na papieri.

Tento predmet má trochu nešťastnú históriu. Pôvodne bol čisto teoretický, teda pozostával iba z prednášok. Neskôr sa pridali cvičenia aby si to študenti vyskúšali naprogramovať. Tak sa tento predmet rozdelil na dva svety: jeden teoretický „prednáškový“ a druhý pri počítači. Tento stav pretrval až dodnes. Cieľom cvičení teda nie je pripraviť študentov na skúšku, ale pracovať s metódami z prednášok. Naprogramovaním metód sa však vie pomôcť tomu, aby si človek všimol rozdiely medzi jednotlivými metódami a naučil sa ich princíp.
Osobne by som nebol proti tomu aby sa počet cvičení zvýšil. To ale bude možné až pri najbližšej akreditácii, pokiaľ bude vôľa na strane vedenia.



> nepacilo sa mi ze na predmete kde sa riesi viacrozmerny diferencialny pocet sme boli s ludmi ktori maju ovela obsiahlejsiu matematicku analyzu (ja som dav a narazam na efm), nie je to velmi vyvazene

Ako vyučujúci tiež registrujeme túto nevyváženosť a chceme s tým niečo robiť. Pokiaľ viem, v študijnom pláne došlo k nejakým zmenám, aby sa rozdiely zmenšili.



> On však nedokázal prispôsobiť cviká skúške a ani počtu kreditov.

Privítal by som konkrétnejšie pripomienky ohľadom toho čo by som mohol zlepšiť. Cvičenia viem do istej miery prispôsobiť, ale množstvo látky ktoré sa preberie nemôžem ľubovoľne zmenšiť. Uznávam že programovania bolo veľa, stále však menej ako sa od študentov vyžadovalo kedysi. Napríklad povinnou súčasťou cvičení boli numerické derivácie (teraz slúžia ako bonus), väčší počet účelových funkcií, viac odvodzovačiek a pod.
Ohľadom náročnosti domácich úloh: Kedysi boli domáce úlohy iba dve, avšak podľa mňa oveľa náročnejšie. Pozrite si pôvodné zadania:
http://pc2.iam.fmph.uniba.sk/institute/trnovska/MVOcvicenie3.pdf
http://pc2.iam.fmph.uniba.sk/institute/trnovska/MVOcvicenie5.pdf



> Tiež by som Nelineárne programovanie, MVO a Maticový počet spravil dobrovoľnými predmetmi, vzhľadom na to, že iné matematické študijné programy tieto predmety ani nemajú v študijných plánoch.

O takýchto návrhoch treba diskutovať s garantmi študijných programov. Osobne sa mi však zdá namieste, aby študenti aplikovanej matematiky vedeli o maticiach optimalizačných metódach.


> Veľmi super cvičiaci. Všetko mal pekne pripravené, snažil sa a cvičenia boli celkovo veľmi prospešné a zaujímavé.
> Celkom fajn cvičiaci, nemám čo vytknúť.
> Bol veľmi ochotný, pomáhal nám aj s prípravou na skúšku a s projektami ako sa len dalo.
> Vo väčšine pripadov ochotný odpovedať na otázky, aj v noci, aj cez deň :)
> Cvičiaci mal pripravené veľmi kvalitné učebné materiály a pekné bonusové príklady.
> domace ulohy fajn, janko prisne opravoval, ale to je dobre
> Vážim si ochotu cvičiaceho vždy pomôcť a tiež aj upraviť náročnosť cvičení.
> janko gasper to vedel v strucnosti vysvetlit na cvikach

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu.

1-MMN-370/00 Poistná matematika:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenia a spätnú väzbu. V budúcom akademickom roku skúsim zvýšiť tempo preberania učiva.

1-MMN-370/00 Poistná matematika - Mgr. Gábor Szűcs, PhD.:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za hodnotenia a pozitívnu spätnú väzbu.

1-PMA-320/00 Poistná matematika (2):
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-PMA-320/00 Poistná matematika (2) - Mgr. Gábor Szűcs, PhD.:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenie.

1-PMA-570/00 Pravdepodobnostné modely v poisťovníctve:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za kladné hodnotenie predmetu.

Ďakujem za pozitívne hodnotenie.

PMA poistná matematika:
Mgr. Gábor Szűcs, PhD. (tútor)

Ďakujeme za hodnotenia a spätnú väzbu.

2-MAT-216/12 Teória polí (2):
doc. RNDr. Martin Mačaj, PhD. (Prednášajúci)

Ďakujem za komentár.

Mrzí ma, že Vás tento predmet nebavil. Blok matematické štruktúry je koncipovaný viac do šírky a preto nie všetky predmety sadnú každému študentovi.

Hlavným, aj keď nie jediným, výsledkom, ktorý sme z teórie polí využívali, je fakt, že konečná podgrupa multiplikatívnej grupy poľa je cyklická. To, že tento výsledok možno dokázať na predmete Algebra 2, neznamená, že je v teórii polí okrajový.

Ďakujem za vaše hodotenia. Z kritických sa pokúsim poučiť do budúcna. Naozaj ma mrzí, ak cvičenia pôsobili na niekoho nepripravene. Do prípravy som dával rovnaké úsilie ako po minulé roky. Tiež ďakujem za pozitívne hodnotenia.

Ďakujem za spoluprácu počas semestra. S touto skupinou študentov sa mi pracovalo veľmi dobre.

Som rád, že som opäť mohol učiť Formálne Jazyky, azda to nebolo posledný krát.

1-AIN-188/22 Matematická analýza - PaedDr. Peter Vankúš, PhD.:
PaedDr. Peter Vankúš, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenia.

Čo sa týka tempa cvičení, je pravda, že sa rieši veľa úloh. Na predmete sa snažíme prejsť veľké množstvo učiva, takže sa orientujeme na tie jednoduchšie, aby sme pokryli všetky témy. Samozrejme, ako sme počas cvičení zdôrazňovali, v rámci domácej prípravy je potrebné si zvyšné úlohy pozrieť a v prípade problémov konzultovať.

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu.

1-EFM-561/14 Metódy voľnej optimalizácie:
Mgr. Ján Gašper, DiS.art. (cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu.
Na komentáre odpovedám pri mojom osobnom hodnotení .

2-MAT-323/09 Metóda konečných prvkov (1):
Dr. Hana Šmitala Mizerová

Ďakujem za Vašu spätnú väzbu.

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu.

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu!

1-BMF-211/22 Praktikum z mechaniky a molekulovej fyziky:
prof. RNDr. Melánia Babincová, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-IKVa-192/19 Science, Technology and Humanity: Opportunities and Risks:
doc. RNDr. Martin Takáč, PhD. (prednášajúci / lecturer)

Dear students, thank you for your mostly positive feedback. As for the missing info about project requirements - you probably meant the final presentation for the colloquium - if we retain that format next year, we will make sure to give clearer instructions.

1-UXX-231/22 Pedagogická komunikácia:
doc. RNDr. Martin Takáč, PhD. (prednášajúci )

Ďakujem za spätnú väzbu. Ja som dúfal, že práve cez aktivity na hodinách študenti nadobudnú aj zručnosti, nielen vedomosti. Ale jedna aktivita nestačí, treba praktizovať stále. Zhnutia významu aktivít na konci hodiny môžem pridať, ďakujem za nápad.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4) - Mgr. Simona Tomášková, PhD.:
Mgr. Simona Tomášková, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem veľmi pekne za spätnú väzbu.

1-FYZ-231/22 Úvod do modernej fyziky:
prof. RNDr. Peter Markoš, DrSc. (prenášajúci)

Ďakujem.

Predmetu by naozaj prospelo, keby mu predchádzala optika (tak to v starej akreditacii bolo, ale za tu cenu, že optika bola "natlačená" do jedného semestra s elektromagnetizmom, čo zďaleka nebolo ideálne). Asi sa nedá všetko zladiť do dokonalosti.




1-AIN-232/22 Ročníkový projekt a úvod do bakalárskej práce:
RNDr. Paula Štancelová (prednášajúci)

Ďakujem každému za spätnú väzbu. Predmet je nový a veľa vecí je potrebne ešte doladiť no aj vďaka vašim postrehom a komentárom to pre budúce ročníky bude lepšie a lepšie. Verím ale, že všetky nové poznatky z tohto semestra využite naplno počas písania vašej bakalárskej práce :)

Ďakujem za hodnotenia :)

Ďakujem za hodnotenie.
Samozrejme rozumiem, že komentáre "toto je zle" Vám nemajú ako pomôcť pochopiť chybu. To ale ani nebol ich účel. Na to ste mali na začiatku každého cvika zhrnutie častých chýb úlohy z predošlého týždňa, aj s vysvetlením, ako to malo byť správne. Komentár "toto je zle" Vás mal len nasmerovať, že práve správne riešenie daného príkladu môže byť pre Vás relevantné, a že si ho máte na začiatku cvičenia vypočuť.
Ak ste na dané cvičenie z objektívnych dôvodov nemohli prísť, mohli ste sa na konkrétnu úlohu opýtať na konzultáciách, ktoré bývali (takmer) každý týždeň. Rovnako som sa snažila odpovedať na všetky otázky, ktoré mi prichádzali v aplikácii MS Teams.
Podstatné je hlavne nebáť sa pýtať, ak Vám niečo nie je jasné. :)

Ďakujem za pozitívne hodnotenia aj komentáre. Vytváranie nového predmetu momentálne, žiaľ, nie je v pláne, ale budem sa snažiť to mať do budúcnosti na mysli.

Ďakujem za pozitívne hodnotenie.

2-PMS-142/22 Redukcia dimenzie dát:
Mgr. Samuel Rosa, PhD.

Ďakujem za hodnotenia a komentáre a špeciálne za to, že ste si na anketu čas. Ku konkrétnym poznámkam:

#1302662, #1306587: príklady ukazovať počas preberania teórie, viac zdôrazňovať využitia.
> Súhlasím, budem sa snažiť lepšie prepojiť teóriu s demonštráciami a konkrétnymi príkladmi. Momentálny "oddelený" stav bol dôsledkom novo pridanej hodiny cvičení (na 2P+1C), čo som sa snažil rešpektovať dôsledným ukazovaním Rkovských kódov až počas tej samostatnej hodiny. Minimálne časť demonštrácií zakomponujem do prednášky, alebo do teórie pridám konkrétne príklady.

#1309203: osnova predmetu sa nedá považovať za “zoznam VOPRED zverejnených otázok”.
> Pre kontext: na skúške študenti dostávajú otázky zo zoznamu, ktorý som zverejnil koncom semestra. Každá otázka sa typicky pýta na jednu z preberaných metód, s prípadnými upresneniami, čiže zoznam otázok je veľmi podobný osnove predmetu.
Nenapadlo mi, že niekto môže takéto otázky považovať za nekorektné/netypické. Takže v budúcich rokoch budem hneď na začiatku pri prezentovaní pravidiel hodnotenia hovoriť, že otázky sú v princípe totožné s preberanými témami. Zoznam otázok nie je možné zverejniť na začiatku semestra, lebo vtedy ešte neviem, čo presne preberiem.

#1312462, #1316314: príliš rýchle tempo, možno preberať viac dopodrobna, možno niektorú tému vyhodiť.
> Rozumiem. Posnažím sa trochu spomaliť a niektoré časti niektorých tém vypustiť (celú tému vypustiť neplánujem). Ako regulátor rýchlosti inak používam to, že veci píšem na tabuľu, čo fyzicky neumožňuje úplne uletieť. Druhý dôležitý regulátor sú otázky od študentov alebo upozornenia na príliš veľkú rýchlosť. Pre budúcich čitateľov teda platí, že ma smelo zastavujte/spomaľujte, a budem sa to snažiť aj viac zdôrazňovať na hodinách.

Inak ďakujem za pozitívne komentáre; som rád, že sa vám predmet páčil :).

Vďaka za pozitívne hodnotenia a komentáre. K rýchlosti výkladu som sa vyjadril v predmete (autoencoders neplánujem vypustiť, ale plánujem ich lepšie vysvetliť).

1-EFM-380/00 Ekonometria - Mgr. Pál Somogyi:
Mgr. Pál Somogyi (cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu. :-)

1-KXX-013/20 Laboratórne cvičenia z fyziky (2):
PaedDr. Peter Horváth, PhD. (cvičiaci)

Vďaka za odpoveď.

Ďakujem za (zväčša pozitívne) hodnotenia a komentáre.

Ak som správne vyrozumel, tak najväčší problém bol s miernym chaosom a prílišným ponáhľaním sa, keď sme nestíhali. Viem si predstaviť, že to tak bolo, a posnažím sa to zlepšiť. Hlavným problémom bolo práve to, že sa tento rok nejako stalo, že sme sa v prvej polovici semestra dostali do časového sklzu (všetky cvičenia aj prednášky), ktorý bolo potrebné dohnať. Ak si dobre pamätám, tak prednášky sa vyriešili poslaním jednej nahranej prednášky, v cvičeniach sme ale nepridávali "náhradnú" hodinu a tak sme to riešili pridaním rýchlosti a odstránením rôznych drobností. Zjavne som zrýchlil príliš a do budúcna si teda budem dávať lepší pozor na dlhodobý časový manažment.

K projektu: budeme sa snažiť projekt na budúci rok pozmeniť. Ale nemôžeme dať všetkým študentom rovnaké dáta na spracovanie (ako, zdá sa, naznačuje komentár #1305264), lebo to vytvára ešte väčšie tlaky a možnosti na odpisovanie, než súčasný systém.

1-UXX-132/22 Teoretické základy výchovy:
Mgr. Lucia Budinská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu (aj v reflexii na poslednej hodine). Ďakujem aj za vašu aktivitu na hodinách a zapájanie sa do diskusií - bez toho by hodiny vyzerali úplne inak. :)

S výhradou na množstvo úloh súhlasím. Predmetu sa znížil v novej akreditácii počet kreditov, čo som si uvedomila až po návrhu hodnotenia (moja chyba). V spojení s tým, že referáty (a s nimi spojené peer-review) boli každý týždeň, úloh bolo dosť. Túto časť predmetu budem musieť upraviť tak, aby bolo zaťaženie rovnomerné, ale zároveň umožňovalo každému nájsť typy úloh, ktoré ho budú baviť. Čiže, ako bolo spomenuté, budem sa snažiť lepšie odkomunikovať, že netreba robiť všetky úlohy. :) Určite bude treba niečo vypustiť, aby zostalo viac času na diskusie - keďže väčšiu časovú dotáciu predmet nezíska tak ľahko.

Mrzí ma jedine, že ste sa neozvali už počas semestra, že je toho veľa. Mohli sme sa dohodnúť a upraviť podmienky tak, aby vám lepšie vyhovovali. Toto musím zjavne tiež lepšie komunikovať - že som otvorená pripomienkam hocikedy cez semester, aj osobne, aj anonymne.

1-UXX-132/22 Teoretické základy výchovy - Mgr. Lucia Budinská, PhD.:
Mgr. Lucia Budinská, PhD. (prednášajúca)

Ďakujem za spätnú väzbu, aj za pripomienky, čo by sa dalo robiť lepšie.

Čo sa týka komentáru #1309583:
Politika - Nie som si vedomá toho, že by som nejako prezentovala a už vôbec nie pretláčala svoje politické názory. Na hodinách sme riešili aj spoločenské témy, mnohé sa okrajovo (alebo aj viac) dotýkajú aj politiky, ale škola nikdy nie je mimo spoločnosti a takýmto témam sa ako budúci učitelia nevyhnete. Väčšinou boli súčasťou diskusií, kde diskutovali najmä študenti. Pamätám si len jeden svoj väčší zásah do diskusie, ako sa spomína aj v inom komentári. Párkrát som prezentovala nejaký postoj istej časti spoločnosti ako myšlienky na zamyslenie, či na kontrast s tým, k čomu študenti dospeli. Čiže rola "diablovho advokáta" - čo som sa aj snažila zdôrazniť. S väčšou kritikou sa na hodinách stretli iba extrémistické strany a nedemokratické režimy. Tu som mohla viac korigovať diskusiu, aby sa nikto necítil, že je naňho útočené.
- Na hodinách som sa snažila presadzovať najmä rešpekt ku všetkým skupinám ľudí - rôznym menšinám, s ktorými sa učitelia môžu stretnúť vo svojej praxi. Mrzí ma, že som zjavne nezvládla vytvoriť dostatočne bezpečné prostredie, aby sa všetci (aj autor/ka komentáru) cítili na hodinách rešpektovane.

Nálepkovanie - Označenie skupín študentov podľa toho, čo študujú, nie je nálepkovanie. Potreby rôznych skupín môžu byť rôzne, čo som na nejakých príkladoch ilustrovala, asi nie dosť vhodne. Označenie "matematici", "informatici", "fyzici", či "telocvikári" bolo iba skonštatovaním, čo budete učiť - a asi sa zhodneme, že všetky tieto predmety (nie vy ako študenti) sú čímsi špecifické.

Opravovanie a hodnotenie: Referáty som sa snažila opraviť do konca týždňa po týždni, ako ste ho prezentovali. V jednom prípade to bolo dlhšie, lebo tam boli prázdniny a tým bol posunutý aj deadline na peer-review. K referátu aj eseji ste dostali pomerne dlhý komentár, k referátu aj čiastkové body - všetky boli zverejnené v tabuľke a dali sa porovnať s inými spolužiakmi. Snažila som sa hodnotiť objektívne, vysvetliť, za čo strhávam body, ale eseje a tento typ referátov nejde hodnotiť bez akéhokoľvek subjektívneho pohľadu ako napríklad testy.

Ešte raz ma mrzí, že autor/ka komentáru mala pocit, že je na neho/ňu útočené, že jeho/jej názor nie je rešpektovaný a že nie je hodnotený/á objektívne. Nebolo to mojim cieľom, ani snahou niekomu poškodiť či ublížiť.

2-PMS-136/22 Bioštatistika:
doc. Mgr. Lenka Filová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-PMA-751/13 Programovanie v jazyku R:
doc. Mgr. Lenka Filová, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4) - PhDr. Alena Zemanová:
PhDr. Alena Zemanová (vyučujúca)

Ďakujem všetkým študentom, ktorí si našli čas a zúčastnili sa na ankete. Ďakujem za komentáre.

3-MXX-102/15 Anglický jazyk pre doktorandov (2):
PhDr. Alena Zemanová (vyučujúca)

Ďakujem študentovi, ktorý si našiel čas a zúčastnil sa na ankete. Veľmi si cením aj komentár.

upMAFY učiteľstvo predmetov matematika a fyzika:
doc. RNDr. Peter Demkanin, PhD. (garant)

Ďakujeme za pozitívne hodnotenie študijného programu. Mám poznámku k hodnoteniam niektorých študentov k niektorým predmetom, kde sa vyjadrili stupňom „Aká práca?". Zvyčajne sa takýmto spôsobom vyjadrujú študenti nastavení zo strednej školy na transmisívy štýl vyučovania. Niektorí študenti s takouto skúsenosťou si dlhšie zvykajú na participatívny štýl, ktorý realizujeme vo väčšine predmetov. Každému študentovi odporúčam v maximálnej miere využiť možnosti, ktoré predmety ponúkajú, diskutovať otázky súvisiace s predmetom, ktoré študenta zaujímajú, robiť seminárne práce s plným nasadením a ak študent vidí, že v niektorom predmete je podstatne ďalej, než je väčšina spolužiakov, zapojte sa do ŠVK a do ďalších foriem výskumu na oddelení.
Téma – príprava budúcich učiteľov v oblasti vedenia žiakov na fyzikálne súťaže: Téma má na oddelení bohatú tradíciu a v súčasnosti je možné zapojiť sa napríklad do KSF (https://fmph.uniba.sk/sluzby-pre-verejnost/korespondencne-seminare/) a TMF (https://fmph.uniba.sk/detail-novinky/back_to_page/fakulta-matematiky-fyziky-a-informatiky-uk/article/slovenski-stredoskolaci-priniesli-zlato-z-pakistanu/). Tejto téme sa venujeme na viacerých predmetoch, samostatný predmet venovaný tejto téme sa neosvedčil. Ktokoľvek máte záujem o túto tému, príďte na konzultáciu, rád vypíšem takto orientovanú tému záverečnej práce - v spolupráci s Gymnáziom Novohradská, alebo s 1. súkromným gymnáziom.
Téma – vyvážená dotácia predmetov LS 1. ročníka: Skúsenosti z minulých rokov nám ukazovali, že úroveň vstupných vedomostí z molekulovej fyziky a termodynamiky bola veľmi nízka. Teší ma, že svoje vstupné vedomosti hodnotíte dobre, do obsahu vrátime kvantitatívne riešenie úlohových situácií s vedením tepla, aplikácie vedomostí o žiarení do kontextu astrofyziky, výmenu energie medzi Zemou a jej atmosférou (skleníkový jav a klimatické zmeny) a rozšírime používanie pojmu entropia. Oba predmety spomenuté v komentári vnímame na úrovni 1. ročníka päťročnej prípravy učiteľov fyziky – témam sa ďalej venujeme vo viacerých predmetoch vyšších ročníkov.

1-UXX-138/22 Softvér pre moderného učiteľa:
Mgr. Mária Čujdíková, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu :)

2-INF-121/15 Teória vypočítateľnosti:
doc. RNDr. Dana Pardubská, CSc.

Ďakujem za konštruktívne pripomienky.

1-INF-920/15 Bakalársky seminár (2):
doc. RNDr. Dana Pardubská, CSc.

Ďakujeme za pozitívnu odozvu:-)

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-452/22 Úvod do fyziky tuhých látok:
doc. RNDr. Richard Hlubina, DrSc.

Ďakujem za spätnú väzbu. V budúcich anketách by som uvítal, keby ste boli konkrétnejší: s ktorými pojmami boli najväčšie problémy?

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-AIN-611/22 Tvorivé písanie:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Vedúci)

Ďakujem za pozitívne hodnotenie.

1-AIN-611/22 Tvorivé písanie - Ing. František Gyarfaš, CSc.:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Vedúci)

Ďakujem.

1-AIN-675/22 Filozofia internetu - Ing. František Gyarfaš, CSc.:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Prednášajúci)

Ďakujem.

1-AIN-675/22 Filozofia internetu:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Prednášajúci)

Ďakujem.

2-AIN-133/15 Extrémne programovanie:
Ing. František Gyarfaš, CSc. (Vedúci)

Ďakujem.

Som rád, že študenti oceňujú praktické znalosti o práci s kódom. Trpezlivá, celé týždne trvajúca, detailná až piplavá práca s kódom (a jeho chybami, prerábkami a dorábkami) to hlavné, s čím sa v praxi programátora stretnú.

Niečo sa o tom naučiť im môže ušetriť mnoho času.

Ďakujem za pozitívnu odozvu.

2-FJF-107/00 Teória jadra:
Mgr. Rastislav Dvornický, PhD. (Prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu vo forme komentára. Štruktúra samotného predmetu je kompiláciou teoretických a fenomenologických modelov atómového jadra, u ktorých vo väčšine prípadov môžeme len uviesť náznak riešenia, nie však poskytnúť analytické riešenie ako napríklad pre prípad jednoduchých systémov v cvičeniach kvantovej mechaniky. Súhlasím, že dve hodiny týždenne je čas, v ktorom sa dá uviesť iba hlavná myšlienka jednotlivých modelov. Nie je možné zachádzať do detailov na štýl príkladov počas cvičení.

2-PMS-135/00 Dôchodkové poistenie a penzijné fondy:
doc. Mgr. Igor Melicherčík, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-AIN-116/14 Funkcionálne programovanie:
RNDr. Peter Borovanský, PhD. (prednášajúci, cvičiaci)

Ďakujem sa spätnú väzbu, aj za komentár #1313262, ktorý má určite čo-to do seba. Stojí za zamyslenie pre budúci rok.

Ďakujem za Vaše pozitívne hodnotenia a spoluprácu počas celého semestra.

1-EFM-360/14 Numerické metódy:
doc. RNDr. Peter Guba, PhD. (prednášajúci)

Ďakujeme za spätnú väzbu a niektoré relevantné a podnetné pripomienky.

Reakcia na #1305282:

K predmetu "Numerické metódy" sme v priebehu uplynulých rokov vytvorili ucelený študijný materiál (skriptá, aktuálny rozsah 86 strán). Tento materiál mali študenti k dispozícií v online forme (MS Teams). Súčasťou skrípt je množstvo príkladov s detailnými vzorovými riešeniami, odladené a komentované numerické kódy, a sada ďalších príkladov na precvičenie. Poznámka o nedostupnosti študijného materiálu je nepravdivá a zarážajúca.

Reakcia na #1305282, #1311100, #1313215, #1315541:

Skladba predmetu reflektuje skladbu štandardných kurzov v oblasti základných metód numerickej matematiky. Prekryv preberaného učiva s témami inej prednášky bol minimálny (diskrétna verzia MNŠ, kvadratická splajnová interpolácia, rád konvergencie). Tento prekryv je možné vylúčiť úplne.

Reakcia na #1311100, #1315541:

Oceniť význam numerických metód z pohľadu riešenia aplikovaných a realistických úloh je potenciálne možné vo vyššom stupni štúdia (Parciálne diferenciálne rovnice, Numerické modelovanie, Princípy matematického modelovania, Finančné deriváty).

Reakcia na #1303901, #1305282, #1313215:

Príklady na cvičeniach boli starostlivo vyberané tak, aby pokrývali teóriu a ilustračné príklady z prednášok. Na každom cvičení sme vyhradili vyvážený priestor na prerátanie teoretických príkladov (tabuľa) a implementáciu praktických príkladov (počítač). V snahe o efektivitu cvičení sme distribuovali sadu príkladov pre dané cvičenie v elektronickej forme vopred pred každým cvičením. K vybraným úlohám boli k dispozícii detailné vzorové riešenia.

Reakcia na #1303901, #1305282:

Výsledné hodnotenie študentov berie do úvahy priebežné výsledky (DÚ, 2 semestrálne písomky, doplnkové DÚ) a aktivitu na cvičeniach. Pravidelné štúdium prednášok, učebného materiálu (skrípt), aktívna účasť na cvičeniach, a dôsledné vypracovanie DÚ sú cestou k lepšiemu hodnoteniu. Zvážime navrhovanú alternatívu nahradiť semestrálne písomky a/alebo DÚ zápočtovým projektom.

1-EFM-360/14 Numerické metódy - Mgr. Radoslav Hurtiš, PhD.:
Mgr. Radoslav Hurtiš, PhD. (cvičiaci)

Ďakujem za spätnú väzbu.

Domáce úlohy boli zostavené tak, aby plne pokrývali teóriu z prednášok, a tým uľahčili prípravu na semestrálne písomky, ktoré obsahovali analogické úlohy. Hoci sa niekomu mohlo javiť, že mi opravovanie DÚ trvalo dlhšie, snažil som sa ich opraviť čo najskôr. Opravené úlohy som vždy vrátil s detailnými komentármi do dvoch týždňov (teda za čas, ktorý bol k dispozícii na ich vypracovanie).

Testy/písomky boli opravované v spolupráci s prednášajúcim a ďalším cvičiacim. Hodnotenie testov mali študenti k dispozícii do jedného týždňa, čo nie je podľa môjho názoru "veľmi neskoro". Pri opravovaní som vždy kládol väčší dôraz na správnosť postupu ako na správnosť výsledku. V prípade správneho postupu, ale nesprávneho výsledku som sa snažil strhávať minimálny počet bodov.

2-AIN-150/22 Vývoj natívnych aplikácií pre Cloud:
RNDr. Ľubor Šešera, PhD. (Garant predmetu)

V prvom rade ďakujem všetkým, ktorí sa ankety zúčastnili. A, samozrejme, ďakujem za všetky pozitívne hodnotenia. Pochvalu kolegovi Bakovi odovzdám.

K pripomienkam a návrhom na zlepšenie:
Áno, tento predmet má skôr charakter prierezového predmetu. Ak by sme chceli ísť viac do hĺbky, potrebovali by sme predmet rozdeliť do niekoľkých predmetov. Žiaľ, toto Vám neviem zabezpečiť. Jednak v štúdijnom programe mAIN by sa už ťažko hľadal väčší priestor. Väčším problémom by však bolo, kto by tieto predmety učil. Stálo ma pomerne veľa úsilia zostaviť tento nový a moderný predmet. Nielen administratívne a koncepčne, ale najmä tým, že som prehovoril na výuku viacerých senior architektov a senior developerov z našej firmy. Títo moji kolegovia však nie sú učitelia a bývajú veľmi vyťažení vo firemných projektoch. Nemôžem očakávať od žiadneho z nich, aby učil viac než jednu prednášku a 1 až 3 cvičenia.

Áno, rozumiem tomu, že pri komplexných softvérových nástrojoch, s akými sa máte možnosť stretnúť na tomto predmete, často „niečo nefunguje“ kvôli nastaveniam. Toto je, žiaľ, „chlebíček“ softvérového vývojára. Na to existujú internetové fóra, s ktorými by ste sa mali naučiť pracovať. Vo firme Vám s tým tiež môže poradiť (seniornejší) kolega. Konkrétnejšie však pre tento predmet: práve preto pracujete v 3 členných tímoch, aby ste si navzájom pomáhali. V neposlednom rade, všetky cvičenia sú prezenčné a môžete požiadať o pomoc vyučujúceho. Myslím, že všetci moji kolegovia boli veľmi ochotní.

2-AIN-149/22 Techniky softvérovej analýzy:
RNDr. Ľubor Šešera, PhD. (Prednášajúci a cvičiaci)

V prvom rade ďakujem všetkým, ktorí sa ankety zúčastnili. A, samozrejme, ďakujem za všetky pozitívne hodnotenia. Produktovú manažérku som pozval na prednášku a cvičenie aj budúci rok.

K pripomienkam a návrhom na zlepšenie:
Podľa metodiky BASF, ktorú zastrešuje britská informatická spoločnosť, má mať analytik 3 skupiny zručností: 1. osobnostné zručnosti (budovanie vzťahov, komunikačné zručnosti, influencing, analytické zručnosti a iné), 2. business knowledge (doménové znalosti, znalosti digitálnych technológií, enterprise architektúr a ďalšie) a 3. profesionálne techniky (investigatívne techniky, procesné modelovanie, dátové modelovanie a ďalšie).

Výuka osobnostných zručností je nad rámec zamerania FMFI UK - učí sa na Filozofickej fakulte UK (hoci ja osobne by som bol za, aby sa aj na FMFI UK učil jeden všeobecný predmet z psychológie). V predmete sme sa venovali zvyšným dvom skupinám zručností. Dôraz v predmete (ako hovorí aj jeho názov Techniky ...) je na tretiu skupinu zručností. Učenie techník iba na jednoduchých príkladoch typu školský rozvrh by však bolo veľmi povrchné. Prednosťou tohto predmetu na FMFI UK je, že dokáže naučiť čo-to aj z druhej skupiny zručností – pretože som z IT praxe a napr. bankovníctvu sa venujem už cca 20 rokov. Na predmete sa pritom nepreberajú príklady z bankovníctva a la Ekonomická univerzita (napr. vzorce na skórovanie klientov, výpočet úrokov a iné), ale z pohľadu IT: ako modelovať napr. digitalizáciu platobných kariet Visa do Google Walletu alebo proces schvaľovania hypotekárneho úveru v banke, ktorý implementuje úverový systém. Tieto príklady vychádzajú z reálnych softvérových projektov, ktorých riešenia som sa osobne zúčastnil. Banky v SR sú zároveň firmy s najkomplexnejším portfóliom softvérových systémov (rádovo až stovky) a ak sa na predmete naučíme, ako sa principiálne pokrývajú niektoré subdomény softvérovými systémami, budete to do určitej miery vedieť aplikovať aj v iných doménach (napr. poisťovníctvo alebo telco).

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu, je to motivujúce čítať takéto ohlasy :) a predovšetkým ďakujem za to, že ste sa toľkí zúčastnili ankety.

Ďakujem za pozitívnu spätnú väzbu :)

2-EFM-117/12 Konvexná optimalizácia:
doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-EFM-561/14 Metódy voľnej optimalizácie:
doc. RNDr. Mária Trnovská, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem za spätnú väzbu a všetky konštruktívne a povzbudivé komentáre.

Určite budeme o možných zmenách a zlepšeniach konzultovať s cvičiacimi.

Som tiež rada, že sa zúčastnili mnohí študenti, ktorí absolvovali väčšinu prednášok. Je škoda, že anketa neumožňuje zvýrazniť takéto komentáre ako viac relevantné (oproti tým, ktorí absolvovali menej ako polovicu, alebo dokonca menej ako 10%).

Čo sa týka záverečnej písomky -- hodnotí sa aj numerická správnosť výpočtov, pretože:
- teoretické porozumenie jednotlivých metód spočíva aj v schopnosti kontrolovať výsledky, prípadne medzivýsledky tak, že sa konfrontujú s vlastnosťami jednotlivých metód,
- úlohy sú pripravené tak, že výpočty nie sú náročné,
- písomka má bonusový prklad, ktorým si možno nahradiť stratené body v prípade chybného výpočtu.







Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MXX-232/10 Anglický jazyk (4):
Mgr. Alexandra Maďarová

Ďakujem všetkým študentom za spätnú väzbu, vážime si ju. Všetky konštruktívne pripomienky a komentáre vedú k vylepšeniu výučby jazykov.

1-INF-616/14 Matematická propedeutika (2):
doc. RNDr. Ján Mazák, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-FYZ-122/22 Analýza chýb meraní - štatistika pre fyzikov:
doc. Mgr. Jozef Kristek, DrSc. (prednášajúci)

Veľmi pekne ďakujem všetkým, ktorí mi poskytli spätnú väzbu. Pre nový predmet, ako bol tento, je to veľmi dôležité. Pokúsim sa všetky pripomienky a návrhy čo najviac zohľadniť v budúcich prednáškach.

2-PMS-116/19 Analýza zhlukov a klasifikácia dát:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem veľmi pekne za pozitívne komentáre; dodávajú mi chuť ďalej pracovať. Čo sa týka "trochu chaotických poznámok", tak ak sa tým myslia skriptá, som si toho vedomý a priebežne pracujem na ich vylepšovaní. Budem rád aj ak mi poskytnete konkrétnejšie tipy čo vylepšiť, pokojne aj anonymne.
RH

Ďakujem veľmi pekne za pozitívne komentáre. Čo sa týka ChatGPT, tak príslušné metódy ma v danom čase fascinovali a keďže vcelku súvisia s látkou preberanou na tomto predmete, neodpustil som si komentáre :) Budúci rok už budem spomínať ChatGPT menej (aj fascinovaný som už menej, hoci ide naozaj o prevratnú technológiu).
RH

2-PMS-108/19 Navrhovanie experimentov:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (prednášajúci)

Ďakujem veľmi pekne za pozitívny komentár. Navrhovanie experimentov je veľmi dôležitou oblasťou štatistiky (a empirického výskumu ako takého), ale viem aj z vyjadrení zahraničných kolegov, že študenti týmto predmetom typicky nebývajú práve očarení. Napriek tomu máme s kolegyňou Filovou plán tento predmet zmeniť a pokúsiť sa ho trochu viac zatraktívniť.
RH

Ďakujem za spätnú väzbu.

mPMS pravdepodobnosť a matematická štatistika:
doc. Mgr. Radoslav Harman, PhD. (garant)

Ďakujeme veľmi pekne za pozitívne komentáre. Myslím, že si môžem dovoliť napísať, že aj ja sám považujem študijný program mPMS za kvalitný a užitočný. Komentáre týkajúce sa všetkých predmetov mPMS som si pozorne prečítal a prediskutoval som s vyučujúcimi námety na vylepšenie. Špeciálne problému s Mark. modelmi (čo je inak aplikačne veľmi dôležitá a matematicky pekná problematika) sme si vedomí a budeme sa snažiť o skvalitnenie spôsobu výučby. Čiastočné zdôvodnenie môže byť aj to, že cvičiaci tento predmet cvičil prvýkrát; som si istý, že nabudúce už bude mať viac skúseností.
RH

1-KXX-011/20 Doplnkové cvičenia z fyziky (2):
PaedDr. Lukáš Bartošovič, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-UFY-342/15 Molekulová fyzika a termodynamika:
PaedDr. Lukáš Bartošovič, PhD. (prednášajúci)

Dobrý deň, ďakujem za reakcie a komentáre. Áno, predmet mohol byť pre niektorých študentov menej náročný, keďže sa na ňom stretli všetky tri ročníky Bc. stupňa. Vedúcemu "MoFy" nie sú cudzie inovácie, v ďalšom roku bude preto do kurzu zaradených viac komplexnejších úlohových situácií a náročnejšie kontexty, aby si na svoje prišli aj pokročilejší študenti. V prípade záujmu sa určite môžete dohodnúť s vedúcim predmetu ako napr. Štatistická fyzika a termodynamika a navštevovať ho popri "bežnej" učiteľskej Molekulovej fyzike a termodynamike. Výsledky dosiahnuté študentami počas piatich rokov existencie predmetu vo "verzii LB" však naznačujú, že úroveň náročnosti je "tak akurát".

2-prUFYx-207/21 Molekulová fyzika a termodynamika:
PaedDr. Lukáš Bartošovič, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

"mám obavy konštruktívne komentovať, nakoľko chcem urobiť štátnice" - asi radšej nechcem vedieť, na základe akej povahovej charakteristiky prednášajúceho vznikla citovaná reakcia

1-EFM-556/15 DEA modely:
doc. RNDr. Margaréta Halická, CSc. (prednášajúca)

Ďakujem za komentáre. Na margo posledného, verím, že ďalší študenti si nebudú tento predmet vyberať len podľa toho, aký náročný projekt v sebe zahŕňa. Odhliadnúc od toho, že je užitočný pre prax, absolvovanie tohoto predmetu značne rozširuje možnosti výberu bakalárskych a diplomových prác.

2-EFM-109/00 Optimálne riadenie (2):
doc. RNDr. Margaréta Halická, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

EFM ekonomická a finančná matematika:
doc. RNDr. Margaréta Halická, CSc. (garant)

Ďakujem za vcelku priaznivé hodnotenie programu a za mnohé konštruktívne pripomienky. Všetkými pripomienkami sa budeme podrobne zaoberať na Rade študijného programu.

Viackrát odznela požiadavka zavedenia rôznych praktických, konkrétnych predmetov. V tomto smere chcem zdorazniť, že náš program je programom v odbore matematika. Cieľom programu je naučiť Vás matematiku, ktorá sa používa v ekonómii a financiách ako teórii a tiež pri praktických ekonomických analýzach a výpočtoch vykonávaných v spolupráci s ekonómami a finančníkmi. Aby sme uľahčili komunikáciu s takýmito odborníkmi zaradili sme do programu aj základy ekonómie a financií. Program je zostavený tak, aby ste boli dostatočne flexibilní a vedeli sa prispôsobit rozličným súvisiacim oblastiam, meniacim situáciám a podmienkam vašej budúcej práce. Učíme Vás učiť sa a byť kritickí ku ziskavaným poznatkom. Spätná väzba, ktorú nam poskytujú naši absolventi a Vaši buduci zamestnávatelia nám hovori, že sa nám to darí.

Aj napriek tomu neustále pracujeme na zlepšovaní programu. Máme úzke kontakty s našimi absolventmi, mnohí z nich sa stali priamymi odberateľmi ďaľších našich absolventov a aj na základe ich doporučení program modifikujeme. Ich priame zapojenie do výuky je však náročné a sme veľmi vďační tým externistom, ktorí sú ochotní učiť a niesť zodpovednosť za celý zverený predmet. Spojenie s praxou riešime aj príležitostnými prednáškami v rámci niektorých predmetov.

Skladba predmetov odráža aj odborné a vedecké zameranie naších učiteľov. Našim cieľom je učiť Vás v oblastiach, ktoré sú pre Vaše ďaľšie uplatnenie nevyhnutné a z tých mnohých ďaľších užitočných hlavne to, v čom sme nielen odborníci, ale kde prispievame k rozvoju týchto disciplín. Som presvedčená, že práve toto robí náš program takým jedinečným a v praxi žiadaným.


2-PMS-119/22 Markovovské modely (2):
doc. RNDr. Katarína Janková, CSc. (prednášajúci)

Ďakujem za komentáre a vyjadrím sa k jednotlivým pripomienkam. Uvedomila som si (po prečítaní komentára), že jeden dôkaz zostal nedokončený, za čo sa ospravedlňujem,. Viaceré dôkazy robím v špeciálnych prípadoch(napríklad konečný počet stavov), aby som nezaťažovala pre mnohých nezaujímavými technickými postupmi a len poviem, že detailne je to v učebnici. Pre viacerých je problém nedostatok konkrétnych situácií, kde sa Markovove reťazce používajú. V tomto smere sa budeme snažiť predmet spolu s cvičiacim vylepšiť

1-PMA-540/00 Modely v zdravotnom poistení:
doc. RNDr. Katarína Janková, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MAT-282/00 Pravdepodobnosť a štatistika (2):
doc. RNDr. Katarína Janková, CSc.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Dobrý deň,
Ďakujem Vám za povzbudivé hodnotenie a všetky komentáre, prepáčte že až takto neskoro. Mrzí ma, ak niektorý študenti či študentky nemali z cvičení úžitok. V súčasnosti je priebeh taký, že vačšinu normálnych cvičení počítajú ľudia stále sami, zatiaľ čo problematické príklady a domáce úlohy počítame na doplnkových cvičeniach, ktoré plnia teda rolu tej "druhej polovice". Snáď to takto bude lepšie.
Ďakujem, s pozdravom,
Peter Maták

1-FYZ-112/15 Mechanika (2) - Mgr. Peter Maták, PhD.:
Mgr. Peter Maták, PhD. (cvičiaci)

Dobrý deň,
Ďakujem Vám za povzbudivé hodnotenie a všetky komentáre, prepáčte že až takto neskoro.

Chápem, že novozavedený spôsob vedenia cvičení nevyhovoval všetkým. Napriek tomu v ňom zrejme budeme pokračovať, čo rozhodne neznamená, že by sme si Váš pohľad nevážili.

Rozumiem, že problémom môžu čeliť študenti a študentky, ktorý na fakultu prišli s trochu slabším základom a cítia sa spočiatku celkom stretený. Stále z nich môžu byť dobrý fyzici a fyzičky, ale potrebujú adekvátny prístup.

V súčasnosti, hoci cvičenia vrámci predmetov Mechanika (1), (2) spočívajú vo viac-menej samostatnej práci študentov s našou pomocou, na doplnkových cvičeniach riešim príklady pri tabuli (aj tie, ktoré boli na normálnych cvičeniach). Ak napriek tomu ostane niečo nevysvetlené, veľmi rád sa Vám budem venovať vrámci konzultácií.

Ďakujem. S pozdravom,
Peter Maták

Ďakujem za hodnotenie. Mrzí ma, ak som niekedy neodhadol, že študent*ka potrebuje viac času, alebo ak som vyznel na cvičeniach kriticky. K rýchlemu rozprávaniu žiaľ mám sklon. Budem sa snažiť byť na tieto veci citlivejší, ale najlepšie je nehanbiť sa povedať, že potrebujete viac času alebo mám hovoriť pomalšie.

1-AIN-412/22 Logika pre informatikov:
Mgr. Ján Kľuka, PhD. (cvičiaci, prednášajúci (párne roky))

Ďakujeme za spätnú väzbu na predmet. Pozitívne nás tešia, negatívne sa pokúsime využiť na zlepšenie v ďalšom roku. Striedanie prednášajúcich z KI a KAI v jednotlivých rokoch považujeme za dobrú skúsenosť pre študentov, vykročenie z bubliny vlastného študijného programu. Uvažujeme však o tom, ako urobiť prednášky v budúcnosti vyhovujúcejšie pre AIN aj INF. Sme radi, že študenti prijali využitie počítačov na teoretických cvičeniach, aj keď je potrebné upraviť ich rozsah a štruktúru, zviditeľniť v nich súvislosť aplikovanou informatikou, zlepšiť prácu s časom na cvičeniach, vyčlenenie domácich častí a hľadať prijateľnejší spôsob spätnej väzby. Plánujeme tiež upraviť štruktúru a rozsah praktických cvičení, čo by malo zmierniť množstvo práce na predmete.

2-INF-182/22 Algebra (3):
RNDr. Martin Sleziak, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-MAT-226/14 Aplikácie teórie množín:
RNDr. Martin Sleziak, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-MAT-624/09 Teória čísel (2):
RNDr. Martin Sleziak, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

AIN aplikovaná informatika:
doc. RNDr. Damas Gruska, PhD. (garant)

Dakujeme vsetkym, ktori si dali namahu a odpovedali na anketu. Momentalne tento rok nemozeme este robit zmeny v studijnom programe, ale vsetky podnety si zaznamenavame a budeme sa snazit i zohladnit v buducnosti.

AIN aplikovaná informatika:
doc. RNDr. Damas Gruska, PhD. (garant)

Dakujeme vsetkym, ktori si dali namahu a odpovedali na anketu. Momentalne tento rok nemozeme este robit zmeny v studijnom programe, ale vsetky podnety si zaznamenavame a budeme sa snazit i zohladnit v buducnosti.

1-AIN-170/22 Programovanie (2):
RNDr. Andrej Blaho, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Aký je Tvoj celkový dojem z priestorov fakulty a ďalších súčastí univerzity?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia fakulty: Zaznamenali sme množstvo pozitívnych ohlasov na rekonštrukcie vrcholiace v tomto semestri. Samozrejme, priebeh týchto prác nás všetkých rušivo postihol, zvýšenou prašnosťou a hlukom, či inak. Vzhľadom na objem všetkých rekonštrukcií z projektu ACCORD a dĺžku obdobia, ktoré reálne bolo na ich realizáciu, ako aj ďalšie komplikácie, však nebolo možné ich plánovať výhradne mimo semestrov. Obdržané sťažnosti na nekvalitné prevedenie niektorých prvkov, či už sedenia, alebo technického zariadenia, vrátane AV a vzduchotechniky, fakulta rieši s dodávateľmi. Tiež je veľmi ťažké rekonštruovať a modernizovať všetko naraz. Počítačové haly H3 a H6 prídu na rad v druhom polroku. Ako už bolo v minulosti komunikované, na rekonštrukciu toaliet nebolo možné použiť projekt ACCORD, preto toto budeme musieť riešiť v budúcnosti. Rovnako v sa budúcnosti budeme zaoberať aj možnosťami v exteriéri fakulty. Veľa študentov sa dožaduje kaviarne. Kaviarenský kút v Unispace je už druhým rokom v platenom prenájme, ale prevádzkovateľ ho, aj napriek našim protestom, kvoli svojim interným problémom s jeho zabezpečením stále nerozbehol. Ďakujeme aj za ostatné pripomienky a podenety, budeme sa nimi zaoberať. Na niektoré sme tiež už reagovali pod inou otázkou.

Aký je Tvoj celkový dojem z priestorov fakulty a ďalších súčastí univerzity?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response: There were a number of positive comments to the renovations culminating in this semester. Of course, these works affected all of us, be it dust and noise, or otherwise. Due to the volume of all renovations from the ACCORD project and the length of the actual period to carry them out, as well as other complications, it was not realistic to plan them exclusively outside of the semesters. Regarding the complaints about the poor quality of some items, whether seating or technical equipment, including AV and air conditioning, everything was reported to the suppliers. Also, it is very difficult to renovate and modernize everything at the same time. The computer rooms H3 and H6 will be renovated in the second half of the year. As communicated in the past, it was not possible to use the project ACCORD for the renovation of bathrooms, thus we will have to deal with this in the future. We will also try to improve the exterior spaces of the faculty. Many of you inquired about a café. The coffee corner in Unispace has been in paid rent for the second year, but the operator, despite our protests, has not been able to launch it due to their internal problems. Thank you for all other comments and suggestions, we are considering them. We have responded to some of them under the remaining questions.

Ako hodnotíš služby poskytované priamo fakultou?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Rekacia vedenia fakulty: Ďakujeme za množstvo podnetov. Teší nás predovšetkým veľký počet pochvál pre knižnicu a pre študijné oddelenie. Konštatujeme, že sťažností na prístup na študijnom oddelení je v porovnaní s minulými rokmi o dosť menej. O činnosti garantov a tútorov sa bude fakulta snažiť viac informovať. Pokiaľ ide o rozvrhy, vzhľadom na stúpajúci počet študentov a obmedzené priestory nie je možné vyhnúť sa rozvrhu aj v piatok. Počas rekonštrukcií to bolo ale markatnejšie. Podobne je veľmi ťažké nájsť iný dodatočný termín na písomky ako je večer po skončení regulérneho vyučovania, v piatok poobede, alebo skoro ráno. Podnetom ohľadne nedostatočnej podpory Erasmu a tiež Erasmus koordinátora sa bude vedenie zaoberať. Budeme zaoberať aj ostatnými pripomienkami. Na niektoré sme tiež už reagovali pod inou otázkou.

Ako hodnotíš služby poskytované priamo fakultou?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response: Thank you for many suggestions. We are especially pleased with the large number of positive comments towards the library and the study department, noting that there are fewer complaints about the study department communication compared to previous years. The faculty will try to provide more information about the activities of guarantors and tutors. Regarding the timetables, due to the increasing number of students and limited space, it is not possible to avoid classes on Fridays. But it was more noticeable during the renovations. Similarly, it is very difficult to find additional time slots for tests apart from the evening after the end of regular classes, on Friday afternoon, or early in the morning. The management will be concerned with comments regarding the insufficient support of Erasmus and the Erasmus coordinator. We will also consider all other comments. We have already responded to some of them under another question.

Ako hodnotíš úroveň stravovacích služieb?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia: Názory na stravovanie sa tradične rôznia, aj keď prevláda spokojnosť. Pripomienky budeme komunikovať prevádzkovateľom, špeciálne zdôrazníme tie o potrebách dietetickeho stravovania.

Ako hodnotíš úroveň stravovacích služieb?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response: Opinions on the catering services traditionally vary, although the positive responses are in a majority. We will communicate the comments to the canteen operators, and we will especially emphasize the need for more dietetic meals.

Aké aktivity na zlepšenie študentského života by si na fakulte privítal?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia: Vedenie sa v minulosti k študentskej otázke (ktorú do ankety zaradil ŠKAS) nevyjadrovalo, ale keďže ide o nové všeobecnejšie znenie, za vedenie konštatujeme, že študenti uviedli množstvo zaujímavých podnetov, s ktorými bude ďalej pracovať nie len ŠKAS, ale odkomunikujeme ich aj prevádzkovateľovi Unispace, a bude s nimi pracovať aj samotné vedenie.

Aké aktivity na zlepšenie študentského života by si na fakulte privítal?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response: In the past, the management did not comment on the student question (included here by ŠKAS), but given this new, more general wording, we state on behalf of the management that we see a number of interesting suggestions, which not only ŠKAS will work on, but we will communicate them also to the operator of Unispace, and the management itself will also work with them.

Reakcia vedenia: Ďakujeme za množstvo užitočných podentov, organizátori ŠVK ich kriticky vyhodnotia a budú na ne budú prihliadať v nasledovných ročníkoch.

Faculty management response: Thank you for the many useful speakers, the organizers of the student's conference will critically evaluate them and will take them into account in the following years.

Ako hodnotíš študentskú anketu?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Vyjadrenie vedenia fakulty: Z odpovedí študentov k tejto otázke vidíme, že množstvo študentov vníma anketu pozitívne, ako možnosť odovzdať učiteľom a vedeniu fakulty spätnú väzbu. Vedenie sa anketou pravidelne zaoberá. Garanti a učitelia zodpovedajú za to, aby zareagovali na všetky zásadné výhrady k svojim študijným programom a predmetom. Rada každého študijného programu sa tiež pravidelne zaoberá spätnou väzbou z ankety. Nedá sa vždy vyriešiť všetky pripomienky, ale veríme, že väčšinu sa nám postupne riešiť darí. Učitelia nemôžu komentáre samovoľne skrývať, to či je to opodstatnené podľa smernice dekana o ankete sa dôsledne kontroluje. Na moderovaní ankety sa podieľajú študenti zo ŠKASu. Pokiaľ vieme, univerzitný plán nahradiť tento typ ankiet iným systémom momentálne už nie je aktuálny.

Ako hodnotíš študentskú anketu?:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (vice-dean for IT, PR a industrial cooperation)

Faculty management response: From the students' comments to this question, we can see that many students perceive this survey positively as an opportunity to give feedback to teachers and faculty management. The management evaluates the survey regularly. Guarantors and teachers are responsible for responding to all substantive objections to their study programs and subjects. The advisory board of each study program also regularly reviews the feedback from the survey. It is not always possible to solve all the issues, but we believe that we are able to gradually improve most of them. Teachers cannot arbitrarily hide comments, it is always thoroughly verified whether requests to hide comments are justified according to the dean's directive on the student’s survey. Student’s from ŠKAS are involved in the moderation of the comments. To our best knowledge the plan to develop a different type of student’s feedback system by the university and replace this type of survey has been abandoned.

Ak sa chceš vyjadriť k čomukoľvek ďalšiemu, napíš to, prosím, sem.:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Reakcia vedenia: Vedenie FMFI UK považuje štátne skúšky, na všetkých stupňoch štúdia za nástroj slúžiaci na lepšie uchopenie látky nadobudnutej počas štúdia a to najmä súvislostí a prepojení medzi priberanými témami na jednotlivých predmetoch. Nepovažujeme ich za prežitok, ale naopak za prostriedok udržania vysokej kvality štúdia, čo nás môže odlišovať od iných vysokých škôl, kde sa štátnym skúškam prikladá nižšia váha alebo sa od nich upúšťa.

Citlivo a s znepokojením vnímame sťažnosti na kolegov, ktorí by boli nepríjemní a neprofesionálni na študentov, a to z akéhokoľvek dôvodu. Anonymné podnety z ankety nám však neumožňujú vyvodiť konkrétne kroky vedúce k náprave. Môžete sa obrátiť napr. na prodekanku a prodekana pre štúdium.

Ďakujeme aj za ostanté komentáre k tejto otázke, budeme sa nimi zaoberať alebo ich posunieme kompetentným.

Ak sa chceš vyjadriť k čomukoľvek ďalšiemu, napíš to, prosím, sem.:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD. (prodekan pre IT, PR a spoluprácu s praxou)

Faculty management response: The management of FMFI UK considers state exams, at all levels of study, as a tool for better grasping the material acquired during the course of study, especially relations and interconnections between topics covered by individual subjects. We do not consider them to be a relic, but rather a tool for maintaining high study standards which can differentiate us from other universities where state exams are given less weight or were abandoned.

We are sensitive and concerned about any complaints about colleagues who are unpleasant and unprofessional towards students, for any reason. However, anonymous complaints from the survey do not allow us to draw specific steps to address the problem. You can contact e.g. the study vice-deans.

Thank you also for the other com

BIN/k bioinformatika (konverzný program):
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (Garantka)

Ďakujeme za spätnú väzbu.

BIN bioinformatika:
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (Garantka)

Ďakujeme za spätnú väzbu.

1-DAV-105/20 Vizualizácia dát:
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (Prednášajúca)

Ďakujeme za komentáre. Sme radi, že sa vám predmet väčšinou páčil, Porozmýšľame, či vieme nejako zlepšiť stretnutia k projektom.

1-DAV-202/20 Manažment dát - doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD.:
doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD. (nebola žiadna)

Milí študenti, tento predmet som v danom semestri NEUČIL, jedine som pomohol kolegyni na začiatku semestra rozbehnúť prvú hodinu. Takže vaše pozorovanie, že som sa na predmete neukázal, je pravdivé a je to tak úplne v poriadku.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-BIN-105/15 Výzvy súčasnej bioinformatiky:
doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-DAV-202/20 Manažment dát:
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (Vyučujúca)

Cieľom predmetu je urobiť poskytnúť prehľad o väčšom množstve relevantných nástrojov ale hlavne trénovať vašu flexibilitu, aby ste sa rýchlo vedeli zorientovať v novom jazyku alebo knižnici. V budúcnosti sa veľmi pravdepodobne do takej situácie neraz dostanete. Preberanie jedného jazyka alebo jednej sady súvisiacich knižníc sa rieši na iných predmetoch, ktoré v komentároch spomínate.

Veľmi sa ospravedlňujeme, že sme vám nestihli úlohy bodovať skôr.
Úlohy sú však stavané tak, že by ste mali aj sami vedieť povedať, či ich máte dobre alebo zle (preto je aj v hlavičke protokolu sebaevaluácia). V zadaniach sú často uvedené pre kontrolu napríklad prvý riadok správnej odpovede a podobne. Ak nie je niečo jasné v zadaniach alebo potrebujete pomôcť s riešením niektorej úlohy, veľmi radi pomôžeme počas cvičení, kam však nie všetci študenti chodili. O to viac oceňujem tých, ktorí aktívne riešili úlohy celé cvičenia a niekedy zostali v miestnosti aj po ich konci.

Čo sa týka projektov, od začiatku semestra bolo komunikované, že si témy budete hľadať sami a nič vám nebránilo si tému nájsť skôr a ani pracovať na projekte priebežne počas semestra. Popis požiadaviek na projekt bol na stránke predmetu.

1-DAV-922/20 Bakalársky seminár (2):
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (Vyučujúca)

Ďakujem za spätnú väzbu. Ak máte konkrétne otázky,ktoré vzniknú pri písaní bakalárskej práce, radi na ne na seminári odpovieme.

1-BIN-922/22 Bakalársky seminár (2):
doc. Mgr. Bronislava Brejová, PhD. (Vyučujúca)

Ďakujem za spätnú väzbu.

DAV dátová veda:
doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD. (garant)

MAGISTERSKÝ ŠTUDIJNÝ PROGRAM DÁTOVÁ VEDA

V roku 2018 vstúpil do platnosti nový zákon o zabezpečení kvality vysokoškolského vzdelávania. Tento zákon zrušil "starý" spôsob akreditácie študijných programov a ustanovil zriadenie novej Akreditačnej agentúry.

Na to, aby nová Akreditačná agentúra mohla začať plne fungovať, stanovil prechodné obdobie od 16. júna 2019. Od tohto dátumu boli na Slovensku výrazne obmedzené možnosti podávať žiadosti o akreditáciu študijných programov, žiadna vysoká škola na Slovensku tak napríklad nemohla od tohto dátumu podať žiadosť o akreditáciu medziodborového študijného programu a tento stav trvá doteraz.

Pôvodné očakávania na strane vysokých škôl boli, že toto obdobie bude trvať cca 2 roky. Vzhľadom ku rôznym prieťahom a následným posúvaním lehôt novelizáciou zákona je však prechodné obdobie neustále predlžované a nová Akreditačná agentúra stále nie je plne funkčná. Ako tento stav prispieva ku zvyšovania kvality vysokoškolského vzdelávania na Slovensku je mne osobne záhadou, avšak ja nie som ten, kto o týchto veciach rozhoduje.

Situáciu sme dočasne vyriešili tak, že v magisterskom študijnom programe Informatika (ktorý má najkompatibilnejšiu štruktúru so zamýšľaným medziodborovým magisterským študijným programom) bol (s predstihom, aby nemohlo dôjsť ku diskontinuite) pridaný študijný blok "Dátová veda". Skladba tohto bloku je takmer identická s predmetmi plánovanými pre zamýšľaný nový študijný program, rozdiel je že študenti môžu flexibilnejšie kombinovať tieto predmety s inými predmetmi z informatiky. Takisto boli vykonané úpravy v magisterskom študijnom programe Pravdepodobnosť a štatistika, v oboch študijných programoch bola tiež vykonaná úprava podmienok pre prijatie bez prijímacích pohovorov a aj samotných prijímacích pohorov tak, aby zahŕňali adekvátnym spôsobom aj študentov z bakalárskeho študijného program Dátová veda.

Pre absolventov bakalárskeho študijného programu Dátová veda sme mali vždy na mysli možnosť troch ciest na 2. stupni VŠ vzdelávania: pokračovať štúdium v jednom z informatických študijných program, v jednom z matematických študijných programov a aj možnosť pokračovať na špecializovanom magisterskom medziodborovom študijnom programe Dátová veda. Ku dnešnému dňu sú dve z týchto troch ciest plne funkčné. Vzhľadom ku aktuálne platnej legislatíve žiaľ nemôžeme urobiť viac.

DAV dátová veda:
doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD. (garant)

CHÝBAJÚCE PREREKVIZITY

Pri novom študijnom programe sa stáva, že nie je úplne do detailu doriešená nadväznosť predmetov. Situáciu monitorujeme a kontinuálne robíme úpravy tak, aby sa chýbajúce nadväznosti doriešili.

Pokiaľ sa taká situácia vyskytne, veľmi mi v tomto pomôže, ak sa mi ozvete s konkrétnymi prípadmi, ktoré obsahové prerekvizity vám pre ten-ktorý predmet chýbali. Pripomienka "Maticová algebra by mal byť povinný predmet" žiaľ nepomôže, pretože nemôžeme každý predmet, ktorý obsahuje niečo užitočné, zaradiť ako povinný.

Pokiaľ ale budeme vedieť, ktoré pojmy alebo schopnosti vám chýbali, môžeme upraviť už existujúci predmet Algebra. Na základe vašej pripomienky prepojíme vyučujúcich dotknutých predmetov a spolu s nimi dohodneme najlepší postup. Vo veľa prípadoch je to otázkou 1 alebo 2 pojmov, alebo dokonca len miernej zmeny zamerania výkladu alebo zameriania cvičení, vaše čo najkonkrétnejšie pripomienky sú však v tomto procese kľúčové. S takýmito pripomienkami sa prosím obracajte priebežne priamo na mňa.

DAV dátová veda:
doc. Mgr. Tomáš Vinař, PhD. (garant)

KONTAKT S GARANTAMI ŠTUDIJNÉHO PROGRAMU

V minulosti sme organizovali občasné stretnutia s garantami. Keďže som ale mal z týchto stretnutí pocit, že primárne hovorím ja o veciach, ktoré už boli viackrát povedané alebo napísané a nedostávam od študentov žiadne otázky ani pripomienky, tak som od organizácie takýchto stretnutí upustil.

Moje dvere sú ale otvorené, takže ak máte čokoľvek čo vás trápi alebo sa chcete opýtať, neváhajte sa zastaviť (lepšie si je dohodnúť stretnutie vopred e-mailom, ale pokiaľ práve nemám niečo neodkladné, tak sa vám budem venovať aj mimo dohodnutých termínov).

V prípade, že dostanem echo, že nejaké pravidelné celoprogramové stretnutia chcete, tak budú.

Ďakujem za spätnú väzbu.

2-AIN-144/15 Reprezentácia znalostí a inferencia:
doc. RNDr. Martin Homola, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-815/15 Rýchlostné programovanie (2):
Mgr. Vladimír Boža, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-INF-825/15 Rýchlostné programovanie (4):
Mgr. Vladimír Boža, PhD.

Ďakujem za spätnú väzbu.

1-MXX-234/13 Konverzačný kurz anglického jazyka (2):
Mgr. Aneta Barnes (prednášajúca- cvičiaca)

Thank you to all the students who took time to provide their opinion about the course. Though I believe that there was ampful of time for all to get engaged during the course, I am sorrowed if someone missed out. That will be improved in the upcoming season.
Aneta Barnes

1-MXX-132/00 Anglický jazyk (2):
Mgr. Aneta Barnes (prednášajúca- cvičiaca)

Veľmi pekne ďakujem za vyplnenie ankety a ohodnotenie predmetu.
Aneta Barnes

FMFI-FM.KEF/1-MMN-270/22 Základy finančného manažmentu:
doc. PhDr. Daniela Majerčáková, PhD., MBA (Prednasajuci)

Interakcia so študentmi je na hodinách potrebná keďže preberané témy je nutné primárne pochopiť a následne aplikovať; čo môže tiež spôsobiť aj prípadné drobné zmeny v rýchlosti odprednášania látky. Aj na základe aktivity študentov a aj na základe výsledkov považujem tento spôsob za efektívny. Čo sa týka času opravovania priebežných písomiek, treba podotknúť, že medzi testom a spomenutým termínom skúšky (predterminom) ubehol jeden pracovný deň (plný výučby) a študenti boli upozornení, že dovtedy nebudú výsledky opravené, čo akceptovali. Priebežne hodnotenie bolo spracované počas semestra a obe písomky boli študentom rozdané na hodine k nahliadnutiu. Druhú písomku bolo možné konzultovať aj pozrieť predtým ako každý z predtermínu odišiel, samozrejme v prípade záujmu; zároveň bolo v MS Teams skupine zverejnené kedy je možné prísť si odkonzultovať hodnotenie ako aj pozrieť a konzultovať výsledky záverečných testov zo skúšok; čo študenti využili.

1-DAV-104/20 Lineárna algebra:
Mgr. Martin Niepel, PhD. (prednášajúci)

Vďaka za spätnú väzbu.
Podľa odpovedí aj hodnotenia to vyzerá tak, že časť študentov bola spokojná (a aj chodila na väčšinu prednášok) a časť nie.
Snažil som sa pokračovať v nastaveniach, ktoré v tomto kurze zaviedol prof. Jajcay (poradie, rozsah a hĺbka tém, spôsob hodnotenia) a aj slajdy boli poväčšinou prebraté od neho.
Tento rok som prvý krát prednášal pomocou prezentovania na plátne a určite to malo svoje nedostatky - nie som na to zvyknutý.
Kvôli rozsahu materiálu je asi takáto forma nevyhnutná. "Tabuľové" vsuvky väčšinou boli improvizované, preto mohli pôsobiť chaotickejšie.